  • 11. Data: 2013-04-29 14:25:28
    Temat: Re: rury PE pod fundament, na zapas
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 14:12:06 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > Wolałbym mieć rozdzielacz w domu i wyjście na poszczególne pętle, życie
    > pokaże co z tego wyjdzie.

    Nooo to musisz troche tych rur zostawic ;) Ja mam na zewnatrz - zrobisz sobie
    studzienke betonowa i rozdzielacz z duzych PP, odpowietrzysz, zamkniesz i zapomnisz
    na wieki, a do domu beda wchodzily tylko dwie rurki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2013-04-29 14:49:44
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 29.04.2013 14:05, Lisciasty pisze:

    > Nie myślałeś nad jakimś eps parkingowym lub zwykłym eps200 czy ile
    > tam? Jak przeglądałem karty katalogowe np. Organiki, liczyłem sobie
    > masę chałupy, potem patrzyłem na parametr "naprężenie ściskające przy
    > 10% odkształceniu względnym" to miałem kilkukrotny zapas, tak więc nie
    > wydaje mi się, żeby była konieczność przepłacania za XPS (przynajmniej
    > tak to sobie planowałem). Ale chętnie poczytam kogoś mądrego w tym
    > temacie, póki co nie znalazłem jakiś wiarygodnych wyliczeń czy
    > argumentów...

    Myślałem i szybko mi przeszło.
    Tu nie tylko o wyliczenia idzie. Pomiędzy XPS a EPS jest duża różnica,
    EPS nie nadaje się do stosowania pod ziemie i na tym temat powinien się
    kończyć. A przynajmniej ja nie zamierzam stosować EPS pod płytę, może
    ktoś kto zastosuje będzie żył długo i szczęśliwie, ale ja nie mam
    zamiaru być królikiem doświadczalnym, nie w tak newralgicznym,
    nienaprawialnym miejscu i przy takiej inwestycji.

  • 13. Data: 2013-04-29 15:00:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Tu nie tylko o wyliczenia idzie. Pomiędzy XPS a EPS jest duża różnica, EPS
    > nie nadaje się do stosowania pod ziemie i na tym temat powinien się
    > kończyć.

    Cóż za argument rodem z ulotek producentów XPS'a! :-)

> [...]
    > zastosuje będzie żył długo i szczęśliwie, ale ja nie mam zamiaru być
    > królikiem doświadczalnym, nie w tak newralgicznym, nienaprawialnym miejscu

    Rozumiem Cię, że nie chcesz dać EPS zamiast XPS - sam też w niektórych
    miejscach używałem droższych materiałów marek do których miałem zaufanie
    zamiast tańszych i wystarczająco dobrych, ale zawsze wtedy powtarzałem, ze
    robię to dla własnego spokoju a nie dlatego że te tańsze się nie nadają.

    Nie musisz być królikiem doświadczalnym. EPS nie jest produkowany od wczoraj
    i nie jedna chałupa na nim stoi od kilkudziesięciu lat.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-04-29 15:21:44
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 29.04.2013 15:00, Ergie pisze:

    > Nie musisz być królikiem doświadczalnym. EPS nie jest produkowany od
    > wczoraj i nie jedna chałupa na nim stoi od kilkudziesięciu lat.

    I czy możesz powiedzieć w jakim stanie ten styropian się obecnie
    znajduje? Ile nasiąknął wodą? i o ile cieńszy się zrobił?

    na forum muratora ktoś kiedyś robił testy długotrwałe nasiąkliwości EPS
    i XPS rozbieżność była duża

  • 15. Data: 2013-04-29 15:35:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 14:05:51 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Nie myślałeś nad jakimś eps parkingowym lub zwykłym eps200 czy ile
    > tam? Jak przeglądałem karty katalogowe np. Organiki, liczyłem sobie
    > masę chałupy, potem patrzyłem na parametr "naprężenie ściskające przy

    widze ze dalej cie męczy ta płyta :-) Robiłeś rozeznanie kosztów takiego fundamentu?
    Ze wzgledu na drogi styro i drogie zbrojenie chyba jednak nic nie przebije zestawu:
    tradycyjny fundament
    sciany z betonu komórkowego
    grube styro pod wylewke

    b.

  • 16. Data: 2013-04-29 15:37:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > I czy możesz powiedzieć w jakim stanie ten styropian się obecnie znajduje?
    > Ile nasiąknął wodą? i o ile cieńszy się zrobił?

    Kiepski nasiąknął maksymalnie kilka procent, dobry wcale. Ile cieńszy się
    zrobił zależy tylko od jego ściśliwości i nie zrobił się cieńszy po latach
    ale już w momencie obciążenia.

    > na forum muratora ktoś kiedyś robił testy długotrwałe nasiąkliwości EPS i
    > XPS rozbieżność była duża

    Styropian styropianowi nie równy, więc testy robione na tanim styropianie
    fasadowym mają się nijak do styropianu parkingowego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2013-04-29 19:44:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 29 Kwi, 15:35, Budyń <b...@r...pl> wrote:
    > widze ze dalej cie męczy ta płyta :-)

    Będzie męczyć, dopóki nie zaczniemy poważnie myśleć o budowie chałupy,
    na razie chcę zrobić wszelkie możliwe do przeprowadzenia dywagacje
    teoretyczne :P

    > Robiłeś rozeznanie kosztów takiego fundamentu? Ze wzgledu na drogi styro i drogie
    zbrojenie chyba jednak nic nie przebije zestawu:

    Robiłem, wyszło około 40k. Z tym, że nie wiem ile wyjdzie standardowy
    fundament dobrze ocieplony, a w płycie umyśliłem od razu utopić
    podłogówkę, no i odpadnie wylewanie podłóg niby. Na razie składam z
    klocków te koszta ale jeszcze daleka droga przede mną. A dlaczego
    drogi styro? Właśnie z tym styropianem walczę, bo nie mogę znaleźć
    argumentów przeciw użyciu "normalnego" styropianu, choćby w wykonaniu
    parkingowym. Wody i tak tam nie ma się jak zebrać bo podsypka żwirowa
    dookoła jest, wytrzymałość na ściskanie jest z mega zapasem, więc o co
    chodzi?
    Co do drogiego zbrojenia to bym nie przesadzał, wcale tam tego aż tak
    wiele nie wchodzi :]
    No i nie do przecenienia jest niższy koszt robocizny przy czymś takim,
    poza tym wrzucając w to podłogówkę wychodzi to jeszcze lepiej.

    Ale jak mówię, wiarygodne kosztorysy na razie nie powstały :>

    > tradycyjny fundament
    > sciany z betonu komórkowego
    > grube styro pod wylewke

    Ściany będą z porotermu bo teściu nam już załatwił, kupił i kisi, a
    darowanemu koniu itp.
    Generalnie muszę policzyć te dwa warianty, dobrze też poczekać aż
    Albercik jakieś fakty zapoda, mam nadzieję że ściemniać nie będzie :>

    L.

  • 18. Data: 2013-04-29 20:16:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 19:44:47 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    >A dlaczego
    > drogi styro? Właśnie z tym styropianem walczę, bo nie mogę znaleźć
    > argumentów przeciw użyciu "normalnego" styropianu, choćby w wykonaniu

    w normalnym budynku na styro podłogowym leży wyłacznie wylewka i meble - a i tak
    potrafi siąść - u kumpla 1cm równiutko po całości.
    Wobec tego cały dom należałoby postawic na czyms solidniejszym. Czyli droższym :)

    > Co do drogiego zbrojenia to bym nie przesadzał, wcale tam tego aż tak
    > wiele nie wchodzi :]

    masz goły, niezbyt mocny beton kontra porządnie zazbrojona i wytrzymała płyta. Też
    musi kosztować.

    > No i nie do przecenienia jest niższy koszt robocizny przy czymś takim,

    Niższy? Zwykły fundament zrobi dowolna ekipa, płytę wyłącznie wyspecjalizowana albo
    bedzie sie na tobie uczyć.

    > Ściany będą z porotermu bo teściu nam już załatwił, kupił i kisi, a
    > darowanemu koniu itp.

    to je sprzedaj na allegro :-) Jak dasz poro-gó..no to z resztą wynalazków własciwie
    też sobie mozesz dac spokój.

    Wpadnij w koncu do mnie to ci powiem i pokaże co i jak :-)

    b.

  • 19. Data: 2013-04-29 23:21:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lisciasty wrote:

> [...]
    >
    > Robiłem, wyszło około 40k. Z tym, że nie wiem ile wyjdzie standardowy
    > fundament dobrze ocieplony, a w płycie umyśliłem od razu utopić

    moim zdaniem to jest średni pomysł...

    rozumiem ze chcesz zrobić płytę z zatopionym ogrzewaniem wodnym ale grubą
    (15cm) chcąc zyskać akumulację ciepła w betonie, coś wzrorowanego na
    legalite.

    to rozwiązanie ma pewne wady.

    problematyczne jest zapewnieni zróżnicowania ilości mocy dostarczanej do
    różnych pomieszczeń, gruba płyta będzie dość skutecznie uśredniała moc
    dostarczaną. Ergo możesz mieć pomieszczenia niedogrzane oraz przegrzane.

    Potencjalny problem z montażem ścianek działowych, trzeba pilnować aby ktoś
    nie poszalał z wiertarą :)

  • 20. Data: 2013-04-29 23:31:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 19:44:47 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > podłogówkę, no i odpadnie wylewanie podłóg niby. Na razie składam z

    A masz ekipe ktora wyleje i zatrze te 100-150m2 betonu tak jak wylewke z miksokreta?
    Ja np. bym nie mial i moim zdaniem taka podloga to lipa - bedzie trzeba czyms
    wyrownac. Jeszcze nie widzialem zatartego betonu tak jak wylewki, a to jest przeciez
    mega wazna sprawa (cokolwiek bys na podlogi nie kladl!). Miksokretowe sa takie ze na
    lacie 3mb nie ma 1mm luzu... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.