  • 31. Data: 2010-11-07 22:41:18
    Temat: Re: uparci brytole :) czemu tak robia?
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak napisał

    > Napełnić częściowo miskę. Dolać środka myjącego. Umyć miskę. Spuścić
    > zawartość. Napełnić częściowo miskę. Opłukać miskę. Spuścić
    > zawartość. Napełnić częściowo miskę. Opłukać miskę. Spuścić
    > zawartość. Napełnić miskę. Umyć gębę.

    Tak własnie robiłem, a Anglicy jakby nic myli się w tej zasyfionej
    umywalce.
    Natomiast w którejś przystani promowej na Hebrydach (chyba Lochmady)
    znalazłem zupełnie coś odwrotnego. Na srodku holu kasowego stał jakiś
    stojak ze zbiornikiem czegoś. Zacząłem to dziwo oglądać ze wszystkich
    stron, w końcu podożyłem rękę pod zbiorniczek i... dłoń została
    opryskana pianką dezynfekującą. Po odejściu od kasy mogłem sobie
    odkazić ręce!!
    Adam

  • 32. Data: 2010-11-07 22:44:52
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 07.11.2010 21:12, ptoki pisze:

    > Ale ten zasobnik jest tylko na ciepla wode.
    > Nie stwierdzilem takowych na zimna ale moze slabo badalem sprawe?

    Na wlasne oczy widzialem to tylko w 2 domach, ale podobno to dosc popularne:
    na strychu masz duzy zbiornik na wode uzupalniany na zasadzie zasobnika
    WC ( ;) ), z ktorego wida idzie na dom - do obiegu zimnej wody i do
    bojlera z ciepla. Do tego czesto ciepla woda z boljera w prysznicu jest
    puszczana przez cos co wyglada jak elektryczny podgrzewacz, ale pelni
    role tylko mieszczacza i pompy.

    > Ale sprawdziles ze te wylewki nie maja dwu wylotow? :)

    Hmmm nie widze roznicy z tymi jakie mialem w Polsce...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 33. Data: 2010-11-07 23:04:32
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 07.11.2010 23:08, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

    > Jakich dużych mrozach? Te duże mrozy do tej pory nie nauczyły Angoli że
    > okno powinno mieć dwie szyby...
    >
    > Minus dwa i dziesięć centymetrów śniegu paraliżuje Anglię (bo w Szkocji
    > są trochę bardziej przyzwyczajeni) na amen - z domu się nie wychodzi,
    > stan klęski żywiołowej!

    Spedzilem zimy na poludniu Irlandii (Cork), w srodku (Dublin i Clonmel)
    oraz na polnocy (Letterkenny) i powiem Ci, ze -2 to dla nich zadna
    nowosc, -7 to mocna zima i dopiero przy -10 zaczyna sie "zima stulecia".
    Wiec nie przesadzajmy - tu -10 naprawde sie nieczesto zdarza i
    faktycznie maja wtedy problemy z woda (w zeszla zime pol Cork i kilka
    dzielnic Dublina bylo bez wody w kranach). Wlasnie przez te zbiorniki
    na nieogrzewanych poddaszach.
    Szyby ... poki bedzie ich stac na grzanie to nie beda miec cisnienia na
    wymiane okien. A nowe domy buduje sie juz calkiem przyzwoicie, wiec
    teza, ze nie wycagaja wnioskow jest bledna. Nie zapominaj, ze
    porownywanie ich klimatu do polskiego jest troche nietrafione, wiec i
    budownictwo inne.
    I chyba tylko co do sniegu moge sie z Toba zgodzic ;) Ale mieszkancy
    okolic Wenecji tez maja z tym problem (pozamykane szkoly, sklepy,
    instytucje i jazda w lancuchach po plaskiej Vicencie np.) - piszesz
    jakbys zapominal, ze nie wszyscy maja klimat jak w Polsce,

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 34. Data: 2010-11-08 00:32:55
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik ptoki napisał:
> [...]
    > Nawet tam gdzie kran jest jeden to "oszukuja" przez to ze kran ma dwa
    > wyloty osobn na zimna i ciepla wode (mzna zalozyc ze na 99% jesli
    > pojedynczy kran sie nie obraca jest to kran oszukanczy :) )
    >
    > I pytanie:
    > Dlaczego nadal w wielu miejscach taki uklad bezcisnieniowy sie
    > stosuje?
    >
    > PS
    > Coraz wiecej miast ma wode ciepla z wodociagu wiec problemu nie ma ale
    > gdzie indziej jest to technologia królująca i dosyc wkurzajace jest
    > jak po palcach leci zimna woda a nadgarstki sie parza :)

    Siła przyzwyczajenia. Dwa krany to wymysł z czasów kryzysu, a że
    budowlańcy u nich równie rozwojowi jak nasi to do dzisiaj tak robią.

    pzdr.
    rafał

  • 35. Data: 2010-11-08 00:40:49
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > W innych krajach kot y CO na paliwa sta e pracuj ce w obiegu zamkni tym by y
    > znane i stosowane od dawna, w Polsce przepisy dopuszczaj ich stosowanie
    > dopiero od ubieg ego roku.

    znając "kreatywność" naszych fahofcuf, to dość pochopny krok
    ustawodawców

    pozdrawiam
    s_13

  • 36. Data: 2010-11-08 02:00:33
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > gdzie indziej jest to technologia królująca i dosyc wkurzajace jest
    > jak po palcach leci zimna woda a nadgarstki sie parza :)
    To jest pryszcz. W wyrazie w którym jest na przykład 7 liter wymawiasz trzy i to
    jeszcze nie tak jak napisane.

  • 37. Data: 2010-11-08 08:49:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-11-2010 o 20:45:10 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > GB wspominam łazienkę(nie pamiętam już gdzie, jakies schronisko
    > turystyczne to było) w której wylewki nie dość, że osobne do ciepłej i
    > zimnej, miały jeszczt zamiast kurków przyciski. I to był dopiero horror!
    > O ile do mycia rąk choćby po korzystaniu z kibla przyzwyczaiłem się
    > wczesniej robić to po prostu pod zimną wodą, tak tu nawet tego się nie
    > dało zrobić, bo trzymając przycisk jedną ręką można było co najwyżej
    > opłukiwać drugą, o żadnym aktywnym myciu nie było mowy. Przynajmniej
    > dopóki nie wymyśliłem, że ten przycisk można wciskać czołem :-)

    To mi przypomina u nas takie baterie w kiblach,
    ale one maja opóźniacz tak że po naciśnięciu guzika woda leje
    się pareędziesiąt sekund i można aktywnie umyć ręce :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 38. Data: 2010-11-08 09:09:59
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ten system służy do ZUPEŁNIE czego innego:
    Napełnienia umywalki wodą i umycia (rąk, łokci, nóg) w stojącej wodzie.
    A później spuszczenia wody.
    Kłopot, że nie zawsze są zatyczki (korki).
    Coś jak w Polsce zawsze ginęły sitka pod publicznymi prysznicami ;-)

    -----

  • 39. Data: 2010-11-08 18:34:16
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ten system służy do ZUPEŁNIE czego innego:
    > Napełnienia umywalki wodą i umycia (rąk, łokci, nóg) w stojącej wodzie.
    > A później spuszczenia wody.

    Tak, zgadza się, to tylko durni angole mogli wymyślić: coś, co ma ułatwić
    czynność wykonywaną (w publicznej toalecie) sporadycznie, kosztem niemal
    uniemożliwienia tych najprostszych i najbardziej oczywistych.

    J.

  • 40. Data: 2010-11-08 19:42:10
    Od: Kadar <o...@g...com>

    On 8 Lis, 19:34, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > czynność wykonywaną (w publicznej toalecie) sporadycznie, kosztem niemal
    > uniemożliwienia tych najprostszych i najbardziej oczywistych.

    Takie rozwiazanie spotkalem rowniez u niemcow nie tylko na wyspach.

    KADAR