  • 21. Data: 2017-01-01 21:24:00
    Temat: Re: utwardzone miejsce parkingowe - samodzielne wykonanie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.01.2017 o 18:04, Pete pisze:

    > też :P

    ludkowie, ja z wielką łaską dostałem pozwolenie na zrobienie tego
    parkingu. teren nie jest mój i nie będzie. niema szans żeby tu wjechała
    jakakolwiek maszyna budowlana - wszystko ręcznie. kilof, łopata grabki?
    Może taka mikro koparka wjedzie, ale tak czy siak transport materiałów
    budowlanych albo osobówką albo piechotą. Szukam więc sensownego i
    taniego rozwiązania. zakładałem ze jednak 10cm beton podparty co 60cm
    nie pęknie. widać mam juz słabe oko, jeśli się pomyliłem. Może kupię
    taką jedną "kostkę" i potestuje?
    Dzięki za wskazówkę że cegła w gruncie szybko się zestarzeje. wezmę to
    pod uwagę. jakby komuś jeszcze przyszła do głowy jakaś tania alternatywa
    - jestem otwarty na propozycje.

    ToMasz

  • 22. Data: 2017-01-01 21:31:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 21:24:01 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > Dzięki za wskazówkę że cegła w gruncie szybko się zestarzeje. wezmę to
    > pod uwagę. jakby komuś jeszcze przyszła do głowy jakaś tania alternatywa

    https://www.google.pl/search?q=kratk+parkingowa+traw
    nik&rls=com.microsoft:pl:IE-Address&source=lnms&tbm=
    isch&sa=X&ved=0ahUKEwiexO_U5KHRAhUC1xQKHUoTB9EQ_AUIC
    CgB&biw=1239&bih=619#tbm=isch&q=t%C5%82ucze%C5%84
    ?

  • 23. Data: 2017-01-01 21:59:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cienkie trylinki robione na miejscu.

  • 24. Data: 2017-01-01 22:26:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 21:59:33 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Cienkie trylinki robione na miejscu.

    Przyczepką doczepiona do osobówki dowiezie pewnie bigbaga żwiru czy innej podsypki. A
    jak już to będzie miał to dalej bez większej różnicy czy trelinke, czy inne płyty

  • 25. Data: 2017-01-02 00:24:57
    Od: MK <m...@b...cn>

    > moze nie dozyc wymiany cegly. W Lodzi jest kilka ulic w ktorych za nawierzchnie
    robi czerwona cegla. Tak ze sto lat ma ta nawierzchnia. Autobusy tam jezdza,
    ciezarowki.

    Tylko że na drogi używano cegły klinkierowej o bardzo małej
    nasiąkliwości. A to właśnie zamarznięta woda rozsadza zwykłe cegły. Poza
    tym klinkierowa jest kilkakrotnie droższa.
    --
    M.

  • 26. Data: 2017-01-02 00:47:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sliska i malo wiarygodna hipoteza. Przez 50 lat po tej cegle jezdzily przede
    wszystkim wozy konne. Kon jest podkuwany metalowymi podkowami. Jesli beda po ceglanej
    drodze jezdzily samochody na pompowanych kolach to trwalosc powinna byc bardzo
    wysoka. Przed woda mozna mozna sie zabezpieczyc impregnujac cegly. Nawet klinkierowe
    cegly wchlaniaja wode. Nieduzo trzeba zeby nastapila erozja od zamarzania.

  • 27. Data: 2017-01-02 01:07:37
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    cegly wchlaniaja wode. Nieduzo trzeba zeby nastapila erozja od zamarzania.

    No i przez te podkowy ciężko ni uwierzyć, że to cegła.Ale czasem bywam w
    Łodzi,popatrzę.
    Mam kilka kamiennych kostek brukowych z Warszawy(bodajże Obozowa).Są ślady
    ,wyżłobione przez obręcze kół.

  • 28. Data: 2017-01-02 01:19:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jeszcze wymysl czym mogli dysponowac na poczatku dwudziestego wieku. I to cos ma
    kolor cegly, ksztalt cegly, wymiary cegly.

  • 29. Data: 2017-01-02 03:51:56
    Od: MK <m...@b...cn>

> [...]
    cegly wchlaniaja wode. Nieduzo trzeba zeby nastapila erozja od zamarzania.

    Bzdurzysz.
    Nasiąkliwość klinkieru do 6%, zwykłej do 22%.
    Na drogi używano specjalnych cegieł klinkierowych o innych rozmiarach i
    wypalanych jeszcze mocniej żeby nasiąkliwość obniżyć jeszcze bardziej.
    Przez małą nasiąkliwość murowanie z cegły klinkierowej jest trudne.

  • 30. Data: 2017-01-02 09:24:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.01.2017 o 21:24, ToMasz pisze:

    > ludkowie, ja z wielką łaską dostałem pozwolenie na zrobienie tego
    > parkingu.
    Nie upieraj się na podpieraniu cegłami, bo to jest bez sensu.
    Jak już koniecznie chcesz tak zrobić, to kup do tego cegłę klinkierową,
    która nie nasiąka.
    Jacek