  • 31. Data: 2015-06-30 10:49:03
    Temat: Re: wybór kosiarki - nachylenie przy koszeniu
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-30 o 09:06, quent pisze:

    > Ponoć to czeski producent.

    Byc moze, ale sam piszesz, ze opinii jest malo wiec to nie jest znana
    marka. Tu nie tyle chodzi o marke co dostepnosc zuzywajacych sie czesci.
    Podstawowa to noz. Tych moze byc naprawde bardzo duzo.

    > Na tę chwilę mam 300m2 ale docelowo do koszenia będzie 500m2.
    >
    > Co z tych kosiarek (jedna strona) jest warte lub nie warte uwagi?
    > http://www.skapiec.pl/cat/400/1.10.22.29.33.137,3.2,
    4.0,5.900-1550,7.8,8.1/sort/price

    > Alko vs Stiga w zasadzie

    Nie wypowiem sie na temat Alko. Widuje sie tego troche, ale nie mam
    pojecia jak dziala serwis. Stige znam osobiscie i jak do tej pory nie ma
    z nia wiekszych problemow.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2015-06-30 12:52:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 18:27:25 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    Bede polemizowal ;)

    > O marce się nie wypowiem bo nie znam ale takie luxźne uwagi:
    > -nie dopłacaj za mulczowanie bo to funkcja bez sensu

    Moim zdaniem ma sens i to duzy. Jak ktos chce miec porzadny trawnik to warto
    raz na jakis czas zrobic mulczowanie, ktore dostarczy trawnikowi wartosci
    odzywczych. Ja ostatnio mulczuje tak raz na 3-4 koszenia (1-2 razy w miesiacu).
    Mulczowac non stop nie warto, bo zostanie za duzo nierozlozonego "siana",
    co nie bedzie wplywac korzystnie na jego wyglad (malo dostepu powietrza
    i wody).

    > - jeśli masz proste przestrzenie to kup kosiarke z napędem, jwśli dużo krzewow
    drzew czy innych przeszkod do omijania to napęd tylko utrudnia robotę.

    Nie wiem w czym naped moze utrudniac robote - przeciez napedem sie steruje,
    mozna wlaczyc i wylaczyc w dowolnym momencie. Pozatym naped jest zajebisty
    jezeli chodzi o koszenie "dookola" np. drzewek - zapodajesz naped i robisz
    drift dookola drzewka (pisze serio ;) Nie wyobrazam sobie kosic bez napedu
    - rece po jednym koszeniu jak po silowni :D Ja na silke chodze osobno, wiec
    moze i dla kogos to bedzie zaleta ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2015-06-30 14:05:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-29 o 22:10, Kris pisze:

    > Się nie zgodze. Koszę raz na tydzień, czasami raz na dwa tygodnie 1200m2 u mamy.
    > Pełno tam drzew, krzewów i innych przeszkód typu gril, huśtawka, ławka cz piła do
    drewwna. Mama ma kosiarkę chyba 58cm szerości z napędem ale zdecydowanie wolę kosić
    moją marketową chyba 50cm kosiarką bez napędu. Szybciej i przede wszystkim
    łatwiej\lżej. Więc areał to nie wszystko pezy wyborze kosiary.

    A w czym problem machnąć wajchą i wyłączyć napęd?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 34. Data: 2015-06-30 14:11:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A w czym problem machnąć wajchą i wyłączyć napęd?

    Myślę że decydują proporcje trawnika do krzaczków :-)

    Jeśli 90% terenu wymaga wyłączenia napędu to po co w ogóle za niego płacić i
    się z nim męczyć - niepotrzebny dodatkowy ciężar.
    Natomiast jeśli 90% to prostokątny trawnik to rzeczywiście przy tych kilku
    krzaczkach można go wyłączyć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2015-06-30 14:23:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-30 o 12:52, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > Mulczowac non stop nie warto, bo zostanie za duzo nierozlozonego "siana",
    > co nie bedzie wplywac korzystnie na jego wyglad (malo dostepu powietrza

    Nie jestem pewny czy to czasem nie kreacja marketingu ksiegowych od
    kosiarek z tym dostarczaniem wartosci odrzywczych. Mam gdzie w domu
    ksiazki starszej daty odnosnie ogrodnictwa i pielegnacji trawnikow. Moj
    ojciec to zapalony pasjonat grzebania w ziemi. W ksiazkach tych zaleca
    sie zgrabianie trawy po kazdym skoszemiu bo rozkladajaca sie trawa
    zakwasza ziemie i powoduje filcowanie trawnika. Nie wiem czy cos w nauce
    o trawnikach sie zmienilo, ale wyglada mi to na dzialanie typu: trudniej
    sprzedac to wymyslimy kolejne gowno by sie wyroznic na rynku.

> [...]
    > - rece po jednym koszeniu jak po silowni :D Ja na silke chodze osobno, wiec

    Ej, no to po co Ci silka jak to samo masz na trawniku? :-)

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2015-06-30 14:36:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 14:23:20 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > o trawnikach sie zmienilo, ale wyglada mi to na dzialanie typu: trudniej
    > sprzedac to wymyslimy kolejne gowno by sie wyroznic na rynku.

    Wszystko sie zgadza. Tylko ze poprawnie mulczowana trawa jest cieta na
    drobne kawaleczki, ktore sie szybko rozkladaja i nie gnija, nie powoduja
    "sfilcowania" trawy, nie zalegaja "na dnie" trawnika :) Mulczowanie
    to nie jest po prostu zostawianie trawy na trawniku - to jest przede
    wszystkim jej dodatkowe poszatkowanie :) Najlepiej robia to chyba kosiarki
    Hondy, ktore maja podwojne noze, specjalnie dla funkcji mulczowania.

    Dlatego m.in. kosic z mulczowaniem mozna tylko jak tniesz z trawy max ~1-2cm,
    bo jak kosisz rzadziej i trawa jest dluzsza - kosiarka sobie nie poradzi
    z poszatkowaniem i trawnik bedzie sie wlasnie filcowal :)

    > Ej, no to po co Ci silka jak to samo masz na trawniku? :-)

    Nie samym bickiem czlowiek wyglada ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2015-06-30 15:06:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-30 o 14:36, Adam Sz. pisze:

    > Wszystko sie zgadza. Tylko ze poprawnie mulczowana trawa jest cieta na
    > drobne kawaleczki, ktore sie szybko rozkladaja i nie gnija, nie powoduja
    > "sfilcowania" trawy, nie zalegaja "na dnie" trawnika :)

    A co z zakwaszaniem?
    No i czy to aby napewno ma szanse przegnic niedopuszczajac do filcowania
    to jednak mam watpliwosci, wiedzac ile koszy trawy z tygodnia musze wywalic.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2015-06-30 15:27:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 15:06:19 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A co z zakwaszaniem?
    > No i czy to aby napewno ma szanse przegnic niedopuszczajac do filcowania
    > to jednak mam watpliwosci, wiedzac ile koszy trawy z tygodnia musze wywalic.

    Tygodniowa trawa na pewno nie nadaje sie do mulczowania :-) Mozesz sciac max
    1cm - tyle to mi w 2-3 dni rosnie, w porach sprzyjajacych wzroscie trawy
    nawet szybciej ;)

    Co do zakwaszania - mysle, ze to nie jest problemem, ktos kto dba o trawnik
    robi wertykulacje i piaskowanie - juz to odkwasza trawnik dostatecznie :)
    Jezeli jednak rzeczywiscie PH mocno spadnie to wystarczy zaczac stosowac
    nawozy z wapnem, ew. zrobic wapnowanie trawnika na wiosne. Faktem jednak jest,
    ze zmulczowana trawa dostarcza sporo wartosci odzywczych i spulchnia
    glebe (pod warunkiem ze jest faktycznie dobrze zmulczowana o czym pisalem
    wczesniej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2015-06-30 15:52:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 15:27:24 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Faktem jednak jest,
    > ze zmulczowana trawa dostarcza sporo wartosci odżywczych
    Głównie azotu który wpływa na wzrost a czy szybki przyrost trawnika to zaleta?
    > i spulchnia glebe
    Raczej filcuje
    >(pod warunkiem ze jest faktycznie dobrze zmulczowana o czym pisalem
    > wczesniej :)
    Czyli koszona co 1-2 dni. Koszonej częściej jak sam pryznałeś nie ma sensu mulczować
    więc ta funkcja mulczowania to tak jak Maniek podejrzewa- marketing

  • 40. Data: 2015-06-30 16:01:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-30 o 15:52, Kris pisze:> W dniu wtorek, 30 czerwca 2015
> [...]
    > Czyli koszona co 1-2 dni. Koszonej częściej jak sam pryznałeś nie ma
    sensu mulczować więc ta funkcja mulczowania to tak jak Maniek

    Jak czesto by tego nie kosil to sumaryczna wartosc zalegajacej trawy
    jest taka sama. Ceregiele w stylu raz na jakis czas do mnie nie
    przemawia. Wole sypnac nawozem dwa razy w roku i zbierac calosc
    skoszonej trawy do kosza.

    Pozdro.. TK