  • 61. Data: 2019-10-23 21:15:34
    Temat: Re: Rosa na szybach zewnętrznych
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-23 o 07:29 -0700, s...@g...com napisał:
    > Naklej przezroczysta folie na te szybe.
    >
    > Idea jest taka ze taka folia nieco zaizoluje ale i pomoze
    > podczerwieni szybe nagrzac.

    Przeźroczysta w takim wypadku słabo się sprawdzi. Lepiej czarną.

    Mateusz

  • 62. Data: 2019-10-23 23:05:34
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 23 października 2019 14:15:38 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Przeźroczysta w takim wypadku słabo się sprawdzi. Lepiej czarną.

    Nie musi byc czarna.
    Niektore plastiki sa nieprzezroczyste dla podczerwieni podczas gdy widzialne swiatlo
    przez nie przechodzi.

    Jak dasz czarna to w sumie mozna zamurowac, bez sensu.

  • 63. Data: 2019-10-24 17:21:16
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Tomasz" napisał:
    > Mam dom szkieletowy z oknami o potrójnych szybach.
    > Zawsze rano wszystkie okna maja rosę po zewnętrznej stronie tak jak w
    > samochodzie.Po stronie północnej i zachodniej nic nie
    > widać przez szyby prawie do południa. Czy taka rosa to jest
    > normalne, w poprzednim domu nic takiego nie miałem.--Tomasz

    To nie jest normalne, rosa powstaje z powodu skraplania się pary wodnej z
    wilgotnego powietrza wewnątrz budynku, wydmuchiwanego na zewnętrzna stronę
    okna jakąś szpara. lub rozszczelniona uszczelką. Porządne okna mają
    wywietrzniki umieszczone u góry okna, nad szybą, wtedy nic się nie skrapla
    na szybie.
    Skoro masz dom szkieletowy, to powiedz nam, czy to współczesna konstrukcja
    oparta o foliach i płytach OSB, czy jakaś inna technologia? Czym ociepliłeś?
    Jaki fundament i podłoga?

  • 64. Data: 2019-10-24 20:07:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.10.2019 17:21, SpiskowyMocny wrote:
    > To nie jest normalne, rosa powstaje z powodu skraplania się pary wodnej
    > z wilgotnego powietrza wewnątrz budynku, wydmuchiwanego na zewnętrzna
    > stronę okna jakąś szpara.

    Rosa na trawie to też wilgoć pochodząca z najbliższego nieszczelnego
    okna? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 65. Data: 2019-10-25 15:13:51
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Mateusz Bogusz napisał:

    > Rosa na trawie to też wilgoć pochodząca z najbliższego nieszczelnego okna?
    > :-D Pozdrawiam, Mateusz Bogusz

    Rosa na trawie to już inne zjawisko a my tu dyskutujemy o oknach, ale
    wyjaśnię tobie że na oknach normalnie nie skrapla się rosa, ponieważ okna są
    zawsze cieplejsze od otoczenia (w ogrzewanym domu) natomiast trawa zwykle
    tak nie ma.

  • 66. Data: 2019-10-25 15:39:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 10:14, Tomasz pisze:
> [...]
    > południa.
    > Czy taka rosa to jest normalne, w poprzednim domu nic takiego nie miałem.

    Normalne i nie słuchaj głupich opinii szczególnie spiskowych, teraz w
    okresie jesiennym
    w nocy spadki temp są dość duże i okna oraz wszystko na zewnątrz sie
    wychładza, przy dużej wilgotności i szybkim rannym wzroście temp nadmiar
    wilgoci z powietrza się osadza na wszystkim co sie da, na oknach,
    wiatach, barierkach itp, itd.
    Najlepiej to oczywiście widać na szkle ale zaroszone jest wszystko.

    --
    Janusz

  • 67. Data: 2019-10-25 16:52:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-25 o 15:13, SpiskowyMocny pisze:

> [...]
    > wyjaśnię tobie że na oknach normalnie nie skrapla się rosa, ponieważ
    > okna są zawsze cieplejsze od otoczenia (w ogrzewanym domu) natomiast

    Toż pół tego wątku skupione było na tym, że czasem szyba jest zimniejsza
    od otoczenia i wtedy na niej potrafi skroplić się wilgoć.

    Musiałyby jakieś gigantyczne ilości powietrza uciekać szparą w oknie,
    żeby całe okno parowało.

    --
    MN

  • 68. Data: 2019-10-25 20:30:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.10.2019 15:39, Janusz wrote:
    > Najlepiej to oczywiście widać na szkle ale zaroszone jest wszystko.

    Ale panie! Kiedyś to się mieszkało w jaskini i nic nie rosiło! Żadne okno!

    ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 69. Data: 2019-10-26 12:57:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sirapacz pisze tak:

    > zawsze można sprawdzić pogodę za oknem na telefonie ;P

    tak, na webcamie :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 70. Data: 2019-10-26 13:00:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    nadir pisze tak:

    > No tak, teraz dostrzegam Twój problem.;)

    Ja Twój też. Masz dom w lokalizacji gdzie nie ma latarni
    za to misio czesto przychodzi i wcale się nie boi :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.