  • 11. Data: 2015-11-25 08:08:15
    Temat: Re: Sadpal i inne srodki do czyszczenia komina
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-24 o 15:13, Kris pisze:
    > Z kg siarczanu zrobią z5kg Sadpalu i biznes się kręci.
    > Kilka dni temu podobnie o preparatach czyszczących było. Kwas solny za kilka zł
    litr a super hiper preparaty zawierające rozcieńczony kwas to już kilkanaście zł za
    mała flaszkę. Marketing kosztuje.
    Trafiłeś w sedno sprawy. A przy okazji przypomniałeś mi czasy głębokiego
    PRL, gdy płyn Borygo można było kupić tylko mając zaprzyjaźnionego
    pracownika CPN. Wspomniany płyn był bodajże po 35 zł za litr, a glikol
    etylenowy cz.d.a. w POCh bez kolejki można było kupić po 15, co dawało
    2 litry płynu do chłodnic.
    Jacek

  • 12. Data: 2015-11-25 12:08:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 listopada 2015 08:08:18 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > pracownika CPN. Wspomniany płyn był bodajże po 35 zł za litr, a glikol
    > etylenowy cz.d.a. w POCh bez kolejki można było kupić po 15, co dawało

    Ja mam lepszy przyklad - glikol do instalacji solarnych i dolnych zrodel pomp
    ciepla. Ja kupilem plyn "topdrive" w promocji w TESCO za 17 pln / 5L.
    Karta charakterystyki / katalogowa - to plyn Boryszew, plyn IDENTYCZNY z
    plynem Ergolid, dedykowanym do takich instalacji. Tylko, ze Ergolid (w tym
    samym stezeniu!!) wychodzi 10 pln / litr, a topdrive wyszedl 3 pln / litr.

    Potrzebne bylo ok 350 litrow, wiec oszczednosc rzedu 2,5k pln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2015-11-25 22:43:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-25 o 12:08, Adam Sz. pisze:

    > Ja mam lepszy przyklad - glikol do instalacji solarnych i dolnych zrodel pomp
    > ciepla. Ja kupilem plyn "topdrive" w promocji w TESCO za 17 pln / 5L.

    Z inhibitorem korozji?

> [...]
    > samym stezeniu!!) wychodzi 10 pln / litr, a topdrive wyszedl 3 pln / litr.

    Ergolid to glikol propylenowy.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2015-11-25 23:11:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 listopada 2015 22:43:11 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Z inhibitorem korozji?

    No, bez. Inhibitor kosztowal 150 pln :-)

    > Ergolid to glikol propylenowy.

    Ergolid A - to glikol etylenowy :)

    Tu mam nawet zdjecie:

    http://szyna.civ.pl/glikol.jpg

    :-)

    Znalazlem swoj post sprzed paru lat i niestety nie widze juz tej karty
    charakterystyki (link nie dziala, PDFa innego nie widze), niemniej
    ten sam producent, ten sam sklad, to samo stezenie etc. Kropka w kropke.
    Jedynie masz racje - w ergolidzie dodaja inhibitory korozji, ktore jednak
    mozna tanio dokupic osobno!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2015-11-26 11:09:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-25 o 23:11, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > Jedynie masz racje - w ergolidzie dodaja inhibitory korozji, ktore jednak

    Pisales o solarnych a tam zaleca sie propylenowy Ergolid Eko. Co do
    reszty zgoda.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2015-11-26 21:42:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 listopada 2015 11:10:01 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Pisales o solarnych a tam zaleca sie propylenowy Ergolid Eko. Co do
    > reszty zgoda.

    Ten propylenowy jest jeszcze drozszy od Ergolidu A :-)
    Do solarow tez etylenowy mozesz wlac:

    http://www.sochaczew.boryszew.com.pl/ergolid-a,114,l
    1.html

    "ERGOLID A - charakterystyka produktu
    Niezamarzający płyn do instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych, solarnych,
    grzewczych i pomp ciepła na bazie glikolu etylenowego. Chroni instalacje przed
    korozją, powstawaniem osadów i zapobiega korozji mikrobiologicznej."

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-11-26 22:25:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-26 o 21:42, Adam Sz. pisze:

> [...]
    korozją, powstawaniem osadów i zapobiega korozji mikrobiologicznej."

    Uscislam tylko a wlac moge co se chce. Raz na piec lat dwie dychy w te
    czy tamte nie ma znaczenia tak naprawde.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2015-11-26 22:42:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 listopada 2015 22:25:04 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Uscislam tylko a wlac moge co se chce. Raz na piec lat dwie dychy w te
    > czy tamte nie ma znaczenia tak naprawde.

    Do solarow jednak tez bym lal propylenowy.. Ryzyko zejscia jest zbyt duze :)
    W pompie nie ma szans zeby sie glikol do baniaka CWU przedostal.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2015-11-27 20:34:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Nov 2015 03:08:03 -0800 (PST), Adam Sz. napisał(a):

    > Ja mam lepszy przyklad - glikol do instalacji solarnych i dolnych zrodel pomp
    > ciepla.

    W sumie to bym sie zdziwil, gdyby w watku o czyszczeniu komina nie pojawilo
    sie nic o pompach ciepla.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl