  • 31. Data: 2019-06-18 00:20:34
    Temat: Re: Skoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > zaczęło się od tego, że opisałem jak to jeden raz przypadkem wdusiłem
    > guzik od obiegu zamkniętego. I w kontekscie chłodniczym effectus był
    > nullus. Co zaskoczeniem nie jest, jeśli rozumie się podane jeszcze
    > wcześniej rachunki.
    >
    > Niczego więc nie zmieniamy -- zawsze istnieje konkretny powód wciśnięcia
    > tego guziczka. I nie jest on związany z wydajnością chłodzenia. Z tym
    > że ja wciskam bardzo rzadko, bo jeżdżę przeważnie w mało smrodliwych
    > warunkach. Ale rozumiem też tych, co wiecznie stoją w korkach i chcieliby

    Tyle, że idioci pokroju Marka namawiają do takiego zamykania obiegu. W
    przypadku zamkniętego obiegu powietrza wzrasta w kabinie stężenie
    dwutlenku węgla (CO2). Dwutlenek węgla już w stężeniu kilku procent we
    wdychanym powietrzu powoduje rozdrażnienie, a nawet panikę, zawroty
    głowy, przyspieszenie akcji serca, które może się zakończyć
    częstoskurczem komorowym. Częstoskurcz komorowy to stan zagrażający
    bezpośrednio życiu, ponieważ serce zaczyna tak szybko bić, że przestaje
    pompować krew. Komory serca nie nadążają się wypełniać krwią.

    Ponadto zwiększona zawartość CO2 do ponad 10% powoduje pojawienie się
    omamów, uczucia duszności, dezorientacji, a co gorsze może doprowadzić
    do obrzęku mózgu oraz nieodwracalnego uszkodzenia komórek mózgowych.
    Przy stężeniu powyżej 20% CO2 następuje śmierć w krótkim czasie.

    Oczywiście guzik zamykania obiegu powietrza jest po to, żeby go używać,
    ale używać rozsądnie - tylko wtedy, kiedy potrzeba. Jednak trzeba
    pamiętać, aby go nie nadużywać. Na szczęście nowoczesne, szczelne
    samochody wyposażone są w układy czasowe, które po określonym czasie
    samoczynnie otwierają obieg, zapobiegając zatruciu i otruciu dwutlenkiem
    węgla.

  • 32. Data: 2019-06-18 00:35:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 17 Jun 2019 21:03:41 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
    > O, ten chyba myślał podobnie - też wielbiciel klimatyzacji:
    > https://timesofindia.indiatimes.com/city/coimbatore/
    Driver-in-Kova-dies-
    > of-asphyxiation-inside-car/articleshow/13016073.cms

    No faktycznie miliony giną z tego powodu,

    > puszki, jej pojemności oraz czasu.

    Czasu. Policz na ile czasu starczy powietrza uwzględniając
    pełną szczelność pojazdu a później zapytaj mnie ile z tego czasu
    wykorzystuję. Użytkownik jak zwykle usłyszy gdzieś jakieś mądrości i
    powtarza później bezmyślne wnioski wyciągnięte ze skrajnych
    warunków wbrew realnie występujących.
    Wyraźnie napisałem, że obieg zamknięty używam na codzień a codzień w
    moim przypadku to jest 15 min jazdy do i z pracy. Na jazdy poza
    miastem lub trwające dłużej obieg otwieram. A skoro stosunek
    ilościowy w roku tych 15 min. jazd do jazd dłuższych z otwartym
    obiegien ma się jak 240 do 2 to jestem uprawniony do stwierdzenia,
    że praktycznie wyłącznie jeżdżę na obiegu zamkniętym.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2019-06-18 00:47:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Jun 2019 00:20:34 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > przestaje
    > pompować krew. Komory serca nie nadążają się wypełniać krwią.

    Przestań opowiadać duby smalone. Powtarzasz informacje, które w
    warunkach omawianych nie mają prawa wystąpić. Chłopie, już ci
    powiedziałem, żebyś zajal się czymś innym a nie trolował w usenecie
    mądrościami, które nijak nie mają związku z omawianymi sytuacjami.
    Na prawdę wyciągnij wnioski z tego, że jak tylko się odezwiesz to
    zaraz wywołujesz konsternację.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2019-06-18 01:25:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisz jak cie tata uczyl plywac. Bedzie ciekawie.

  • 35. Data: 2019-06-18 07:54:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-06-18 o 00:35, Marek pisze:
    Driver-in-Kova-dies-

    > No faktycznie miliony giną z tego powodu,

    Miliony nie giną, bo stare strucle pomimo zamkniętego obiegu nie są
    szczelne, a w nowych autach obiegi samoczynnie się otwierają.

> [...]
    > w roku tych 15 min. jazd  do jazd dłuższych z otwartym obiegien ma się
    > jak 240 do 2  to jestem uprawniony do stwierdzenia, że praktycznie

    Łżesz jak stara Cyganka.

    Nagle zmieniają ci się kryteria pojęcia "zawsze", bo nie potrafisz się
    przyznać do swojego błędu i przeprosić za swoje chamstwo. Od Użytkownika
    to się odpierdol, bo być może uratował ci życie uświadamiając czym grozi
    jazda z zamkniętym obiegiem powietrza.

  • 36. Data: 2019-06-18 08:09:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-06-18 o 00:47, Marek pisze:

> [...]
    > powiedziałem, żebyś zajal się czymś innym a nie trolował w usenecie
    > mądrościami, które nijak nie mają związku z omawianymi sytuacjami.

    Jeżeli nie ma, to dlaczego nagle ci się zmieniły kryteria pojęcia "zawsze"?

    Zawsze to jest zawsze, a nie tylko 15 min do pracy, a  "Na jazdy poza
    miastem lub trwające dłużej obieg otwieram."

    Nie dość, że kłamiesz to jesteś chamski i nie potrafisz przyznać komuś
    racji. O przeprosinach to już nie wspomnę.

    > Na prawdę wyciągnij wnioski z tego, że  jak tylko się odezwiesz to
    > zaraz wywołujesz  konsternację.

    W średniowieczu tacy jak ty to by mnie spalili na stosie, bo tak robił
    ciemnogród  z ludźmi o szerszych horyzontach wiedzy.

    Wnioski - tak wyciągam. Dokładnie takie same jak Stanisław Lem " Nie
    wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu".

  • 37. Data: 2019-06-18 08:38:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Jun 2019 07:54:25 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > Użytkownika
    > to się odpierdol, bo być może uratował ci życie uświadamiając czym

    Użytkownik, "ty to mnie możesz" jak mawiał klasyk. Przestań się
    kompromitować opowiadajac o zjawiskach z poziomu fachowca od
    gumowych dzwonków i wodnego chleba.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2019-06-18 10:25:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-06-18 o 08:38, Marek pisze:

    > Użytkownik, "ty to mnie możesz" jak mawiał klasyk.

    i vice versa.

    > Przestań się kompromitować opowiadajac o  zjawiskach z poziomu
    > fachowca od gumowych dzwonków i wodnego chleba.

    Jak widać nie masz argumentów to nadrabiasz obelgami i inwektywami.

    Takie zachowanie cechuje osoby o wyjątkowo niskiej inteligencji i kulturze.

  • 39. Data: 2019-06-24 10:39:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 17 Jun 2019 10:58:01 +0200, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

    > We wszystkich samochodach jakie miałem i mam zawsze jeżdżę z
    > obiegiem zamkniętym

    Eeee?
    Kandydat do Darwina?

  • 40. Data: 2019-06-24 11:23:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    r...@k...pl napisał:

    > Eeee?
    > Kandydat do Darwina?

    Komisja odrzuca zgłoszenie. Napisał wyraźnie: jeździ. A nie stoi.

    Instrukcje obsługi zawsze ostrzegają przed używaniem klimatyzacji
    z obiegiem zamkniętym *na postoju*. Doniesienia ze świata (wsystkie
    tsy), że ktoś odwalił kitę chłodząc się w zaparkowanym samochodzie,
    dotyczą takich przypadków (już nie wnikajmy, czy zaszkodził im
    własny dwutlenek węgla, czy tlenek z rury).

    W jadącym samochodzie konfiguracja "wentylator na obiegu zamkniętym"
    i "wentylator wyłączony" w kontekscie darwinowskim są tym samym.
    I nikt nie przestrzega przed jazdą bez klimatyzacji i włączonego
    wiatraka.

    --
    Jarek