  • 1. Data: 2009-09-21 14:42:03
    Temat: Słupki ogrodzeniowe, jakie?
    Od: AZ <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Startuję z ogrodzeniem. Siatka + płyta podmurówkowa.
    Zastanawiam się jakie dać słupki. Z czarnej rury czy cynkowane.
    Chodzi mi o słupki ocynkowane po spawaniu, nie z "cynkowanej rury"

    Wytrzyma taki słupek znacząco dłużej? Teoretycznie będzie zabezpieczony w
    środku, a tam pędzla nie wsadzę. Ale i tak i tak będzie daszek. Warto
    kupować cynkowane czy z grubej czarnej rury porządnie pomalować?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-09-21 15:18:01
    Temat: Re: Słupki ogrodzeniowe, jakie?
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    AZ pisze:
> [...]
    > środku, a tam pędzla nie wsadzę. Ale i tak i tak będzie daszek. Warto
    > kupować cynkowane czy z grubej czarnej rury porządnie pomalować?

    nie mam wprawdzie słupków, ale przęsła które kazałem ocynkować i
    pomalować proszkowo. Jak narazie 7 lat nic sie nie zmieniło

  • 3. Data: 2009-09-21 15:38:37
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > kupować cynkowane czy z grubej czarnej rury porządnie pomalować?

    Warto robic ocynk czy to na bramach czy to na słupkach/przeslach. Komfort
    uzytkowania (w dobrym stanie technicznym) rosnie diametralnie. Przetestowane
    akurat na bramie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-09-21 15:53:15
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Ocynkować warto, ale jeszcze bardziej warto zabezpieczyć od środka. Jest
    taki preparat samochodowy Boll do przestrzeni zamkniętych. Podaje się go
    wężykiem do środka. Wężyki można połączyć po 2 lub 3 aby dostać się głęboko
    do rury. Sam się dziwiłem skąd woda w starych słupkach, które są
    zabetonowane i od góry zaślepione.
    Jacek

  • 5. Data: 2009-09-21 17:10:35
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    AZ pisze:
    > Witam,

    to ja się podpinam pod wątek i pytam
    jak uważacie :
    jak głęboko wiercić otwór pod słupek
    - wiertnica fi 25 / słupek fi 48 -
    i jak głęboko betonować ????

    MAYKY

  • 6. Data: 2009-09-21 17:28:46
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > - wiertnica fi 25 / słupek fi 48 -

    Zero przy wiertnicy zjadłeś ;-) ?

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-09-21 18:06:39
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    J_K_K pisze:

    > Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zero przy wiertnicy zjadłeś ;-) ?

    noooooooo ;-)

    Mayky

  • 8. Data: 2009-09-22 06:00:14
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 21 Wrz, 16:42, AZ <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > środku, a tam pędzla nie wsadzę. Ale i tak i tak będzie daszek. Warto
    > kupować cynkowane czy z grubej czarnej rury porządnie pomalować?

    Moim zdaniem przesada.
    Wystarczą zwykłe słupki z czarnej rury, pomalowane i zabetonowane w
    środku. U mojego ojca fakt że teraz są przeżarte na wylot po całej
    długości i juz sie ledwo co trzymają ale mają ok 40 lat i nie były
    zabetonowane więc w środku stała woda.
    Malowane ostatnio były co najmniej 20 lat temu.
    P.S.
    Siatka na tych słupkachh ma tyle samo lat.

    Pzdr
    QbaB

  • 9. Data: 2009-09-22 08:14:30
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Startuję z ogrodzeniem. Siatka + płyta podmurówkowa.
    > Zastanawiam się jakie dać słupki. Z czarnej rury czy cynkowane.
    > Chodzi mi o słupki ocynkowane po spawaniu, nie z "cynkowanej rury"

    Opisze swoje ogrodzenie plus info, ktore mi sie gromadzilo przy innych
    okazjach.

    Slupki mam z odzysku, fi 70 scianka dosyc gruba (chyba 3 mm, niepamietam).
    Slupki byli robione z rur ogrzewania w szklarni.
    Malowalem dysperbitem, ale widze, ze po 2 latach warto by odnowic malowanie.
    w srodku cale sa zapchane betonem, plus betonowe czapeczki.
    Na jednym slupku wysadzilo czapeczke zeszlej zimy.
    Slupki mialy 230 cm, dol w ziemi 80 cm, slupek wchodzil w wykop na 70 cm.
    Zamiast podmorowki kladziona byla tzw. polplyta betonowa, taka ohydna,
    z jakiej sie robi ogrodzenia betonowe. Z tym ze ona wystaje z ziemi na 5 cm
    i tej ohydy
    nie widac.
    Slupek kosztowal mnie cos ponizej 30 pln, co jak na te rozmiary bylo
    wyjatkowo tanio.

    Co do spawania, to podczas tej czynnosci caly ocynk ci odejdzie i bedzie
    rdzewiec.

    co do slupkow, to ostatnio widzialem na allegro takie wieeeelkie profile
    zamknitete,
    chyba 10x7, blacha jak kobyla. 250 cm takiego profili wazylo cos 25 kg,
    kodztowalo 17 pln.
    Na slupki bylo by dobre, tylko ze pancerne jak cholera:)
    Kupilem sobie 3 sztuki do innych celow.

    pozdrawiam
    pluton

  • 10. Data: 2009-09-22 19:08:46
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > środku, a tam pędzla nie wsadzę. Ale i tak i tak będzie daszek. Warto
    > kupować cynkowane czy z grubej czarnej rury porządnie pomalować?

    czemu upieracie sie z rurek, ja mam z teowników, łatwiej pomalowac i
    kontrolowac rdzę i woda nie stoi w srodku.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com