  • 11. Data: 2020-05-30 22:08:37
    Temat: Re: Spadki
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > ToMasz

    A jak człowiek w sienniku miliony zostawił?
    K.

  • 12. Data: 2020-05-30 22:13:58
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2020 21:17, ToMasz wrote:
> [...]
    > zwolnieni od podatku. to zwolnienie będzie potrzebne przy sprzedaży. po
    > 6 miesiącach od decyzji sądu - zwolnienie przepada. więc jak dostaniesz
    > pół stodoły o wartości zero złotych, to i tak zapłacisz podatek, lub
    > będziesz musiał płacić 1200zł za biegłego który to wytłumaczy
    > urzędnikowi że wartość nieruchomości jest zerowa. > Wiesz jak to jest w
    > rodzinie.
    > wiem, więc lepiej od razu zrezygnować, dla świętego spokoju. JAk ich nie
    > lubisz to jedź do nich i powiedz że za 5 tyś "do łapy" podpisujesz

    Właśnie się zastanawiam co tu teraz począć.

    Poświadczenie dziedziczenia już załatwiałem po zmianie przepisów 2 lata
    temu. O wszystkim wiem. Gorzej jak tamci udają, że czegoś nie ma ale
    przecież nie uciekną od tego.

  • 13. Data: 2020-05-30 22:15:46
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2020 11:36, Marcin N wrote:

    > Nieprawda.
    > Tak było kiedyś. Teraz wariant standardowy to 'z dobrodziejstwem
    > inwentarza'.

    A w ogóle zobaczcie o czym dyskusja. Ledwo co budowaliśmy, a już mowa o
    spadkach ech :-(

  • 14. Data: 2020-05-30 22:35:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-30 o 16:57, Marcin N pisze:

    > Sam napisałeś przecież wcześniej. Dziwisz się temu, co napisałeś?

    Ja wiem co napisałem. To, że Ty nie jesteś w stanie zrozumieć co ja
    napisałem to już nie mój problem. To, że kłamiesz i bezmyślnie
    powtarzasz swoje kłamstwa tak jak zawsze robi to zenek, nie sprawi, że
    rzeczywistość się zmieni i zmienią się moje wypowiedzi tak jak sobie
    tego życzysz.

    Jeszcze raz Ci dam szansę. Wskaż w którym miejscu napisałem, że jak jak
    nie odrzuci spadku to po 6 miesiącach z automatu spadek przechodzi na
    spadkobiercę na zasadzie "wprost", a nie z "dobrodziejstwem inwentarza".
    Na jakiej podstawie przypisujesz mi taką wypowiedź?

  • 15. Data: 2020-05-30 22:45:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-30 o 18:42, KIKI pisze:
    > No właśnie. Ktoś zmarł po kim dziedziczę i nic nie wiem co
    > odziedziczyłem, bo jego druga rodzina najpewniej ukrywa informacje.
    > Jak spadkobiercy nie stawią się u notariusza w te 6 miesięcy to co ?

    Zazwyczaj rozkradną co się da i zaczyna się szarpanina po sądach.

    > Wiesz jak to jest w rodzinie.
    > To co mam sam iść do notariusza i złożyć jakieś oświadczenie?

    Nie do notariusza tylko do sądu.

    > A jak miał konto w banku i jeden z członków po śmierci wybrał kasę to
    > Policja?

    Jeżeli ten członek był upoważniony do pełnego dysponowania kontem to
    raczej marne szanse. Jeżeli nie miał takiego upoważnienia to po śmierci
    spadkodawcy i nikt inny nie miał takiego upoważnienia to depozyt bankowy
    staje się masą spadkową, która podlega podziałowi zgodnie z zasadami
    dziedziczenia. Zajęcie takiego konta przez osobę bez takiego
    upoważnienia jest równoznaczne z kradzieżą.

  • 16. Data: 2020-05-30 22:56:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-05-30 o 22:45, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > dziedziczenia. Zajęcie takiego konta przez osobę bez takiego
    > upoważnienia jest równoznaczne z kradzieżą.

    Znowu piszesz nieprawdę. Uparłeś się, żeby ludzi wprowadzać w błąd?
    Upoważnienie wygasa z chwilą śmierci. Każda operacja bankowa wykonana po
    śmierci właściciela korzystając z upoważnienia - jest nielegalna.

    --
    MN

  • 17. Data: 2020-05-30 23:36:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-30 o 22:56, Marcin N pisze:

    > Znowu piszesz nieprawdę. Uparłeś się, żeby ludzi wprowadzać w błąd?

    Parszywy kłamca jesteś i tyle. Jeszcze mnie nie przeprosiłeś za swoje
    poprzednie kłamstwa, a już kolejne kłamstwa piszesz pod moim adresem.

    > Upoważnienie wygasa z chwilą śmierci. Każda operacja bankowa wykonana
    > po śmierci właściciela korzystając z upoważnienia - jest nielegalna.

    Kolejny raz czytasz i nie rozumiesz. Ale debile już tak mają, że nie
    czytają, bo i tak są za tępi, aby zrozumieć. Dlatego wymyślają swoje
    kłamstwa i przypisują je innym.

    Zanim debilu kolejny raz zarzucisz komuś pisanie kłamstw i samemu
    napiszesz nieprawdę, przeczytaj:

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Konto-wspolne-a-smi
    erc-wspolposiadacza-rachunku-2455811.html

    https://e-prawnik.pl/porady-prawne/pelnomocnictwo-po
    -smierci-mocodawcy.html

    Dla przykładu ja w swoim banku udzieliłem pełnomocnictwa swojej
    małżonce, które nie wygasa po mojej śmierci.

    Niestety nie wiemy czy osoba dysponująca kontem spadkodawcy Kikiego jest
    współwłaścicielem czy też pełnomocnikiem. Nie wiemy też jaki jest zakres
    tego pełnomocnictwa. Ale ty kurwa wszystko już wiesz najlepiej.

  • 18. Data: 2020-05-30 23:50:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-05-30 o 23:36, Uzytkownik pisze:
    > Dla przykładu ja w swoim banku udzieliłem pełnomocnictwa swojej
    > małżonce, które nie wygasa po mojej śmierci.

    Strasznie mi przykro, ale takie pełnomocnictwo nie istnieje.
    Ogarnij się.

    --
    MN

  • 19. Data: 2020-05-31 00:20:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2020 22:45, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > dziedziczenia. Zajęcie takiego konta przez osobę bez takiego
    > upoważnienia jest równoznaczne z kradzieżą.

    Z tego co wiem to nikt nie był upoważniony. Jedynie mogli mieć kartę i
    je czyścili lub czyszczą właśnie.

  • 20. Data: 2020-05-31 00:24:23
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2020 23:36, Uzytkownik wrote:

    > Niestety nie wiemy czy osoba dysponująca kontem spadkodawcy Kikiego jest
    > współwłaścicielem czy też pełnomocnikiem. Nie wiemy też jaki jest zakres
    > tego pełnomocnictwa. Ale ty kurwa wszystko już wiesz najlepiej.

    Nie ma żadnego pełnomocnictwa jestem pewien. Było kiedyś ale zostało
    wycofane przez zmarłego. Mają jedynie kartę do konta i pewnie dostęp
    przez internet. Ale może tylko samą kartę. No i sądzę, że czyszczą teraz.