  • 41. Data: 2020-06-01 11:11:55
    Temat: Re: Spadki
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 31.05.2020 o 15:46, Uzytkownik pisze:

    > Wybacz, ale nie jesteś partnerem do dyskusji.

    Tu akurat zgadzam się z Tobą (a widzisz?). Ty potrzebujesz partnera
    podobnego Tobie: niewykształconego, prymitywnego chłopka-roztropka -
    wypisz, wymaluj Zenka z Bałut. Tak, tak - to nie żart, Bałuty to
    nie miejsce na ziemi, to stan umysłu.

  • 42. Data: 2020-06-01 19:20:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, KIKI.
    On 31.05.2020 00:20 you wrote:

    > Z tego co wiem to nikt nie był upoważniony. Jedynie mogli mieć kartę
    > i je czyścili lub czyszczą właśnie.

    Jak masz poświadczenie dziedziczenia, to bierz je oraz akt zgonu i złóż
    w swoim banku dyspozycję ustalenia kont zmarłego. Kosztuje to od
    kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Będziesz miał zestawienie w
    którym banku zmarły miał aw którym nie miał konta.

    A potem do każdego z nich po zaświadczenie a stanie konta na dzień
    śmierci i dalej już z górki.

    --
    Pete

  • 43. Data: 2020-06-01 19:37:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-06-01 o 11:11, collie pisze:

> [...]
    > podobnego Tobie: niewykształconego, prymitywnego chłopka-roztropka -
    > wypisz, wymaluj Zenka z Bałut. Tak, tak - to nie żart, Bałuty to

    Chłopcze! Zenka to ty się nie czepiaj, bo w porównaniu do ciebie to ja
    go uważam za specjalistę w pewnych dziedzinach np. dotyczących chemii,
    klejów, lakierów, żywic itp. Pomimo swojego dość obleśnego usposobienia
    jest to gość inteligentny i w przeciwieństwie do ciebie daje się lubić.
    To, że czasami palnie jakąś bzdurę, a później tkwi w tym uparcie jak
    osioł i się złości - ot po prostu już taka jego natura.

    Na twój temat nie mam już zamiaru się rozpisywać, bo i nie ma o kim.

    Jeżeli się zgadzasz ze mną, że nie jesteś dla mnie partnerem do dyskusji
    to po co prowadzisz tę czczą dyskusję?. Ja na twoim miejscu nie
    dyskutowałbym z kimś takim jak ja. Z kimś, kto nie ma żadnego
    wykształcenia i jest prymitywem. Po prostu urągałoby to mojej tzn.
    twojej godności. Nie poniżaj się aż tak.

    Obawiam się tylko, że na twój tak wysoki poziom inteligencji oraz
    wykształcenia w ogóle nie znajdziesz partnerów do dyskusji w całym usenecie.

  • 44. Data: 2020-06-01 19:50:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 1.06.2020 o 19:20, Pete pisze:

    > Jak masz poświadczenie dziedziczenia, to bierz je oraz akt zgonu i złóż
    > w swoim banku dyspozycję ustalenia kont zmarłego.

    Poświadczenie dziedziczenia wątkotwórca będzie miał po
    zakończeniu sprawy spadkowej w sądzie, a na razie jest
    w lesie (spadkowym) i kombinuje jak nie dać się wyruchać
    po ciemku przez pozostałych spadkobierców. Nie wierzę,
    że w opisanej sytuacji uda się przeprowadzić podział
    spadku u notariusza, wespół w zespół z wszystkimi
    spadkobiercami.

  • 45. Data: 2020-06-01 20:11:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 1.06.2020 o 19:37, Uzytkownik pisze:

    > Obawiam się tylko, że na twój tak wysoki poziom inteligencji oraz wykształcenia w
    > ogóle nie znajdziesz partnerów do dyskusji w całym usenecie.

    Spoko. Użyszkodnicy, Expierdzi i inne bastardy po
    Arnoldzie Buzdyganie, to jeszcze nie cały Usenet.

  • 46. Data: 2020-06-02 00:41:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, collie.
    On 01.06.2020 19:50 you wrote:

> [...]
    > spadkobierców. Nie wierzę, że w opisanej sytuacji uda się
    > przeprowadzić podział spadku u notariusza, wespół w zespół z

    Ok. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby KIKI złożył wniosek do sądu o
    stwierdzenie nabycia spadku. Bo bez tego nic nie zrobi.

    --
    Pete

  • 47. Data: 2020-06-02 04:59:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 01.06.2020 19:50, collie wrote:

> [...]
    > że w opisanej sytuacji uda się przeprowadzić podział
    > spadku u notariusza, wespół w zespół z wszystkimi

    Hehe no właśnie :-)
    A jak oni wyczyszczą konto to sprawa karna czy cywilna?

  • 48. Data: 2020-06-02 07:10:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, KIKI.
    On 02.06.2020 04:59 you wrote:

    > Hehe no właśnie :-) A jak oni wyczyszczą konto to sprawa karna czy
    > cywilna?
    Sam jestem ciekaw. Ale jak wyczyszczą kartą, to nic nikomu nie
    udowodnisz.

    A masz w ogóle akt zgonu? I ile czasu minęło od śmierci?

    I czy to była osobą starsza? Jeśli tak to raczej rachunek miska w banku
    który ma oddział w miejscu zamieszkania.

    Więc akt zgonu w łapy i wędrówka po bankach żeby zgłosić śmierć
    właściciela rachunku. Wtedy przynajmniej zablokujesz możliwość wypłaty.
    --
    Pete

  • 49. Data: 2020-06-02 17:15:33
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Sam jestem ciekaw. Ale jak wyczyszczą kartą, to nic nikomu nie
    > udowodnisz.

    Chyba, że założysz sprawę, wniesiesz wniosek żeby sąd wezwał bank do przedstawienia
    dokumentacji obrotów na koncie a wtedy będzie widać kiedy operacje były dokonywane.
    Wtedy będą mieli problem

    > Więc akt zgonu w łapy i wędrówka po bankach żeby zgłosić śmierć
    > właściciela rachunku. Wtedy przynajmniej zablokujesz możliwość wypłaty.

    Nie wiem czy nie dałoby się tego mailowo zrobić?
    K.

  • 50. Data: 2020-06-03 11:18:57
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 02.06.2020 o 04:59, KIKI pisze:

    > Hehe no właśnie :-)
    > A jak oni wyczyszczą konto to sprawa karna czy cywilna?

    Co do pytania - ja nie wiem, ale ogólnie temat przerabiałem w 2018r (x2).
    Jeżeli masz odpis aktu zgonu, to tak jak już pisali (więc powtórzę się)
    - wycieczka po bankach i SKOK-ach i powinni zarejestrować zgłoszenie i
    zablokować konta
    ew. od razu informują, że u nich nie ma żadnego konta na zmarłego.

    W PKO BP złożenie dyspozycji odpytania banków o konta os. zm. to chyba
    było 30zł, ale OIP do tego trzeba mieć już dokument nabycia spadku, bez
    tego papierka nikt nie udzieli żadnej informacji - przyjmą tylko
    zgłoszenie o śmierci (czasem coś tam bąkną jak pracownik miły i zaryzykuje).

    Współwłaściciel konta może nim dysponować i OIW nawet komornik, US nie
    może wejść na takie konto, bo jest inny właściciel.

    Adwokat wzięła coś z 500zł za poprowadzenie sprawy spadkowej w sądzie,
    ale cena jest mocno zależna od przypadku/skomplikowania.

    W 2018 już była obowiązywała zmiana na default: 'z dobrodziejstwem
    inwentarza' (i nie tylko dla małoletnich).

    Długi oczywiście przechodzą na spadkobiercę, niezapłącony rach. za tel ,
    nawet na 1zł też do Ciebie dotrze w końcu - mnie orange szarpał i nawet
    10gr zawirowań nie odpuścił.

    Inną sprawą jest szacunek wartości spadku ,jeżeli jest z tym problem -
    np. do podziału gdy jest >1 spadkobierca (to nie moje przypadki).
    np. jakiś las możesz policzyć po 10 - 20tys/ha lub 60

    Notariusz (przy innej sprawie - dom był budowany/lepiony w stylu PRL,
    ale działka 3a w centrum miasta ) radził zgłosić do US o wycenę przez
    ich rzeczoznawcę i zgodzić się nawet na zawyżony wynik, bo jak zaczniesz
    się szarpać z US na rzeczoznawców i adwokatów, to można nie wytrzymać
    finansowo tej nawalanki.