  • 21. Data: 2018-04-14 22:39:48
    Temat: Re: Studnia rurowa wogrodzie
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > mojej okolicy z tymi fachowcami jest problem, bo wszyscy po podłączali się
    > sieci i studni praktycznie nikt nie robi.

    No nie wiem.W mojej okolicy( zachodnie Mazowsze)jest wieś znana ze
    studniarstwa.Dojechać do roboty 30-40 kilometrów to nie jest droblem- choć nocleg
    się przydaje...Może za blisko szukasz?

  • 22. Data: 2018-04-14 23:29:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 kwietnia 2018 19:04:13 UTC+2 użytkownik Bob Budowniczy napisał:

    > Bob przynajmniej może sie pochwalić technicznym wykształceniem inżynierskim,

    Pod jakim nickiem? Bo pod kilkoma conajmniej to się złazniłeś i wstyd inżynierom
    przyniosłeś

  • 23. Data: 2018-04-15 06:23:49
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 19:14, Bob Budowniczy pisze:

    > Koszt jest ten sam, żeby uzyskać wodę z mojej studni, to trzeba
    > zainwestować
    > 2-3 tyś zł, tyle samo wydał bym na samodzielne zrobienie tej studni i tyle
    > samo kosztowało by zlecenie zrobienia takiej studni fachowcom, tylko że w
    > mojej okolicy z tymi fachowcami jest problem, bo wszyscy po podłączali się
    > sieci i studni praktycznie nikt nie robi.

    Samodzielne wierceenie do 10 m nie przekracza 1000 zl, wiec zapewne
    wliczasz piwo dla siebie i szwagra. Sukces niepewny.

    Wynajęcie "pod klucz" ekipy braci z Białegostoku kosztowalo 2000 zl.
    Wiercili recznie, mieli elektryczna wyciagarke i wielki trójnóg.
    4 (cztery) godziny roboty, z ziemi wystaje rura 160mm przykryta deklem.

    pozdro
    --
    A S

  • 24. Data: 2018-04-15 11:30:31
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > No nie wiem.W mojej okolicy( zachodnie Mazowsze)jest wieś znana
    > ze studniarstwa.Dojechać do roboty 30-40 kilometrów to nie jest droblem
    > choć nocleg się przydaje...Może za blisko szukasz?

    Musieli by ze 200km dojechać a taką sudnię rurową fi160mm na 15m to by
    pewnie w jeden dzień zrobili, razem płukaniem, podłaczeniem pompy i
    hydroforu, czyli na gotowo, więc ile by za tqka robotę wzieli? Zresztą co tu
    gadać, dawan namiar to jak nie ja to ktoś inny się skontaktuje:)

  • 25. Data: 2018-04-15 11:35:08
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > Wiercili recznie, mieli elektryczna wyciagarke i wielki trójnóg.
    > 4 (cztery) godziny roboty, z ziemi wystaje rura 160mm przykryta deklem.

    Sam zestaw do wiercenia ręcznego na 10m kosztuje 550zł, a powiększony na na
    15m kosztuje 1000zł, do tego musisz kupić rury, pompę, hydrogor i to
    wszystko jeszcze podłączyc.
    A zresztą dawaj namiary na tych braci z Białegostoku i powiedz ile by
    wycenili taką studnię na 15m na gotowo z podłączonym hydroforem?

  • 26. Data: 2018-04-15 11:37:11
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Pod jakim nickiem? Bo pod kilkoma conajmniej to się złazniłeś i wstyd
    > inżynierom przyniosłeś

    Ty mi nie pierdziel o nickach, tylko pokazuj dyplom !!!
    Skończyłeś Kris coś ponad podstawówkę, może jakiś kurs śpiewu chociaż?

  • 27. Data: 2018-04-15 13:56:19
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    > hydroforu, czyli na gotowo, więc ile by za tqka robotę wzieli? Zresztą co tu
    > gadać, dawan namiar to jak nie ja to ktoś inny się skontaktuje:)

    Przyjechali by na dłużej, żaden problem.Tym bardziej, że płukanie przez dzień da się
    robić.Ale fachowcy tak nie robią.
    Na resztę odpowiem przykładam.Pierwszy własny.Na moje działce zawinszowałem sobie
    studnię. Znalazłem żyłę, więc pojechałem do studniarzy.Umowa była taka: mają działkę
    50x500 metrów.Nie interesuje mnie, gdzie ta studnia będzie, ma mieć wydajność
    przynajmniej 5 metrów na dobę.Jeśli tak będzie, płacę Jeśli nie- tylko dojazd.
    Facet znalazł żyłę w tym samym miejscu, co ja.Woda miała być na 10-12 metrach.Była.Na
    raty krowa by się napiła.Kopali do 30 metrów, dalej była glina. Póżniej zrobiłem
    badania geofizyczne- woda jest, ale na 120 metrach.Działka była mniej warta niż
    studnia...
    Niedaleko mnie też wiercili, znależli. Tyle, że była w soczewce węgla, czy torfu. Do
    picia się nie nadawała.
    Szukaj samochodem w Kaskach, koło Błonia.Albo gdziekolwiek indziej, w internecie.

  • 28. Data: 2018-04-16 11:15:59
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-04-15 11:35, Bob Budowniczy pisze:

    > Sam zestaw do wiercenia ręcznego na 10m kosztuje 550zł, a powiększony na
    > na 15m kosztuje 1000zł, do tego musisz kupić rury, pompę, hydrogor i to
    > wszystko jeszcze podłączyc.

    Nie 550 a 450 i myslalem ze sam przedluzysz. Jaka pompa? Dostajesz rure
    fi 160 wystajaca z ziemi.

    Ta zabawa nie dla Ciebie. Wpisz "Klim studnie".

    pozdro
    --
    A S

  • 29. Data: 2018-04-21 19:18:44
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Nie 550 a 450 i myslalem ze sam przedluzysz. Jaka pompa? Dostajesz rure fi
    > 160 wystajaca z ziemi.
    >
    > Ta zabawa nie dla Ciebie. Wpisz "Klim studnie".
    > pozdro -- A S

    Już kupiłem zestaw do ręcznego wiercenia studni na głębokość 20m

    Wpisałem "Klim studnie", ale oni tam żadnych cenników swoich usług nie
    podaja.

  • 30. Data: 2018-04-21 19:23:57
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > koło
    > Błonia.Albo gdziekolwiek indziej, w internecie.

    A ile czasu powinno trwać fachowe płukanie studni?

    Reszta twoich wywodów co czysta ściema :)
    Bo żyły wodne występują wyłącznie w masywach skalnych, wiec na terenie
    krajyu czegoś takiego nie ma i nikt nigdy nie widział, woda jest wszędzie:)
    Na 100m to jest woda na pustyni sacharze, u nas w kraju to pewnie maks na
    20m:)