  • 11. Data: 2014-07-25 00:16:48
    Temat: Re: Studnia vs pozwolenia
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 lipca 2014 23:59:52 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
    > U?ytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Abstrachujac od racjonalnej wykladni sadu w mule nieracjonalnych przepisow;
    >
    > kurwa, to juz nawet na wykopanie dziury na wlasnej ziemi trzeba kolanami
    >
    > trzec urzednicze podlogi?
    >
    > To zadna zatem wlasnosc w tym kraju.
    >

    > Tmek

    Własność ziemi w Polsce wygląda w ten sposób że wszystko co powyżej pewnej głębokości
    graniczącej z długością tego metalowego w szpadlu należy do państwa. W uproszczeniu
    własność ziemi jest dwu wymiarowa. Długość x szerokość. Od głębokości są jakieś
    drobne odstępstwa pochodzące z czasów wcześniejszych. Rzeczy które wtedy były
    niewiele warte a bardzo potrzebne typu woda ze studni pozwolono darmo brać.

  • 12. Data: 2014-07-25 03:55:40
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "dolniak" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu czwartek, 24 lipca 2014 20:58:37 UTC+2 użytkownik .:Artur:. napisał:
> [...]
    > czekania i mog? wiercic. ======== Ale ta dokuntacja to jakies 1,5 kPLN
    > wiec pomyszkowa?em troche i si? okazuje ?e w innych powiatach nic nie
    > trzeba :( tylko po wywierceniu zg?osi? obudow? studni do wydzia?u
    > bodownictwa ot wszystko). A pan u nas w Strostwie na to ?e jego nie
    > interesuje ?e u nas to jest z projektami i JU?. Wydaje mi si? ?e prawo w
    > kreju obowi?zuje takie samo ale chyba si? myl? jak jemu udowani? zeby mie?
    > "dupochron", ?eby zraz nie powiedzieli ?e prace g?rnicze bez zezwolenia i
    > potem s?dy a na ko?cu NSA. Jakie? pomys?y??? -- .:Artur:.

    Witam
    A kto ci każe tak glęboko wiercić?Pogadaj z fachowym studniarzem,on ci
    wyjaśni.
    Haczyk jest w tych"poniżej 30 m"na taką studnię potrzebna dokumentacja.Do
    30m nic nie trzeba(no dobra,może zgloszenie)a glębokości studni nikt nie
    sprawdza-przynajmniej ja o tym nie slyszalem.

    Dokladnie tak jak napisales
    do 30m glebokosci zgloszenie
    powyzej 30 m PnB

    zglosic studnie np. 15 m glebokosci
    i juz
    jak bys potrzebowal papiery i rysunki do zgloszenia pisz na maila ze strony
    w podpisie (tej pierwszej)

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.bartolty.com.pl

    ---
    Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 13. Data: 2014-07-25 10:49:44
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2014-07-24 20:58, .:Artur:. pisze:
    I się pytam naszych oficjeli w strostwie czy jakšœ dokumntację
    > im się należy przy poborze do 5m3 na własny użytek i h studni poniżej 30m?
    Zapytaj pisemnie i w odpowiedzi podadzą Ci listę dokumentów i podstawę
    prawną tych wymagań.
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-07-25 23:34:08
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Użytkownik "krak" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2014-07-24 20:58, .:Artur:. pisze:
    > I się pytam naszych oficjeli w strostwie czy jakąś dokumntację
    > Zapytaj pisemnie i w odpowiedzi podadzą Ci listę dokumentów i podstawę
    > prawną tych wymagań.

    Dziś obdzwonilem troche Ministerstwo Górnictwa pewna Pani się spięła na
    BETON urzędniczny i mówiła że miała taką samą sytuacje i poporisła aby
    przedzwonć do przełożonega a jak to nei pomoże to starosta.
    Wieć zadzoniłem Pani z wydzuiału budownictwa (przełożona tego Pana) ma sie
    zapoznać z opinią Ministra Środowaiska uwaga 1 karta A4 cały tydziń :/
    ech... w tym roku to chyba ja nie wykopię tej studni.
    Ale wysmaruję kwit do nich niech się bujają podrzucę te wyroki NSA i
    zobaczymy co powiedzą.
    Jeśli ktoś znalazłby coś z tego roku to był był wdzięczny (ponoć prawo
    górnicze się zmieniło od stycznia 2014)
    Jak będę miał info nowe dam znać
    --
    .:Artur:.

  • 15. Data: 2014-07-26 00:07:54
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Przeczytałem coś takiego:
    dotyczy odległości studni od:
    - do granicy działki – 5 m,
    - do osi rowu przydrożnego – 7,5 m,
    - do budynków inwentarskich i związanych z nimi szczelnych silosów,
    zbiorników do gromadzenia nieczystości, kompostu oraz podobnych szczelnych
    urządzeń – 15 m,
    - do najbliższego przewodu rozsączającego kanalizacji indywidualnej, jeśli
    odprowadzane są do niej ścieki oczyszczone biologicznie stosownie do
    przepisów o ochronie wód – 30 m,
    - do nieutwardzonych wybiegów dla zwierząt hodowlanych, najbliższego
    przewodu rozsączającego kanalizacji lokalnej lub urządzeń biologicznego
    oczyszczania ścieków oraz do granicy pola filtracyjnego – 70 m.

    O ile 3 pierwsze to rozumiem to pytanie o 2 ostanie. Sąsiad ma oczyszczalnie
    do której dorzuca bakterie i nic wiecej potem z oczyszczalni idzie w grunt.
    I teraz jaka ma byćodległośc od takiego rozsięku 30m czy 70m? Kanalizacja
    lokalna to kilka domów dobrze to rozumiem??
    Bo jak 70m to juz mam po studni....
    --
    .:Artur:.

  • 16. Data: 2014-07-26 17:03:08
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.07.2014 o 00:07 .:Artur:. <a...@n...spamuj.pl> pisze:
    > ile 3 pierwsze to rozumiem to pytanie o 2 ostanie. S?siad ma
    > oczyszczalnie
    > do której dorzuca bakterie i nic wiecej potem z oczyszczalni idzie w
    > grunt.
    Jak to jest bez rosącza tylko kopaktowa to 30m spokojnie wystarcza, ja mam
    taką samą i czysta woda z niej wychodzi, gorsze są te z rosączem.

    Studnię kopaj i się nie przejmuj, normalnie to się nawet zgłoszeń nie robi
    bo i po co? to jest dozwolony użytek wód gruntowych.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2014-07-27 11:17:19
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Ty weż lepiej napisz po co ci ta studnia i dlaczego tak glęboko.Po prostu coś
    więcej.Bo zasady ,jak zrobić żądaną studnię dostaleś.Ale o studnię glębinową trzeba
    dbac.Znam wypadek,że ze studni glęb ok 30 m ciągle wylaża bakterie kalowe.Pompa od
    ponad kwartalu chodzi no stop,z przerwami na odkażanie.Przypuszczamy,że cale zloże
    jest skażone i wlaściciel(firma spożywcza)jest tylko kupę kasy w plecy.Bo jakości
    wody-z żadnej studni-nikt ci nie zagwarantuje.
    A przed wykonaniem odwiertu pomocne są rozmowy z ludżmi,którzy znają miejscowe
    relia.glównie studniarze,bo to w końcu o wodę chodzi,ale-jak widać-zarówno warunki
    biurowe,jak i glebowe grają role.
    pzdr dolniak

  • 18. Data: 2014-07-27 11:54:05
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Użytkownik "dolniak" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]
    ----
    Głównie podelwanie ogródka (wiem wystaraczy 6-7m ale cisnienie miejscami w
    wodociągu mam takie że zastanawiam sie czy nie używać też jej w domu do
    okoła ludzie mają pokopane studnie i podpiete do domu. w promieniu 300m mam
    4 studnie u 4 sasiadow. Jak wykopię za płytką to mogę mieć potem problem z
    utrzymaniem jakości wody głębsza będzie pod tym względem lepsza i czystsza.
    Zresztą w mojej miescowości planowane było zapasowe żróło wody dla
    opkicaznego miasta wiec woda musi spełniać jakieś podstawowe warunki
    inaczej nie plnowali by tu budowy.
    A te 30m to tak lekko na wyrost planuje miedzy 20-25 tak maja pokopane w
    okolicy.

    --
    .:Artur:.

  • 19. Data: 2014-07-27 20:35:09
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Czyli potrzebujesz tylko wyznaczenia miejsca odwiertu-elektrooporowo,różdżka ilub
    palcem(tu chcę).Jeśli miejsce wyznaczy wiertacz,można się umówić,że placisz jeśli
    snajdzie wodę.jeśli nie-placisz tylko za dojazd...
    Jakości wody-i wydajności studni,niezależnie od glębokości- nikt ci ne zagwarantuje.O
    jednym przypadku pisalem.drugi:na jednej dzialce zarówno ja jak i studniarz
    znależliśmy sporą żylę.Po dowierceniu się na16 m okazalo się,wydajność to ok
    1-2m3nadobę.do 34 m tylko kurzawka,dalej glina.Obok(jak obok,jakieś 200m)natrafiono
    na wodę na 12m.Przechodzila porzez warstwę torfu.Do podlewania się nadaje...
    Jeśli woda ma być do uzytku domowego,to powinieneś zglosić wodociągom,coby zalożyli
    wodomierz,a wcześniejMUSISZ ją zbadać chemicznie i bakteriologicznie.Może byc lepsza
    od kranówki,ale wcale nie musi.
    Na koniec zagadka:dzialki są na spadku,moja kopana studnia jest ok 1,5 m niżej niż
    studnia wiercona sąsiada.ja mam wodę na2m.Na jakiej glębokości ma wodę sąsiad z
    górki-odl między studniami to max 40 m?

  • 20. Data: 2014-07-27 21:01:08
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 27 lipca 2014 20:35:09 UTC+2 użytkownik dolniak napisał:
> [...]
    studnia wiercona sąsiada.ja mam wodę na2m.Na jakiej glębokości ma wodę sąsiad z

    Po co w to mieszać wodociągi? Nawet jak miałby płacić za ścieki to przy własnej
    studni i własnej pompie nie do upilnowania. Niech mu ci od kanalizacji założą licznik
    na ścieki.