  • 1. Data: 2009-07-26 20:49:59
    Temat: Styropian pod posadzka w garazu?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Zainteresowany wypowiedzia Stolata i majac posadzke w garazu przed soba
    zastanawiam sie, czy dawac styropian pod posadzka w garazu. Garaz przy domu,
    raczej nieogrzewany, miedzy garazem a domem kotlownia, spizarnia i przejscie
    miedzy nimi. Jak macie u siebie to rozwiazane, kladliscie styropian pod
    posadzka?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-07-26 21:05:18
    Temat: Re: Styropian pod posadzka w garazu?
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > domu, raczej nieogrzewany, miedzy garazem a domem kotlownia, spizarnia i
    > przejscie miedzy nimi. Jak macie u siebie to rozwiazane, kladliscie

    Ja położyłem bo garaż na tym samym poziomie co reszta domu.
    Mam też kawałek podłogówki w garażu :P coby mi zimno w zimie nie było i żeby
    za bardzo nie wyźiębiać pomieszczenia
    Garaż może się wyziibić znacznie jak i również przylegające pomieszczenia.
    Ja nad garażem mam jeszce strop i bądą pomieszczenie, więć nie wiem czy
    dodatkowo od dołu nie docieplę styropianem. Tak samo jak ściany w garażu
    wspólne z innymi pomieszczeniami.
    No chyba, że zastosujesz technikę Tornada i zrobisz izloację na klinću czy
    tam innych materiałach o małej powierzchni styku.

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2009-07-26 21:18:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja położyłem bo garaż na tym samym poziomie co reszta domu.
    > Mam też kawałek podłogówki w garażu :P coby mi zimno w zimie nie było i
    > żeby za bardzo nie wyźiębiać pomieszczenia

    Tylko ze z tymi garazami to wiesz jak bywa. Otworzysz brame garazowa na
    chwile to tak jak bys sciane wyja i d.. z ogrzewania. Z ta podlogowka moze
    byc wiecej problemow niz pozytku, oby nie, ale to uzasadnia styropian pod
    posadzka.

> [...]
    > Ja nad garażem mam jeszce strop i bądą pomieszczenie, więć nie wiem czy
    > dodatkowo od dołu nie docieplę styropianem. Tak samo jak ściany w garażu

    Nad garazem mam tylko nieocieplony strych, wiec to mi wisi. Boje sie tylko
    wychladzania przez kotlownie i spizarnie reszty domu. W sumie te powiedzmy
    dla swietego spokoju 5 cm styropianu w posadzce nie wiele zmieni w ogolnym
    bilansie jezeli garazu ogrzewac nie bede. Ogrzac taka kubature to jednak
    proste nie bedzie biorac pod uwage ulomnosc termiczna wszystkich garazowych
    rozwiazan, a poczynajac od cienkiej bramy segmentowej i styku z glifem.
    Gorzej bedzie jak woda w garazowym CO zamarznie i problemow narobi.

    > No chyba, że zastosujesz technikę Tornada i zrobisz izloację na klinću czy
    > tam innych materiałach o małej powierzchni styku.

    Odpada, tam jest juz chudziak i kanal. :-)

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-07-26 21:23:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > na chwile to tak jak bys sciane wyja i d.. z ogrzewania. Z ta
    > podlogowka moze byc wiecej problemow niz pozytku, oby nie, ale to

    genralnie podłogówka w garażu może sie bardziej sprawdzić niż jakiś
    durnowaty grzejnik. Podłogówkami ogrzewa sie wielkie hangary w lotnictwie.
    Jest tylko jedna sprawa pod spodem musi być solidny twardy styropian XPS a
    płyta powinna być zbrojona i lana z mocnego betonu z dodatkami. Podłogę
    można spokojnie przewalić.

  • 5. Data: 2009-07-26 21:28:51
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Odpada, tam jest juz chudziak i kanal. :-)

    Też mam kanał :).

  • 6. Data: 2009-07-26 21:31:30
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > płyta powinna być zbrojona i lana z mocnego betonu z dodatkami. Podłogę

    No, ja mam normalny EPS100 13 cm tam gdzie podłogówka.
    Bo podłogówke mam tylko na połowie. Płyta była normalnie z miksokreta jak
    reszta domu no i tylko siatka przeciw skurczowa.
    Się okaże w praktyce jak będzie.... :) Na razie jeszce nie zrobiłem
    podjazdu pod garaż więc samochodu tam nie stawiam :).
    Ale węgiel suszyłem na podłodze :P.

    Pozdrawiam Michał

  • 7. Data: 2009-07-26 21:39:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > genralnie podłogówka w garażu może sie bardziej sprawdzić niż jakiś
    > durnowaty grzejnik. Podłogówkami ogrzewa sie wielkie hangary w lotnictwie.

    To napewno, niejestem tylko przekonany czy ogrzewanie zamarznietego
    samochodu od dolu jest dobrym pomyslem na zime, no i ryzyko zamarzniecia tej
    podlogowki jakby wieksze. Dylatacja przy wjezdzie moze byc dyskusyjna, ew.
    stopa posadzki oparta bezposrednio na chudziaku zwiekszajaca ryzyko
    zamarzniecia wody w rurce i ogrzewajaca grunt razem z fundamentem. Mam
    wrazenie, ze zrobienie tego dobrze wymaga dokladnego przemyslenia i nie jest
    to wcale banalna sprawa, ale moze sie myle.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-07-26 21:42:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Też mam kanał :).

    Zastanawiam sie po co nam te kanaly. :-)
    Lubie majsterkowac przy samochodach, ale coraz mniej na to czasu. Mam
    takiego jednego po przerobkach czekajacego na dalsze realizacje, ale teraz
    budowa i czasu tym bardziej brak.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-07-26 21:46:43
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > To napewno, niejestem tylko przekonany czy ogrzewanie zamarznietego
    > samochodu od dolu jest dobrym pomyslem na zime, no i ryzyko zamarzniecia
    > tej podlogowki jakby wieksze.

    Niby tak, ale pamiętaj że podłogówka jest niksotemperaturowa, przecież ja
    nie chcę mieć w garażu 22 stopni, tlyko powiedzmy 16. I zasialanie wtedy na
    pozimie 35-45 stopni.
    A zi jak sobie samochód grzejsz to mu lepiej w zimię będzie.

  • 10. Data: 2009-07-26 21:51:18
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > Lubie majsterkowac przy samochodach, ale coraz mniej na to czasu. Mam
    > takiego jednego po przerobkach czekajacego na dalsze realizacje, ale teraz

    Teraz trzymam tam śmieci różne, w zimie można ziemniaki, a w lecie piwo :).
    Ja tam na razie sam wszytko dłubie przy swoim samochdozie a za
    zaoszczędzoną kasę na mechaników kupuje sobie systematycznie narzędzia.
    Ja tam biedny kredytowy chłopak jestem, więc jak mam za wymianę rozrządu
    płacić 300 zł to wolę sam się przemęczyć i mieć pewność, że wszytko
    prawidłowo zrobiłem.
    A moja dniówka w pracy jest tak marna, że mi się opłaca samemu robić.

    Pozdrawiam
    Michał