  • 1. Data: 2010-05-07 15:23:55
    Temat: Sufit podwieszony GK - szybkie 2 pytanka
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Hej

    Obniżam sufit w łazience o około 10cm (aby lampki wlazły i rure gazową
    schować).
    Łazienka 160 x 230 cm.
    Poczytałem w necie i wnoski oraz pytania mam.
    Konstrukcja krzyżowa to chyba przerost formy na takie maleństwo
    Ok - dookoła UW30. Gabaryt taki że 2 płyty wejdą przycięte na długości i
    obok siebie.
    Więc wzdłuż krótkich ścian (160) daję CW60 tak, aby były 3 listwy na jeden
    KG - jeden na środek, dwa po bokach. Jeden wspólny na dwa KG więc wychodzi 5
    sztuk CW60 o długości niecałe 160cm.
    Wieszam na ES60/125 do sufitu.
    I teraz pytania:
    - zalecają kotwy stalowe. Znalazłem takie 8/12B oraz 8/65 za niecałe 1PLN.
    A może jednak zwykły kołek plastikowy 8-semka? Sufit pewnie beton jakiś -
    nowe budownictwo, nademną jeszcze sąsiad.
    - wieszaki co 100cm - więc wystarczy dać 2 na jeden profil 160cm (np 30cm od
    ściany i między nimi te 100cm) czy 3 co praktycznie 50cm (jesli 3 to może
    jednak plastikowe kołki jezeli wcześniej ktos powie o kotwach?).

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2010-05-07 19:35:05
    Temat: Re: Sufit podwieszony GK - szybkie 2 pytanka
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

> [...]
    > 1PLN. A może jednak zwykły kołek plastikowy 8-semka? Sufit pewnie beton
    > jakiś - nowe budownictwo, nademną jeszcze sąsiad.

    W/g mnie lepsze kołki typu Fisher SX 8 mm (lub nawet 6mm i nie koniecznie
    oryginalne)

    > - wieszaki co 100cm - więc wystarczy dać 2 na jeden profil 160cm (np 30cm
    > od ściany i między nimi te 100cm) czy 3 co praktycznie 50cm (jesli 3 to
    > może jednak plastikowe kołki jezeli wcześniej ktos powie o kotwach?).

    Jak dasz trzy wieszaki w połowie długości "środkowych" to będzie aż nadto.
    Ja dałbym tylko dwa na 2 i 4 profilu, albo nawet jeden na środku
    pomieszczenia. Myślę że znajdą się tacy co powiedzą, że przy szerokości
    1,6 metra to żadnego. Ale może wstawisz jakieś cięższe lampy ;) więc ...

    Pozdrawiam emarcin

  • 3. Data: 2010-05-09 21:13:41
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-07 17:23, Irokez pisze:
    > - zalecają kotwy stalowe. Znalazłem takie 8/12B oraz 8/65 za niecałe
    > 1PLN. A może jednak zwykły kołek plastikowy 8-semka? Sufit pewnie beton
    W takim razie nie doczytales dokladnie tego co pisza...
    Kotwy stalowe sa po to zeby w razie pozaru sufit nie spadl Ci na glowe.
    Nie wspominajac tego ze jednak udzwig stalowej kotwy i plastikowej rozni
    sie pewnie o rzad wielkosci.

    > 30cm od ściany i między nimi te 100cm) czy 3 co praktycznie 50cm (jesli
    Nie zbiedniejesz na tych paru dodatkowych mocowaniach ;)
    Mysle ze dodatkowy trzeci to troche przerost formy nad trescia ale jak
    masz dobry sufit i dobrze sie da umocowac to to 5 minut a ryzyko
    dodatkowych ruchow sufitu mniejsze. Umnie byly tragiczne Ackermany i
    musialem czasem 4 otwory wiercic na kotwe :(
    Pamietaj o luzach w profilach sciennych bo inaczej pojawia Ci sie
    niepozadane naprezenia.
    Wbrew pozorom prawidlowe wykonanie takiego sufitu to chwila zabawy ale
    efekt warty wszystkiego:
    http://picasaweb.google.pl/artur.lew/RemontSalonu

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom