  • 11. Data: 2012-11-05 21:03:18
    Temat: Re: Sznur uszczelniający pieca
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-11-05 21:32, news pisze:
> [...]
    -sznurek-i2736564286.html

    > Dobrze spalajace się drewno potrafi dawać temperaturę ponad 1000 stopni:)
    > Więc rozpal dobrze w kominku, poczekaj aż żar rozgrzeje się do białości
    > i zobacz czy szyba wytrzyma i daj tutaj znać na forum, bo myśmy wszyscy
    > ciekawi!:)
    > Szyba tania więc więc ewentualny wydatek 200 zeta nie powinien być
    > przeszkodą a dla nauki ile wniesie! Jak to się mawia, będzie to mały
    > krok dla człowieka a wielki dla ludzkości:)

    Zwłaszcza, jak mu się chata zjara...

  • 12. Data: 2012-11-05 21:32:45
    Od: <news>

  • 13. Data: 2012-11-05 21:38:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2012 20:27:20 UTC+1 użytkownik news napisał:
    > Szyba tania więc więc ewentualny wydatek 200 zeta nie powinien być
    >
    > przeszkodą a dla nauki ile wniesie! Jak to się mawia, będzie to mały krok
    >
    > dla człowieka a wielki dla ludzkości:)

    Myślę że bzdury piszesz po raz kolejny zresztą. Popatrz na kratki.pl- szyby do ich
    kominków też są do temp 800stC a i ceny w przeliczeniu na dm2 podobne jak ta z
    allegro- zresztą kratki.pl tez sprzedaja na Allegro.
    Więc w "fabrycznych" kominkach szyby są podobne.

  • 14. Data: 2012-11-05 21:47:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2012 21:04:06 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

    > Zwłaszcza, jak mu się chata zjara...

    Chciałeś być dowcipny czy co/
    Ja osobiście mam otwarty kominek
    http://www.voila.pl/170/dqppv/?1
    i do tej pory chaty nie zjarełem wiec nie wiem czemu u siostry miałoby się zjarać jak
    do bardzo podobnego kominka zamontuje jeszcze drzwiczki. drzwiczki będą bardzo
    podobne do tych
    http://www.voila.pl/176/wp3hc/?1
    dzięki temu że sam zrobiłem wyjdą ponad polowe taniej jak "kupne"

  • 15. Data: 2012-11-06 00:43:02
    Od: <news>

    Użytkownik "Kris" napisałL
    > Myślę że bzdury piszesz po raz kolejny zresztą.

    Ale jakie bzdury, o co ci chodzi?

    > Popatrz na kratki.pl- szyby do ich kominków też są do
    > temp 800stC a i ceny w przeliczeniu na dm2 podobne
    > jak ta z allegro- zresztą kratki.pl tez sprzedaja na Allegro.
    > Więc w "fabrycznych" kominkach szyby są podobne.

    Przecież piszę żebyś zamontował, rozpalił, przetestował i nam tu zdał
    sprawozdanie.
    Już ci pisałem że żar z drewna może przekroczyć 1000 stopni, ale czy w
    kominku on dojdzie do szyby to nie wiem i sam się zastanawiam czy kupować
    drzwiczki szklone czy całe żeliwne.
    Przetestuj i będziemy wiedzieć czy to kupować czy nie:)

  • 16. Data: 2012-11-06 08:05:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2012 23:29:19 UTC+1 użytkownik news napisał:

    > Już ci pisałem że żar z drewna może przekroczyć 1000 stopni, ale czy w
    >
    > kominku on dojdzie do szyby to nie wiem i sam się zastanawiam czy kupować
    >
    > drzwiczki szklone czy całe żeliwne.

    W kominkach z reguły są szklane;0. W piecach kaflowych też drzwiczki z szybka bywają
    więc można przyjąć że temat przetestowany.

  • 17. Data: 2012-11-06 17:45:40
    Od: <news>

    Użytkownik "Kris" napisał :
    > W kominkach z reguły są szklane;0. W piecach kaflowych
    > też drzwiczki z szybka bywają więc można przyjąć
    > że temat przetestowany.

    Ja nie widziałem z szybą nigdy, więc nie zawiedź nas i testuj!

  • 18. Data: 2012-11-06 21:07:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 listopada 2012 16:31:34 UTC+1 użytkownik news napisał:

    > Ja nie widziałem z szybą nigdy,

    https://www.google.pl/search?q=piec+kaflowy+z+szyb%C
    4%85&hl=pl&safe=off&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&
    sa=X&ei=nW2ZULb4FMrFswal7oDoAw&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1
    366&bih=643

  • 19. Data: 2012-11-07 00:12:12
    Od: <news>

    Użytkownik "Kris" napisał:
    > https://www.google.pl/search?q=piec+kaflowy+z+szyb%C
    4%85&hl=pl&safe=off&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&
    sa=X&ei=nW2ZULb4FMrFswal7oDoAw&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1
    366&bih=643

    Ale nie pokazuj mi obrazków z wyszukiwarki bo tym tropem ja mogę ci pokazać
    chińskie papierowe drzwi antywłamaniowe:)

    Tłumaczyłem ci że palone drewno moze osiągać temperaturę ponad 1000 stopni
    (około 1200 stopni) a te szyby żaroodporne mają wytrzymują 800 stopni, więc
    nie chciał bym przerabiać sytuacji że mnie będzie pękać szyba a producent
    będzie odmawiał gwarancji bo wytłumaczy się że została przekroczona
    temperatura bo pewnie za mocno w piecu grzałem:)

    Więc jeśli kupiłeś do pieca szybę to przetestuj ją i daj znać, rozpal
    porządnie w piecu i zdaj obszerny raport, ok?

  • 20. Data: 2012-11-07 11:08:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 listopada 2012 22:58:41 UTC+1 użytkownik news napisał:
    > Tłumaczyłem ci że palone drewno moze osiągać temperaturę ponad 1000 stopni
    >
    > (około 1200 stopni)

    A zdradzisz skąd masz te dane?
    I dlaczego producenci kominków to idioci i w swoich kominkach dają szyby odporne do
    600stC?