  • 251. Data: 2021-12-24 09:44:08
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.12.2021 o 20:52, Uzytkownik pisze:

    > Że co, proszę? :D

    Miało być RSTN i Pe :) Nie widziałeś takiej kombinacji? :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 252. Data: 2021-12-24 13:58:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.12.2021 o 07:05, Cavallino pisze:

    > Dokładnie.
    > Nawijali o kotłach, powiedziałem "sprawdzam", prosząc o przykład
    > czegoś w ten deseń i nastała cisza.....
    >
    > Już w hurtowniach od razu nie jest taniej.....

    A sprawdziłeś co napisałem na temat kotłów gazowych ACV? Że mam je w
    lokalnej hurtowni o 1,5-2 tys. zł. taniej niż najniższa cena jaką jesteś
    w stanie znaleźć w necie.

    Kolejny przykład pompy ciepła. Wysyp na Allegro różnych sprzedawców.
    Bierzemy najtańszą ofertę i porównujemy z hurtownią. W hurtowni kupię
    taki sam model do kilku tys. taniej. Oczywiście dotyczy to pomp
    firmowych, bo typowej chińszczyzny raczej w hurtowni nie uświadczysz.

    Niestety, Ty osobiście tego nie jesteś w stanie sprawdzić, bo nie
    dostaniesz tak dużego rabatu w hurtowni, jaki przysługuje tylko firmom
    instalatorskim. Natomiast firmom instalatorskim nie jest to w interesie,
    aby Ci cokolwiek udowadniać, bo są to rabaty dla firm instalatorskich, a
    nie dla Ciebie i są tym większe im większe obroty robi firma
    instalatorska. Podobnie też hurtownie wypracowują rabaty od producentów.

    Dla Ciebie jako klienta detalicznego są ceny katalogowe. Jak je
    porównasz z cenami w necie to faktycznie te ceny katalogowe są wyższe.
    Jak zakupisz materiał na całą budowę to też dostaniesz rabat w hurtowni.
    Ale nie licz na rabat tak wysoki jak dla firmy instalatorskiej. To, że w
    necie firmy sprzedają towary taniej niż cena katalogowa w hurtowni
    wynika z tego, że firmy te oddają większość swojego rabatu klientowi.
    Wynika to z tego, że mają niższe koszty i mogą sobie pozwolić na niższy
    zarobek.

    Dziwi mnie pretensjonalna postawa niektórych userów, którzy uważają, że
    im się należy rabat w hurtowni tak wysoki jaki wypracowują firmy
    instalatorskie. Podkreślam jeszcze raz - na odpowiednią wysokość rabatu,
    firmy muszą sobie zapracować odpowiednio wysokimi obrotami, a rabaty te
    są dla firm. Ile z tego rabatu Ci odda firma instalatorska to tylko
    umowa między tą firmą, a Tobą. Niestety są pewne granice opłacalności
    dla firmy w oddawaniu swoich rabatów klientom, bo przecież firmy pracują
    po to, aby mieć dochody, a nie działać charytatywnie.

  • 253. Data: 2021-12-24 13:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Dokładnie.
    > Nawijali o kotłach, powiedziałem "sprawdzam", prosząc o przykład
    > czegoś w ten deseń i nastała cisza.....
    >
    > Już w hurtowniach od razu nie jest taniej.....

    Ale Uzytkownik mowił o kotłach ACV.
    I tutaj rzeczywiście - jeżeli ma możliwośc kupna acv kompakt 18/24 w
    cenie około 4 kafli to w necie takiej ceny nie uswiadczysz.
    Pewnie co firma to inna polityka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 254. Data: 2021-12-24 13:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Był na kablu z R S T Pe i Uziom :] 5 żył.

    W sensie ze nie było DODATKOWEGO uziomu dla garazu tylko garaz
    korzystał z uziomu budynku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 255. Data: 2021-12-24 13:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Ojtam, N ma połączone z uziomem, skrót myślowy.

    Hmm, i wtedy roznicówka nie bedzie wybijac?
    Przepraszam, pytam jako laik.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 256. Data: 2021-12-24 14:28:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-24 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Hmm, i wtedy roznicówka nie bedzie wybijac?
    > Przepraszam, pytam jako laik.

    Nie, bo N i PE rozdziela się przed różnicówką, N i faza 'idzie' przez
    różnicówkę a PE prosto do bolca.

    --
    Janusz

  • 257. Data: 2021-12-24 14:42:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.12.2021 o 13:59, Budzik pisze:

    > W sensie ze nie było DODATKOWEGO uziomu dla garazu tylko garaz
    > korzystał z uziomu budynku?

    No. Co w tym dziwnego? 30m kabla tylko :)

    Może jeszcze wymagania, żeby garaż miał instalację odgromową?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 258. Data: 2021-12-24 14:49:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 24 grudnia 2021 o 13:59:58 UTC+1 Budzik napisał(a):

    > Ale Uzytkownik mowił o kotłach ACV.
    > I tutaj rzeczywiście - jeżeli ma możliwośc kupna acv kompakt 18/24 w
    > cenie około 4 kafli to w necie takiej ceny nie uswiadczysz.

    Za 4tys tego kotła w żadnej hurtowni żaden instalator normalnie nie dostanie
    Jeśli użytkownik twierdzi inaczej to tylko twierdzi na potrzeby dyskusji
    > Pewnie co firma to inna polityka.
    Dokładnie
    Termety ostatnio potaniały(znaczy rabaty większe można uzyskać) acv trzymają wyższe
    ceny.

  • 259. Data: 2021-12-24 14:56:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.12.2021 o 09:44, LordBluzg(R) pisze:

    > Miało być RSTN i Pe :) Nie widziałeś takiej kombinacji? :)

    Pierwsze coś takiego widzę, a uprawnienia elektryczne posiadam od 1986r.
    czyli jeszcze od czasów, kiedy używano oznaczeń faz R S T

    Tyle, że wtedy nie istniało pojęcie przewodu neutralnego lecz przewodu
    zerowego, który oznaczano "0" (zero). Nie istniało też oznaczenie
    ochrony TN-C i TN-S lecz "zerowanie" i "uziemienie".

    Tak więc pomyliłeś stare oznaczenia z nowymi. W nowych fazy oznacza się
    jako L1, L2 i L3

    To, że nie widziałeś garaży z uziemieniem jestem Ci w stanie wytłumaczyć
    w bardzo prosty sposób:

    Garaże, które widziałeś, posiadały instalacje w układzie TN-S (5-żyłowej
    L1, L2, L3, N i PE), a zasilane były ze skrzynki rozdzielczej,
    znajdującej się w domu. W skrzynce tej nastąpił rozdział przewodu PEN na
    oddzielny PE i N i w tej samej rozdzielnicy PE został uziemiony. Od tej
    rozdzielnicy poprowadzono instalację do garażu przewodem lub kablem 5
    żyłowym, gdzie PE już był uziemiony. Dlatego nie było potrzeby
    dodatkowego uziemiania tego przewodu w garażu.

    W przyłączu prawie zawsze masz układ TN-C (pomijając układ TT) w którym
    rolę przewodów PE i N zawsze pełni pojedynczy przewód PEN (czyli razem
    masz 4 żyły). W przypadku Cavallino chce on podłączyć garaż wprost do
    przyłącza. Dlatego musi on doprowadzić zasilanie kablem 4-żyłowym do
    garażu i w garażu dokonać rozdziału PEN na oddzielny PE i N w garażu.
    Przewód PE po takim rozdzieleniu obowiązkowo musi być jeszcze uziemiony.

    Reasumując w przypadku Cavallino musi być wykonany w pobliżu garażu
    uziom, a przewód PE po wydzieleniu z PEN, musi być uziemiony.

  • 260. Data: 2021-12-24 15:01:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.12.2021 o 08:53, Marek pisze:

    > Ojtam, N ma połączone z uziomem, skrót myślowy.

    Czy to Ty pisałeś pod nickiem LordBluzg?

    Jeżeli nie to po co się bawisz w "adwokata diabła" i do tego jeszcze
    piszesz głupoty? LordBluzg napisał o instalacji 5-żyłowej, a Ty wciskasz
    jakiś kit o połączeniu N z uziomem.