  • 11. Data: 2019-02-11 22:19:51
    Temat: Re: Teren pod szopkę około 7 m2 - jak zagęścić bez zagęszczarki?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > No ale jeśli wątkodawca chce mieć z tych płyt w marę schludną podłogę,
    > to bez zagęszczenia będzie miał po pierwszej zimie wszystko pokrzywione.

    Zależy na czym buduje. Jeśli na suchym piasku (jak u mnie), to może być
    spokojny, że budowla go przeżyje.

    Jarek

    --
    Każdego zaś, kto tych słów moich słucha, a nie wypełnia ich, można
    porównać z człowiekiem nierozsądnym, który dom swój zbudował na piasku.

  • 12. Data: 2019-02-11 22:45:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2019 06:32:11 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Jak to zagęścić bez zagęszczarki? A może szkoda nerwów i jednak
    > wypożyczyć jakąś najmniejszą zagęszczarkę?

    Najpierw warstwa piachu, drobnego w miarę możliwości. Lejesz wodę z węża
    aż przestanie się zapadać. Dosypujesz piachu, lejesz znowu, wyrównujesz grabkami,
    jak uznasz że jest już w miarę stabilne to sypiesz warstwę właściwą
    (piach z cementem) i gotowe.

    L.

  • 13. Data: 2019-02-11 23:13:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty radzi:

> [...]
    > aż przestanie się zapadać. Dosypujesz piachu, lejesz znowu, wyrównujesz
    > grabkami, jak uznasz że jest już w miarę stabilne to sypiesz warstwę

    No fajnie, ja tak mam na przyład, że gdzie się nie obrócę, to sam piach.
    Ale ktoś może mieć dajmy na to gliniaste podłoże. Co wtedy?

    Jarek
    --
    Gdy ręka skrada się po krtań, by wpisać śmierć na listę dań
    -- ubóstwiam drakę!

  • 14. Data: 2019-02-12 04:07:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Zależy na czym buduje. Jeśli na suchym piasku (jak u mnie), to może być
    > spokojny, że budowla go przeżyje.

    U mnie gdzie nie kopać - tam glina.

    --
    MN

  • 15. Data: 2019-02-12 05:26:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2019 23:14:13 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > No fajnie, ja tak mam na przyład, że gdzie się nie obrócę, to sam piach.
    > Ale ktoś może mieć dajmy na to gliniaste podłoże. Co wtedy?

    No normalnie. Wybierasz glinę aż do warstwy piachu i/lub poniżej
    głębokości przemarzania, glinę zużywasz na garnki ozdobne
    a w dziurę sypiesz piach i zagęszczasz :>

    L.

  • 16. Data: 2019-02-12 09:37:45
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > No normalnie. Wybierasz glinę aż do warstwy piachu i/lub poniżej
    > głębokości przemarzania, glinę zużywasz na garnki ozdobne
    > a w dziurę sypiesz piach i zagęszczasz :>
    Kiedyś pytałem jak budowano na Ukrainie.Tam warstwa humusu miała ponad pół
    metra grubości. Właśnie tak samo to tłumaczono: wykopywano ziemię, wsypywano
    żwir, ubiwano i spoko. Drewnianym domom zresztą taki grunt nie przeszkadzał-
    i tak stawano je na kamieniach...
    Pozdro.abomito

  • 17. Data: 2019-02-12 19:10:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abomito pisze:

> [...]
    > ziemię, wsypywano żwir, ubiwano i spoko. Drewnianym domom zresztą
    > taki grunt nie przeszkadzał- i tak stawano je na kamieniach...

    W przedwojennym podręczniku budownictwa tak właśnie opisano jedną
    z metod budowy fundamentów -- wykopać rowy, wsypać żwiru czy pisaku
    i utuptać. Żadnych tam zbrojonych ław czy innego murowania. Koło
    mnie nie ma potrzeby kopać rowów by je nazad zasypywać tym samym
    piaskiem, więc domy przed wojną budowano na fundamentach zagłębionych
    na łopatę w dół. Stoją do dzisiaj, nic im nie jest.

    Jarek

    --
    Zamki na piasku
    Gdy pełno w szkle

  • 18. Data: 2019-02-14 09:11:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Feb 2019 04:07:09 +0100, Marcin N napisał(a):

    > U mnie gdzie nie kopać - tam glina.

    To będzie wysadzać - mam glinę i wszystko trzeba układać na podbudowie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 19. Data: 2019-02-14 21:41:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co chcesz to zageszczac? Chyba prawdziwy Polak jestes. Prawdziwy Polak jak sie
    przy pracy nie narobi to uwaza ze nic nie zrobil. Wyrownaj grabiami i poloz plyty
    chodnikowe. Poczytaj poradnik leniwego czlowieka.

  • 20. Data: 2019-02-15 10:01:49
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-02-12 o 05:26, Lisciasty pisze:
    > No normalnie. Wybierasz glinę aż do warstwy piachu i/lub poniżej
    > głębokości przemarzania, glinę zużywasz na garnki ozdobne
    > a w dziurę sypiesz piach i zagęszczasz :>

    Nie do końca jest taka potrzeba:
    Przy jego obciążeniu tejże nawierzchni -> 0,4 hz czyli głębokość
    przemarzania w rejonie u nas 0,8 co daje min. 32 cm konstrukcji.
    Może to wykonać np.: koryto robisz 20 cm, dalej w tym korycie posypujesz
    cementem i o ile dasz radę ręcznie chociaż 10 cm przemieszać (wiadomo
    nie będzie to idealnie) na koniec zagęścić/ubić na górę piasku lub
    pospółki jak jest w okolicy. Góra to juz podsypka i płyty/kostka koniec.

    Robak