  • 1. Data: 2020-06-05 18:14:56
    Temat: Tymczasowa rura spustowa rynny czym zrobić?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ktoś ma jakiś sprawdzony tani sposób czym zrobić spust z rynny (żeby
    wodę odprowadzić do rur odpływowych w gruncie)? Ma to wytrzymać rok.
    Na razie znalazłem najtaniej peszel 50mm...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-06-05 19:43:05
    Temat: Re: Tymczasowa rura spustowa rynny czym zrobić?
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Ktoś ma jakiś sprawdzony tani sposób czym zrobić spust z rynny (żeby wodę
    > odprowadzić do rur odpływowych w gruncie)? Ma to wytrzymać rok. Na razie
    > znalazłem najtaniej peszel 50mm...

    Trochę mały przepływ. Na większości budów widać grube, żółte rury. Od
    odwodnienia?
    Wojtek

  • 3. Data: 2020-06-05 20:44:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.06.2020 o 18:14, Marek pisze:
    > Ktoś ma jakiś sprawdzony tani sposób czym zrobić spust z rynny (żeby
    > wodę odprowadzić do rur odpływowych w gruncie)? Ma to wytrzymać rok. Na
    > razie znalazłem najtaniej peszel 50mm...

    Peszel powinien wytrzymać o ile ktoś go nie uszkodzi mechanicznie.
    Jak chcesz coś mocniejszego to polecam rury osłonowe karbowane DVR.
    Są średnice 110, 75, 50 i mniejsze.
    Jacek

  • 4. Data: 2020-06-05 21:12:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    https://www.google.pl/search?q=łańcuch+jako+rynna

  • 5. Data: 2020-06-05 21:16:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 Jun 2020 20:44:07 +0200, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > Peszel powinien wytrzymać o ile ktoś go nie uszkodzi mechanicznie.
    > Jak chcesz coś mocniejszego to polecam rury osłonowe karbowane DVR.
    > Są średnice 110, 75, 50 i mniejsze.

    No właśnie o takich myślałem, takie na Allegro też sprzedawcy
    nazywają "peszel". 100zl za 25m za fi 75mm, taniej nic chyba nie
    będzie....

    --
    Marek

  • 6. Data: 2020-06-05 21:40:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 21:12 WS <L...@c...pl> pisze:

    > https://www.google.pl/search?q=łańcuch+jako+rynna

    w gruncie?

    TG

  • 7. Data: 2020-06-05 21:46:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, June 5, 2020 at 9:41:01 PM UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > w gruncie?

    hm... nie doczytalem ;) dla mnie rura spustowa rynny to ten pionowy kawalek ;)

  • 8. Data: 2020-06-05 21:49:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 21:46 WS <L...@c...pl> pisze:

    > hm... nie doczytalem ;) dla mnie rura spustowa rynny to ten pionowy
    > kawalek ;)

    Dla mnie też, ale na szczęście był opis słowno-muzyczny i wszystko jest
    jasne czego Marek poszukuje.

    TG

  • 9. Data: 2020-06-05 22:19:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-06-05 o 18:14, Marek pisze:
    > Ktoś ma jakiś sprawdzony tani sposób czym zrobić spust z rynny (żeby
    > wodę odprowadzić do rur odpływowych w gruncie)? Ma to wytrzymać rok.
    > Na razie znalazłem najtaniej peszel 50mm...

    Najtaniej to kupić rury spustowe takie jakie mają być później
    zamontowane, a w ziemię rury kanalizacyjne zewnętrzne (pomarańczowe) i
    zrobić to raz tak jak ma być docelowo. Najtaniej rury kanalizacyjne
    wychodzą w odcinkach po 6m.

  • 10. Data: 2020-06-06 00:57:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 Jun 2020 12:12:26 -0700 (PDT), WS
    <L...@c...pl> wrote:
    > https://www.google.pl/search?q=łańcuch+jako+rynna

    Heh w dzieciństwie ojciec mi opowiadał, że tak można. Nawet miałem
    zapytać o łańcuch ale uznałem to za mało poważne :)
    Zresztą spust z rynny jest odsadzony od osi rury w gruncie więc
    łańcuch musiałby być pod kątem (no i problem z zakotwiczeniem go w
    rurze), działało by to?

    --
    Marek