  • 41. Data: 2017-09-08 12:31:34
    Temat: Re: UPS-a wsadzić w ścianę czy może nie?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-08-25 o 11:04, Damian Skrycki pisze:
    > Z testów ups który utrzyma stacjonarkę na zasilani bateryjnym jakiś 10
    > minut, pozwala na pracę NAS na około 60 minut.

    NAS NASowi nierówny, więc bym nieuogólniał. Są NASy o mocy jak małe
    serwery i one będą zjadały podobnie prądu, jak i PC.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 42. Data: 2017-09-08 13:39:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.09.2017 12:25, Kżyho wrote:

    > Wymaga to jakichś konkretnych modyfikacji czy po prostu zamiast
    > normalnych "upsowych" aku podłączam ten samochodowy?
    > Mam właśnie APC z sinusem, pod który chce podłączyć kocioł i domowy
    > serwer. Tyle, że muszę do niego kupić właśnie aku. No i może zamiast
    > kupować dość drogie i niezbyt wielkie akumulatory upsowe, to może bym
    > wziął jeden taki samochodowy większy?

    Kupiłem kiedyż używki APC SUA1500 na Allegro i kable mam przedłużone na
    zewnątrz. Wlutowałem grubsze do środka. Mam dwa aku szeregowo po 120Ah
    każdy.
    Kotłownia działa cały dzień na tym.

  • 43. Data: 2017-09-08 14:22:31
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-09-08 o 13:39, KIKI pisze:

    > Kupiłem kiedyż używki APC SUA1500 na Allegro i kable mam przedłużone na
    > zewnątrz. Wlutowałem grubsze do środka. Mam dwa aku szeregowo po 120Ah
    > każdy.
    > Kotłownia działa cały dzień na tym.

    No ja właśnie też mam jakiegoś 1500 i chciałem mu docelowo dać więcej
    baterii.
    Tylko jakby nie patrzeć typowe upsowe aku i aku samochodowe to zupełnie
    inna technologia i stąd moje pytanie czy cała ta elektronika odpowiednio
    ogarnia obsługę i ładowanie takich samochodowych akumulatorów.
    Z Twojego opisu wynika, że podłączam taki samochodowy aku ot tak, jak
    jest. Bo przedłużenie kabli czy coś, to wiadomo, że to już kwestia
    kosmetyczna, żeby jakoś pożenić ze sobą całą część sterującą z akumulatorem.

    Swoją drogą szeregowo? To się jakoś voltarz wtedy nie sumuje na 24 V? :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 44. Data: 2017-09-08 19:38:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 12:10 Kżyho <k...@c...pl> pisze:

    > Drukarki nie podpinamy pod UPSa!
    > Za duży pobór prądu to ma, zwłaszcza jeżeli to laserowa.

    Zależy, jak UPS ma 10-20kVA to drukarka a nawet ekspres do kawy mu
    niestraszny :-)

    TG

  • 45. Data: 2017-09-08 23:09:21
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.09.2017 14:22, Kżyho wrote:

> [...]
    > inna technologia i stąd moje pytanie czy cała ta elektronika odpowiednio
    > ogarnia obsługę i ładowanie takich samochodowych akumulatorów.

    To są kwasowe wszystkie. Tych dużych nie da się przeładować czy ugotować
    tym upsem.
    Kup jakiekolwiek aku samochodowe od 45 Ah w góre, takie na ile masz hajsu.