eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)

  • 11. Data: 2009-04-06 00:20:21
    Temat: Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "byku" <m...@n...pl> wrote in message
    news:grao6g$f8e$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > problem polega na tym ze tak jak tym mysli z 5% wykonawców.
    >
    > pozostale 95% robi tak ja u mnie remont czyli
    >
    > a) prosilem o zabezpieczenie gladzi tasmami na które wydalem kase
    > zapobiegajacymi pekaniom - nie zrobili tego i teraz wszystko popekalo 3
    > tysiace wywalone w bloto + materialy

    Trzeba było nie płacić do zakończenia.
    Mnie uciekł kafelkarz, bo mimo umowy o zapłacie w połowie i po zakończeniu
    chciał zaliczki co chwilę, a ja mu kategorycznie odmówiłem. Dostał połowę,
    zrobił więcej niż połowę i zwiał.
    Inni mi to dokończyli, właściwie fugowanie i biały montaż ale było tam coś
    do zrobienia, kawałek mozaiki i dałem kopa, bo nie umieli.
    3 ekipy robiły.
    PAMIĘTAJCIE!!!!
    Nigdy nie płaćcie i nie litujcie się, że wykonawca nie ma na benzynę albo na
    papierosy. Często stosują trik na litość, mówiąc, że nie przyjadą następnego
    dnia, bo nie mają za co, brak benzyny itp.
    NIGDY NIE DAJCIE SIĘ NA TO NABRAĆ !!! SERCE Z KAMIENIA !!!

    > móglbym tak dlugo wymieniac... szkoda czasu

    No tak, to typowe.
    Pamietaj, że to TY masz być winien ekipie i musisz trzymać ekipę bez zapłaty
    do końca aż poprawią usterki i naprawią zniszczenia.
    Nie może im się opłacać uciec do innej roboty, bo koszt napraw po dewastacji
    może być za wysoki. Nie wolno zapłacić więcej niż 50% w traklcie i dopiero
    resztę na koniec.

  • 12. Data: 2009-04-06 07:46:56
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2009-04-05 12:38, użytkownik Jacek "Plumpi" napisał::

    > Ja dla przykladu opisze jeden z moich przypadków jako wykonawca:

    Dwie uwagi:
    1. Wyzej glowy nie przeskoczysz - juz czytajac poczatek wiedzialem ze
    bedziesz mial problemy. Trzeba bylo powiedziec NIE, ewentualnie
    wytlumaczyc jeszcze raz dlaczego (przypomiec ze mu mowiles mu wczesniej
    ze ten tydzien "wypada", dales mu namiar na kogos innego, wiec jestes w
    porzadku i nie mozesz miec do siebie pretensji). Nigdy nie kop sie z
    koniem, to nie ma sensu - jakbys nie kombinowal to kon kopie mocniej :-)
    2. Jak widzisz ze moga byc problemy rob wszystko na pismie. NAwet niech
    to bede Twoje wslane notatki, w razie czegowyciagasz i pokazujesz - bylo
    tak i tak ustalone. Koniec, kropka!

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 13. Data: 2009-04-06 08:35:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
    > Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości

    > W moim przypadku nie chodziło o niepłacenie, bo pod względem
    > wypłacalności był jak najbardziej w porządku i naprawdę życzył bym
    > sobie tylko takich klientów, ale o tę upierdliwość i dziwne metody
    > wymuszania narzucanych przez siebie terminów i harmonogramów, które
    > powodują kolizje pomiędzy ekipami.

    ale generalnie to jesteś 2000 do tyłu. czy facet ci to zapłaci bez szemrania
    jak mu przedstawić swoje wyliczenie.

  • 14. Data: 2009-04-06 16:31:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 5 Apr 2009 12:38:58 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Ja dla przykladu opisze jeden z moich przypadków jako wykonawca:

    [ciach płacze]

    Jacusiu, dałeś się wyrolować jajakoko typowy przemądrzały bubek.

    > Tak wiec jak widzicie nie zawsze problem lezy tylko po stronie wykonawców.

    > Wielokrotnie problemy stwarzaja inwestorzy, którym sie wydaje, ze jak
    > wynajmuja firme to ma im zrobic dobrze i w terminie takim jaki oni sobie
    > zycza. Nie przyjmuja do wiadomosci, ze wiekszosc prac robi sie etapami,

    Nie przyjmują do wiadomości, że umowa jst umową. Ale trzeba ją umieć
    napisać, a takowej normy nie podają i Jacuś jajakoko 'zakułem normy' nie
    potrafi sporządzić takowej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 15. Data: 2009-04-06 16:40:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 5 Apr 2009 20:58:41 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Dzialam w innej branzy od kilkunastu lat, ale bolesne
    > doswiadczenia z pierwszej polowy lat dziewiecdziesiatych
    > nauczyly mnie jednego. Nie kiwne palcem, jezeli nie ma
    > pisemnej umowy lub chociaz zlecenia podpisanego przez
    > klienta, i jakiekolwiek odbiory sa na pismie. Upierdliwe,
    > fakt.

    A ja nie zlecę żadnej roboty bez pisemnej umowy, wraz ze specyfikacją tego,
    co i jak ma być zrobione.
    I to jest bardzo ładny filtr który odsiewa partaczy - oni na widok
    papierków uciekają :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2009-04-06 23:29:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:xpjsoowzl1ed.dlg@oldfield.org.pl...

    > Nie przyjmują do wiadomości, że umowa jst umową. Ale trzeba ją umieć
    > napisać, a takowej normy nie podają i Jacuś jajakoko 'zakułem normy' nie
    > potrafi sporządzić takowej.

    O matko chlopie, jaki Ty nudny jestes to ludzkie pojecie przechodzi.
    Otworzylem tego posta z nadzieja, ze cos madrego przecztam, a tu dalej te
    same pierdoly. Wydoroslej troche, albo przestan nas doroslych dreczyc swoja
    kompletnie nic madrego nie wnoszaca jak narazie osoba. Ile Ty masz lat, ze
    takie glupoty Ci w glowie, damskie ponczoszki tez zakladasz, moze z misiem
    spisz??

    Plonk dlugo zapracowany.

    TK

  • 17. Data: 2009-04-07 06:07:59
    Od: Arek <a...@g...pl>

    > Meble kuchenne ze zwykłego białego MDF obkładanego lakierowanym MDF = 7000
    > zł + 1000 zł za jeden dzień pracy dwóch ludzi którzy je składali i zajelo
    > im to 5 godzin (!). Meble kuchenne w ogóle są bardzo drogie, bo koszt tego
    > MDFu, nóżek, prowadnic i klamek to może 1500 zł
    >
    > Tak wiec na takie rzeczy kasa u inwestora zawsze jest, bo musi przecież
    > mieć piękne mieszkanie. Teraz co u mnie:
    >
    > - sufit podwieszany o 150 zł za drogi, gdzie te 150 zł to jest może 5%
    > całości
    > - malowanie za drogo o 1 zł/mkw (w sumie oszczędność 400 zł)

    Faktycznie, pracując po różnych budowach to się człowiek nasłucha,
    świadkiem byłem jak gość wydał na podłogę z deski po 263zł/m2, kupił
    jako super jakość KoppLTD, .( już mu nie mówiłem że to z Chin
    sprowadzane), ale już kafelki do łazienki to ekipie liczył na sztuki
    mimo, że nie kosztowały 1/3 tego, farbę kupował nie na wiaderka a na
    litry, najpierw pomalowali, a potem elektrycy przyszli robić
    oświetlenie pod schody.

    Zresztą co tu daleko szukać dzwoni do mnie gość z Bielska o wykonanie
    izolacji pionowej metodą iniekcji, preparat to około 25zł za litr, na
    metr około 6 -7 litrów, amortyzacja sprzętu, wiertła, zaprawa szlamowa
    do zalewania otworów, robocizna, dojazdy, w sumie jakieś 300 - 400zł
    za metr. Mowa o 30 metrach, robota na jakieś 2 tygodnie, (zalewam
    zawsze około tygodnia), mówię że 12000zł z materiałem i dojazdem.
    Facet oburzony, że tak drogo, bo mu ekipa z Opola zaproponowała że oni
    to zrobią za 3000zł i to w trzy dni, powiedziałem, że jak będą wiercić
    wiertłem 6, na 10cm i wlewać wodę to tak i się rozłączyłem. No po
    prostu szczęka mi opadła. Potem pomyślałem, że mogłem powiedzieć
    2500zł, a potem wymyślać, że za każdy odwiert trzeba zapłacić 5zł, że
    mur ma bardzo chłonny i trzeba dopłacić, że ma za twardy i się wiertła
    ścierają i trzeba dopłacić.
    W każdym razie jak czytam fachową ekipę i widzę, że tam na aukcji, za
    remont mieszkania 62 metry, (do roboty jest kafelki, kuchnia,
    łazienka, przedpokój, instalacja wodna, elektryczna, podwieszane
    sufity, wymiana drzwi, gładzie, malowanie, cyklinowanie i lakierowanie
    parkietu, biały montaż, lampy i warunek, że góra 20dni) jedna oferta
    62tysiaki (według mnie jedna realna), pozostałe 10000, 15000 i to
    firmy z tradycjami, robią w 9 osób itd, no bez jaj.
    Jak oni zarabiają, czy mają taki tupet by potem powiedzieć, że to
    kosztuje 5 razy tyle?

  • 18. Data: 2009-04-07 06:20:07
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2009-04-07 08:07, użytkownik Arek napisał::

    > W każdym razie jak czytam fachową ekipę i widzę, że tam na aukcji, za
    > remont mieszkania 62 metry, (

    Tak z ciekawosci, mozesz rzucic linkiem?

  • 19. Data: 2009-04-07 08:45:19
    Od: Arek <a...@g...pl>

    > Tak z ciekawosci, mozesz rzucic linkiem?
    http://www.szukajfachowca.pl/zlecenia/remonty/remont
    y/kapitalny-remont-mieszkania-62m2-2907
    http://www.szukajfachowca.pl/zlecenia/remonty/remont
    y/remont-mieszkania-w-kamienicy-w-warszawi-2982
    http://www.szukajfachowca.pl/zlecenia/remonty/remont
    y/generalny-remont-pietra-w-budynku-mieszk-3139

  • 20. Data: 2009-04-07 08:52:03
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 18:31, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Jacusiu, dałeś się wyrolować jajakoko typowy przemądrzały bubek.

    Idź się lecz...
    ;-)