  • 11. Data: 2015-01-29 09:12:02
    Temat: Re: Zamiast cyrkulacji
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:c...@m...org...

    Wed, 28 Jan 2015 11:32:47 +0100, Ergie

    > Co o tym sądzicie? J

    > Patent podpięcia do zmywarki OK, też o tym myślałem. Ale ja zapuszczam
    > zmywarkę co 2-3 dni obecnie, więc...

    Zmywarkę pod ciepłą wodę podpina się dla oszczędności a nie dla cyrkulacji.
    Cyrkulacja jest efektem ubocznym.

    > Z inteligentnym zaworem na "klopie" to
    > nawet ma sens -- i w zasadzie tylko wtedy, bo lanie ciepłej wody do
    > rezerwuaru to nie jest najlepszy pomysł. :P

    Ano nie jest, ale w tym przypadku zdecydowanie najtańszy.

    > Nadal rozważam, czy nie lepsze będzie obniżenie temperatury w zbiorniku
    > CWU
    > i instalacja ogrzewaczy przepływowych przy końcówkach. Wtedy od strzału
    > jest "wrzątek" a jak potrzeba więcej na prysznic to dolatuje ciepła, moc
    > ogrzewacza się znacznie zmniejsza do całkowitego wyłączenia włącznie.

    Pytanie to samo co zawsze: Ile kosztują takie przepływowe podgrzewacze i
    kiedy się zwrócą?

    Obawiam się że zrobienie tradycyjnej cyrkulacji wyjdzie taniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2015-01-29 09:46:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-29 o 08:58, Kris pisze:
    > Zmywarkë mam podpiętą do cieplej wody od 5 lat i nie widzę wad tego rozwiązania.

    'Sprawdzić czy nie ksiądz yyy zmywarka kondensacyjna',

    --
    Pete

  • 13. Data: 2015-02-01 00:22:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2015 08:16:30 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > jest "wrzątek" a jak potrzeba więcej na prysznic to dolatuje ciepła, moc
    > ogrzewacza się znacznie zmniejsza do całkowitego wyłączenia włącznie.

    Jak zwykle Myjkus bez liczenia pisze od czapy :)
    Zeby z prysznica z zimnej wody zrobic "wrzatek" (a wiemy ze Twoja zona kapie
    sie w wannie w 50stC wiec prysznic pewnie bierze w 60stC) to trzebaby
    ogrzewacz tak z 20kW na kazdej koncowce zamontowac :-)

    Widziales kiedys na oczy ogrzewacz przeplywowy? Te co maja do 2,5kW to owszem
    - ogrzewaja wode z zimnej do wzglednie cieplej ale przeplyw jest taki ze
    szklanke wody napelnisz w pol minuty moze :-) Do komfortowego prysznica
    to trzeba tak z 10 x wiecej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.