  • 11. Data: 2018-08-21 04:28:54
    Temat: Re: apteczne złudzenie
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 16:31:42 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Dla warsztatu zawsze może postawić sobie jakąś blaszaną kanciapę na
    > działce. A z tymi gabinetami, to sami dentyści tutaj na grupie?

    Gabinet to pomieszczenie gdzie idziesz paracowac zdala od domowego hałasu.
    Nie trzeba byc dentystą.
    Starczy byc ksiegowym, programista, grafikiem, adminem, projektantem, nauczycielem
    czy nawet przyslowiowym szewcem. Czasem gdzies trzeba dzialac i robic to tak aby nie
    przeszkadzac innym i inni nie przeszkadzali w pracy.

    Kiedys do pracy sie jezdzilo, zawsze. Dzis coraz czesciej prace ma sie w domu albo
    zabiera do domu.

    A dom sie buduje/kupuje na dlugo. Przynajmniej w polsce bo poza polska podejscie jest
    bardziej elastyczne. I jak gabinetu nie ma to sie pracuje w sypialni, kuchni czy
    salonie. Co jest mniej komfortowe.

  • 12. Data: 2018-08-21 06:33:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 22:19:58 UTC+2 użytkownik sk napisał:

    > https://megawrzuta.pl/download/4fc5a7c750e292d2a26e1
    62565bd935a.html

    Szwagier wybudował 400+ m2
    Pamietam jak "rysowali" fundamenty.
    Moja siostra stwierdziła ale to małe.
    Mineło 10 lat...
    Już tak nie twierdzi

  • 13. Data: 2018-08-21 08:32:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 21:29:42 UTC+2 użytkownik sk napisał:
    > Sorry za może mało poważny temat, ale ciekawi mnie czy też takie wrażenie
    mieliście.
    > Geodeta wymierzył dom (prawie 90 m2), przeciągnąłem sznurki i wapnem wysypałem
    linie, gdzie będzie kopany fundament. Spojrzałem z boku i mi to wszystko na jakieś
    klitki wyglądało. Sprawdziłem miarą i wszystko zgodnie z planem.
    > Czy wam też się wasz dom po rozrysowaniu w terenie za mały wydawał? :)

    Chyba wszyscy tak maja
    Jak z żoną zobaczyliśmy szalunki pod ławy to domek wydawał się maleństwem a ma ok
    11x11m
    Nawet niedawno fotki córce pokazywałem jak ławy tylko wylane były i nie bardzo
    wierzyła ze te małe pomieszczenia to nasz dom;)

  • 14. Data: 2018-08-21 08:43:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 21:45:32 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Wiesz nie obraź się, ale dom 90m2 JEST mały a pokoje będą klitkami,
    > o ile wstawisz tam kilka sztuk ;)

    Ej no bez przesady
    Zależy na jakim etapie życia jest
    Ja aktualnie po podłogach licząc to mam ponad 200m2
    Już teraz jest to dwa razy za dużo
    Kolejny dom który od dawna planujemy a rozpoczęcie budowy nam się opóźnia kilka lat
    będzie miał własnie maks 100m2 powierzchni mieszkalnej
    Fakt faktem ze dodatkowo minimum te 80metrów będzie pomieszczenie zwane garażem. Tzw
    graciarnia, warsztacik itp
    Teraz mam ze 40m2 kwadratowych garażu i 30m2 wiaty i się z gratami ledwo mieszczę.
    Ale to dlatego ze sporo majsterkuje i różnych maszyn się nazbierało
    Sąsiad z boku ma dom właśnie ok 40m2, parterówka, dobudował teraz 50m2 garaż i
    spokojnie sobie mieszkają. Dzieciaki już mu do szkół uciekły(u nas podobnie od
    września) wiec na dwie osoby + zwierza domowe więcej nie trzeba.
    Nie wiem ile masz tam dzieci ale weź pod uwagę ze jak te 16-18 lat pokończą to w domu
    będą raczej gośćmi. No chyba że szkoła średnia i później dalsza edukacja w tym samym
    mieście wypadanie gdzie mieszkacie.

  • 15. Data: 2018-08-21 08:54:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 08:43:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ej no bez przesady
    > Zależy na jakim etapie życia jest
    > Ja aktualnie po podłogach licząc to mam ponad 200m2
    > Już teraz jest to dwa razy za dużo

    Ale ja się odniosłem do klitkowatości pokoi, gdzie przy takiej
    powierzchni nie da się ich wcisnąć wiele. A sam dom jest ok,
    oczywiście w zależności od potrzeb :>

    L.

  • 16. Data: 2018-08-21 09:38:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 08:54:19 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale ja się odniosłem do klitkowatości pokoi, gdzie przy takiej
    > powierzchni nie da się ich wcisnąć wiele. A sam dom jest ok,
    > oczywiście w zależności od potrzeb :>

    Kwestia upodobań
    Dom moich rodziców po obrysie gdzieś 12*10m i sa tam, na parterze 3 pokoje kuchnia
    łazienka korytarz, klatka schodowa, spiżarnia. Takie klitki po 20m2 te pokoje jak
    piszesz
    Bo tak dziadek wybudował.
    Ja z żona np mamy inne podejście- w miarę duży salon, duża kuchnia, łazienka
    sypialnia+jakiś jeden dodatkowy pokój w nowym domu planujemy. Bo i więcej nam nie
    trzeba a tez nie chcemy robić jak kiedyś było w modzie- dużo pokoi.
    Bo i po co.

  • 17. Data: 2018-08-21 09:48:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 09:38:08 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    łazienka korytarz, klatka schodowa, spiżarnia. Takie klitki po 20m2 te pokoje jak

    Dziadek dziadkiem, ale teraz deweloperka też tak robi. Potem wpuszczają
    klienta i klient mówi kurde jak tu dużo miejsca. Tylko że patrzy na puste,
    a potem jak wstawi łóżko to przejść koło niego nie można bo już ściana.
    20m2 to jeszcze nie klitka, ale to co ma sk (2 pokoje każdy po 10m2) to już
    trochę tak...

    L.

  • 18. Data: 2018-08-21 10:56:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Aug 2018 12:29:41 -0700 (PDT), sk <s...@g...com>
    wrote:
    > Czy wam też się wasz dom po rozrysowaniu w terenie za mały w
    > ydawał? :)

    Tak, też tak miałem. Takie wrażenie będziesz miał również przy samych
    fundamentach. Jak postawisz ściany i przetrzenie wewnetrzne się
    zamkną wtedy będziesz wrażenie przeciwne, że jest większy niz
    wyobrażenia o nim. Także się nie przejmuj tym.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-08-21 11:57:59
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-08-20 o 21:29, sk pisze:
> [...]
    klitki wyglądało. Sprawdziłem miarą i wszystko zgodnie z planem.
    > Czy wam też się wasz dom po rozrysowaniu w terenie za mały wydawał? :)

    Żona karze mi lecieć z taśmą i mierzyć bo na pewno pomylili wymiary ;)
    Ale lecą już ściany to się zaraz zmieni wrażenie.

    Robak

  • 20. Data: 2018-08-21 21:12:15
    Od: sk <s...@g...com>

    > Teraz mam ze 40m2 kwadratowych garażu i 30m2 wiaty i się z gratami ledwo mieszczę.
    Ale to dlatego ze sporo majsterkuje i różnych maszyn się nazbierało

    Dom będzie budowany w miejscu zburzonego wiejskiego a na tym wydzielonym z większej
    całości i ogrodzonym terenie (ca. 1900 m2) są też murowano-drewniane
    garaże/szopy/składy.