  • 21. Data: 2018-08-21 21:28:51
    Temat: Re: apteczne złudzenie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-20 o 21:29, sk pisze:
    > Sorry za może mało poważny temat, ale ciekawi mnie czy też takie wrażenie
    mieliście.
    > Geodeta wymierzył dom (prawie 90 m2), przeciągnąłem sznurki i wapnem wysypałem
    linie, gdzie będzie kopany fundament. Spojrzałem z boku i mi to wszystko na jakieś
    klitki wyglądało. Sprawdziłem miarą i wszystko zgodnie z planem.
    > Czy wam też się wasz dom po rozrysowaniu w terenie za mały wydawał? :)

    Tak, normalne zjawisko bo nie ma punktu odniesienia, jak ci postawią
    ściany to zmienisz zdanie, dobrze że dałeś plan, ale ja bym parę rzeczy
    zmienił, po 1 chcesz grzać węglem że masz tak dużą kotłownię? po drugie
    po co ci pralnia przy wejciu gdy masz korytarz niewykorzystany? przy
    wejściu zrób garderobę, kotłownie zmniejsz aż do drzwi zewn i zrób
    ściankę z drzwami, w tym dużym korytarzu zrób pralnię z suszarnią
    będziesz miał dość miejsca, łaczienkę oddziel od kibla i na tej ściance
    powieś dwie umywalki jedną w kiblu drugą w łazience, od strony kibla
    można zrobić wnękę na umywalkę.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 22. Data: 2018-08-21 21:33:03
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 23:31:42 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Dla warsztatu zawsze może postawić sobie jakąś blaszaną kanciapę na
    > działce. A z tymi gabinetami, to sami dentyści tutaj na grupie?

    Garaże/schowki/szopy już na działce są. Kiedyś jedna z szop pójdzie do rozbiórki, bo
    jest pod nią piwniczka z murowanymi ścianami, to się będzie tam wino składować.
    Pytałem producenta betonowych piwniczek ile by sobie policzył za samo sklepienie, to
    chciał 2 tys. zł, gdy cała piwniczka kosztuje 3 tys. zł. W tej sytuacji, bardzo
    możliwe, że w celu zrobienia sobie przerw od laptopa kupię dużą płytę szalunkową,
    parę prętów zbrojeniowych i jakiś beton w proszku (są takie w sprzedaży?), zaproszę
    kolegów na alkohol i sami to sklepienie zrobimy. Potem się to przysypie ziemią i
    będzie jak w Austrii.
    Reszta odziedziczonego terenu ma 3 tys. metrów, więc za mało, aby się w winnice
    bawić, więc pewnie się kupi się gdzieś co najmniej 365 butelek i będzie zapas na rok.
    Gdyby w przyszłości przeszkadzało mi pracować z laptopem w otwartej kuchni, to
    wykorzystam na biuro "sypialnię dla gości".

  • 23. Data: 2018-08-21 22:33:31
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Nasz dom z garazem mam 220m2. Jak zobaczylismy fundamenty po wylaniu to
    sie lekko zdolowalismy, takie to wszystko male sie wydawalo.
    Mieszkamy od lutego na nowym i po ilosci m2 do sprzatania wiem ze
    poprzednie spostrzezenia byly delikatnie mowiac mylace:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2018-08-22 06:31:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 21.08.2018 o 21:33, sk pisze:
> [...]
    alkohol i sami to sklepienie zrobimy. Potem się to przysypie ziemią i będzie jak w

    Dużo jest osób na tej grupie, które w ramach lokalnego folkloru lubią
    popisać jak to "gdyby im się chciało" to wymurują sobie altanę z
    kominkiem do grilla, a w rzeczywistości jeszcze jednego stopnia na
    schodach nie wywali ani płytki na ścianie klejem nie przykleili?

    Ręka do góry :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2018-08-22 10:42:08
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > kominkiem do grilla, a w rzeczywistości jeszcze jednego stopnia na
    > schodach nie wywali ani płytki na ścianie klejem nie przykleili?

    Są jeszcze tacy co piszą co zrobią ale im Q... czasu nie styka ;)
    no np. Ja!

    Robak