  • 21. Data: 2017-03-26 14:45:47
    Temat: Re: czy wiesz że.....
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 14:20:03 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    ents/wyciag-z-taryfy-TD-2017-G.pdf

    > Właśnie dostałem fakturę za ostatnie dwa miesiące:
    > zużycie 476 kWh, cena 318.93 zł.
    >
    > Jak by nie liczyć, wychodzi 0.670 zł za 1 kWh. W cenniku widzę 29 gr za
    > 1 kWh w tej taryfie.

    zapewne masz G11 wiec
    energia 0,2969
    dystrybucja (0,2296+0,0127)*1,23=0,2980

    czyli 0,5949zł/kWh
    plus jkladniki stale miesiecznie
    6,1
    2,82zł
    3,15
    +vat =14,84zł

    z476*0,5949+14,84+14,84+=312,86, tyle wychodzi z taryf

    > Tak czy siak - Twoje wyliczenie z pierwszego posta jest do kitu. Prąd
    > jest 2x droższy niż przyjąłeś w założeniach.

    tak by bylo gdybym chcial grzac w taryfie calodobowej. A myk jest w tym zeby grzac w
    taryfie taniej.

    b.

  • 22. Data: 2017-03-26 15:53:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    to o czym napisales jest mozliwe tylko w przypadku jak rzadowi uda sie wprowadzic
    tania taryfe tylko do ogrzewania. Morawiecki kiedys zaproponowal kilowatogodzine w
    okolicach dwudziestu groszy w takiej taryfie, i odgrazal sie ze na koniec tego roku
    powinna juz byc.

  • 23. Data: 2017-03-26 17:02:45
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Do kompletu przydałaby sie pompa ciepła -adam (albo kto inny), umiesz ocenić ile
    cię kosztuje energia w zł/kWh?

    Fajnie, to ja jako drugi biegun podam grzanie za pomocą PC napędzanej...
    gazem. Moim zdaniem układ idealny, ale nie popularny niestety.

    Irek.N.

  • 24. Data: 2017-03-26 18:15:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-26 o 09:57, Budyń pisze:
    > A ponieważ koszt kotłowni węglowej (łącznie z kominem) musi kosztować 5x tyle co
    moja instalacja grzania prądem to i koszty ogrzewania sa wieksze (3630zł/rocznie).

    Już o tym pisaliśmy, że jak się przyjmie krańcowe warunki, to wszystko
    można udowodnić.
    Komin na 7-8 metrów, który wystarczy dla każdej parterówki, to koszt
    poniżej 1000zł.
    http://allegro.pl/komin-8m-180-200-komin-systemowy-c
    eramiczny-18-20-i6413854898.html
    Najprostszy kocił, to kwota 1000-1500zł, za 5000 to już jest "cudeńko",
    które spokojnie ma sprawność na poziomie 70-80%.
    To gdzie te 5x tyle?

    > I jeszcze się trzeba węgla natachać....

    No to jest fakt, z którym się ciężko nie zgodzić.

  • 25. Data: 2017-03-26 18:15:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > chyba ze dzieci polubiły prysznicowanie :)

    Albo figle ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2017-03-26 18:25:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    Jeszcze jedno, przy CWU grzanej bezpośrednio prądem, to w zależności od
    sposobu użytkowania i reżimu warto rozważyć bojlery przepływowe, są
    nawet takie z niedużymi, wbudowanymi zbiornikami.

  • 27. Data: 2017-03-26 18:28:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W czym taki idealny. Sprawnosc silnika spalinowego ze 20%. 80% idzie na cieplo w
    kosztach paliwa. Do tego silniki spalinowe maja niewielka zywotnosc, potrzebuja
    obslugi i sa glosne. System absorbcyjny nie daje tak niskich i wysokich temperatur
    jakie sa potrzebne. Byly lodowki absorbcyjne. Jakos od nich odeszli na korzysc
    sprezarkowych. Uzyskanie w lodowce absorbcyjnej +5°C graniczylo z cudem.

  • 28. Data: 2017-03-26 18:44:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 18:15:55 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    > Najprostszy kocił, to kwota 1000-1500zł, za 5000 to już jest "cudeńko",
    > które spokojnie ma sprawność na poziomie 70-80%.

    na kwicie producenta to moze i ma. Nie wierze w taką.

    > To gdzie te 5x tyle?

    ano z forumów pod haslem "koszt kotłowni"

    b.

  • 29. Data: 2017-03-26 18:46:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 18:26:02 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Jeszcze jedno, przy CWU grzanej bezpośrednio prądem, to w zależności od
    > sposobu użytkowania i reżimu warto rozważyć bojlery przepływowe, są
    > nawet takie z niedużymi, wbudowanymi zbiornika

    ale nam zalezy zeby wykorzystac tylko i wylacznie II taryfe. Akumulacja i tak musi
    być - zatem dokladanie do tego przepływki bez sensu.

    b.

  • 30. Data: 2017-03-26 20:03:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W bardzo dobrze ocieplonym budynku haczacym o pasywny ogrzewanie elektryczne ma sens
    bo unika sie pewnych kosztow jakie wystepuja w przypadku spalania czegos. Ale przy
    obecnych kosztach pradu taniej nie bedzie. Ostatnio mam fiola na punkcie pelletu. Jak
    dobrze kupic pellet to kilowatogodzina nie przekroczy pietnastu groszy. W tej chwili
    ceny kotlow na pellet sa mocno zawyzone. W energooszczednym domu nie jest potrzebny
    kociol 20kW. Wystarczy 5kW. Jak ogladalem piece i kotly na pellet to juz sa
    produkowane takie o mocy 0,5-2kW robiace za grzejnik powieszony na scianie z wylotem
    spalin za sciana. Widzialem kilka piecow przeznaczonych do systemu ogrzewania cieplym
    powietrzem. Wszystkie w pelni zmechanizowane z elementami automatyki. Widzialem
    modele prasujace i pakujace popiol w papierowe worki. Sa systemy praktycznie
    bezobslugowe. Raz do roku przyjezdza samochod i do wydzielonego niewielkiego
    pomieszczenia wdmuchuja pellet. Raz na miesiac wyciaga sie papierowa torbe z popiolem
    albo raz na kilka miesiecy szczelna kasete z popiolem. Sprawnosc nowoczesnych piecow
    i kotlow na pellet przekracza 90%. Z wyjatkiem CO2 praktycznie nic nie emituja. A ze
    CO2 z biezacego obiegu do nie doklada sie do efektu cieplarnianego.