  • 11. Data: 2009-12-29 17:11:15
    Temat: Re: dekorator wnętrz
    Od: "Art" <x...@x...xx>

    news:hhd8lr$818$1@news.onet.pl...

    > rozumiem że chcesz jakiś super wystrój itd...
    >

    > bo jeśli normalny projekt przebudowy to zwykły architekt.
    >

    > Ogólnie to mam nienajlepsze zdanie o tzw architektach wnętrz, najgorsze że
    > oni nie mają zwykle żadnej wiedzy technicznej ani uprawnień więc ich
    > "projekty" nie są podstawą do żadnych działań formalny (pozwolenie na
    > budowę).
    >
    > Pamiętam budowę na któej mieliśmy ochotę z generalnym zamordować babę
    > "projektantkę" wnętrz.

    Rolę dekoratorki widzę bardziej jako doradcę w tym całym bałaganie jaki mnie
    czeka. Ja wiem która ściana jest ścianą nośną czy działową, nowy układ
    pomieszczeń też mam już z grubsza opracowany.

    Art

  • 12. Data: 2009-12-29 17:14:02
    Od: "Art" <x...@x...xx>

    wiadomości news:hhdh7l$he8$1@newsread1.aster.pl...

    > To trzeba było wybrać taką co realizuje pomysły inwestora a nie własne. Są
    > takie.

    No własnie :-) Dzisiaj miałem pierwsze spotkanie z dekoratorka nr.1 To co
    zwróciło moja uwagę to jej sugestia aby jakoś nazwać dom np. "pokoje
    gościnne Muszelka", Zrozumiałem, że kobieta chce zacząć od tego i w tym
    kierunku charakteryzować kolorystykę czy wystrój. W sumie niezła idea.

    Art

  • 13. Data: 2009-12-29 17:17:34
    Temat: Re: dekorator wnetrz
    Od: "Art" <x...@x...xx>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...
    On Dec 28, 4:45 pm, "Art" <x...@x...xx> wrote:
    > Witam,
    > Warto anga owa takiego fachowca do przebudowy dw ch pi ter domku
    > jednorodzinnego pod wynajem na wczasy?
    > Przebudowa polega na wykonaniu azienek w ka dym pokoju. Na kazdym pi trze
    > powstan trzy pokoje, ka dy z azienk .
    > Ile bierze taki fachowiec? Budynek to konstrukcja z lat 80 wyka czana na
    > pocz tku lat 90
    > Te prace mam zamiar wykona do sezonu letniego, po sezonie chce
> [...]

    dekorator robi projekt 100 PLN od m2 /dzwonilem jakis czas temu/
    Przebudowe robia robole, pod nadzorem projektanta lub twoja. - jesli
    projektanta dodatkowa kasa
    Pierdoly moze kupic projektant lub ty - jesli projektant dodatkowa
    kasa

    Projektant nic nie pomoze jesli zleceniodawca ma mgliste pojecie o
    stylu w jakim chce miec dany wystruj. Jesli to pojecie ma to nie
    potrzebuje projektanta.
    Tak czy siak projektant sam z siebie nadaje sie jako zawod
    hobbystyczny.

    Ja licze na potraktowanie bardziej soft :-) 100 zl za metr to wcale nie jest
    malo
    Jutro spotkanie z dwoma kolejnymi projektantkami.

    Art

  • 14. Data: 2009-12-29 17:22:35
    Od: "Art" <x...@x...xx>

    > Użytkownik "Art" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    >>

    > Ścianka działowa to przebudowa, potrzebne jest PnB czyli i architekt.
    > Dopóki robisz to u siebie, problemu zazwyczaj nie ma, ale przeczytaj np.
    > to:
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,74004
    29,Kupil_mieszkanie__ale_sedesu_juz_nie.html

    od A do Z prace będą wykonywane na moim terenie i nie zamierzam tego
    gdziekolwiek zgłaszać. Owszem dzisiaj pobrałem w wydz. Architektury druk
    zgłoszenia ale mam zamiar dokonać zgłoszenie zamiaru wykonania odwiertu pod
    studnię. Woda z sieci do podlewania czy mycia autka wychodzi deczko za
    drogo.

    Art

  • 15. Data: 2009-12-29 17:32:44
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Ja licze na potraktowanie bardziej soft :-) 100 zl za metr to wcale nie
    > jest malo
    > Jutro spotkanie z dwoma kolejnymi projektantkami.

    Tyle teraz biorą. Ja miałem trochę mniej z racji dużej powierzchni i umowa
    była zawarta już pare lat temu, ale obecnie z nadzorem to jest stówka.

  • 16. Data: 2009-12-29 18:08:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > od A do Z prace będą wykonywane na moim terenie i nie zamierzam tego
    > gdziekolwiek zgłaszać. Owszem dzisiaj pobrałem w wydz. Architektury druk
    > zgłoszenia ale mam zamiar dokonać zgłoszenie zamiaru wykonania odwiertu pod

    A te pokoje nie będą przypadkiem podpadały pod działalność gospodarczą ?

  • 17. Data: 2009-12-29 18:26:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Art wrote:

> [...]
    > jaki mnie czeka. Ja wiem która ściana jest ścianą nośną czy działową,
    > nowy układ pomieszczeń też mam już z grubsza opracowany.

    w jakim aspekcie projektu? bo jeśli idzie o funkcjonalność, wymogi
    technologiczne i prawne (wymiary korytarzy łazienek pokoi) to zwykły
    architekt będzie lepszy w sumie to pomoże ci każdy sensowny inżynier
    budownictwa nawet bez uprawnień projektowych. Jest tylko jedno pytanie czy
    musisz mieć formalny projekt (zrobiony przez uprawnionego projektanta)?

    jeśli chodzi ci o wizję kolorów, faktur kolorów tkanin rodzaju mebli itp...
    to potrzebujesz dobrego architekta wnętrz ale wcześniej powinieneś mieć
    koncepcję formalna zrobioną przez kogoś kto zna sie na projektowaniu
    architektonicznym.

  • 18. Data: 2009-12-30 10:57:00
    Od: "Art" <s...@w...pl>

> [...]
    > musisz mieć formalny projekt (zrobiony przez uprawnionego projektanta)?

    w/g stanu mojej wiedzy nie musze mieć takiego projektu. Remont ten nie
    zmienia wielkości użytkowanej powierzchni, nie zmiania elewacji zewnętrznych
    itp.

> [...]
    > mieć koncepcję formalna zrobioną przez kogoś kto zna sie na projektowaniu

    Projekt przebudowy ścianek działowych, pionów wod-kan, elektyczności itp.
    mam w głowie i na kartkach A4

    Art

  • 19. Data: 2009-12-30 10:57:06
    Od: "Art" <s...@w...pl>

    > A te pokoje nie będą przypadkiem podpadały pod działalność gospodarczą ?

    Będą. Jest to jednak sezonowa działalność.

    Art

  • 20. Data: 2009-12-30 15:33:07
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Art" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Będą. Jest to jednak sezonowa działalność.

    Nie jestem wielkim znawcą, ale w takim razie pewnie będzie potrzebne wystąpienie o
    "zmianę sposobu użytkowania części nieruchomości" (na DG).