  • 1. Data: 2010-04-12 08:37:55
    Temat: drewno kominkowe
    Od: "Q" <q...@p...fm>

    Witam,

    Jeśli kupię teraz dębowe drewno (wg. sprzedawcy ścięte 4-5 miesięcy temu),
    czy w zadaszonej drewutni zdązy ono wyschnąć do zimy? Dąb podobno schnie
    bardzo długo, ale to świetne drewno do kominka, twarde i kaloryczne,
    niestety mokre będzie trudne w użyciu.

    Z tego względu skłaniam się ku wypróbowanemu bukowi, chyba że ktoś ma dobre
    doświadczenia z innym drewnem?

    Pzdr.

    Q.

  • 2. Data: 2010-04-13 13:05:54
    Temat: Re: drewno kominkowe
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jeśli kupię teraz dębowe drewno (wg. sprzedawcy ścięte 4-5 miesięcy temu),
    > czy w zadaszonej drewutni zdązy ono wyschnąć do zimy?

    nie zdąży... i do następnej zapewne też nie... :-) 2 lata minimum,
    ciekawostka: drewno najszybciej schnie zimą, przy ostrym mrozie...

    > Dąb podobno schnie
    > bardzo długo, ale to świetne drewno do kominka, twarde i kaloryczne

    nie jest takie dobre jak się wydaje, ciężko się pali, nieładny płomień
    i podobno niekorzystnie wpływa na sam kominek (jeśli mowa o wkładzie
    żeliwnym lub stalowym), chociaż tego ostatniego nie weryfikowałem,
    tylko ze słyszenia

    > Z tego względu skłaniam się ku wypróbowanemu bukowi,

    jak wypróbowany to bierz :-), a czemu chcesz ryzykować, masz taniej?
    dużo?

    > chyba że ktoś ma dobre
    > doświadczenia z innym drewnem?

    brzoza... nie raz ratowała mnie po eksperymentach z innym drewnem :-)
    oczywiście sucha...

    pozdrawiam
    s_13