  • 1. Data: 2010-04-12 18:37:05
    Temat: pralka brudzi - jakies rady?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    pytanko

    od czasu do czasu po praniu na jakiejs rzeczy sa niewiadomego pochodzenia
    plamy, wygladaja troche jak przebarwienia, ale mam wrazenie ze to smar czy
    jakas podobna substancja

    pralka nie przecieka i poza ta, bardzo zadka przypadloscia jest calkowicie
    sprawna

    pomyslalem aby ja "przeprac" bez ubran jakims detergentem, czy czyms takim,
    pytanie czym?

    jakies pomysly, rady?

  • 2. Data: 2010-04-12 18:54:55
    Temat: Re: pralka brudzi - jakies rady?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    U mnie w pralce jeden z grubych węży gumowych zrobił się jakiś taki lepki,
    jakby go coś rozpuściło i on powodowal plamy podobne do opisywanych. Dość
    łatwo było go znaleźć, bo wyczuwało się to dotykiem.
    Smar w pralce może być jedynie w łożyskach i to w symbolicznej ilości, a
    łożyska są uszczelnione, więc raczej to nie smar.
    Sprawdź węże.
    Co do prania oczyszczającego to przede wszystkim nalej dużo więcej wody, niż
    pralka sama ciągnie i proszku tez nie żałuj. Program na 90 stopni. Można też
    dorzucić tabletkę taką jak do zmywarki albo dolac Domestosa, żeby pranie
    było bardziej alkaliczne i lepiej rozpuszczało.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-04-12 19:24:53
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 12 Kwi, 20:37, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > jakies pomysly, rady?

    Ja musiałem kupić na szybko uzywaną pralkę, okazało się że długo stała
    i ćwoki nawet jej nie otworzyli, w środku był tragiczny syf i
    zaczynało pleśnieć. Wrzuciłem 1 kg soli, odpaliłem najdłuższy cykl
    prania i najwyższą temp., po czym powtórzyłem z samą wodą i pomogło.

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2010-04-13 07:53:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    dzieki za podpowiedzi, chyba zaczynam sie domyslac co to moze byc

  • 5. Data: 2010-04-13 11:26:53
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    > jakies pomysly, rady?

    Moja też brudzi, dwie poprzednie też brudziły. Najgorzej to widać na
    czarnych bawełnianiych ciuchach. Nie znaleźliśmy sposobu.

  • 6. Data: 2010-04-14 06:41:34
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    jagr pisze:

    > Moja też brudzi, dwie poprzednie też brudziły. Najgorzej to widać na
    > czarnych bawełnianiych ciuchach. Nie znaleźliśmy sposobu.

    Taki rdzawy nalot gdzieniegdzie?
    Ja podejrzewałem jedne jeansy, a konkretnie rdzewiejące nity w nich.
    Skojarzyłem dopiero, jak się ich pozbyłem - problem zniknął, a pamiętam,
    że plamy pojawiły się najpierw na nich (też czarne były).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2010-04-15 06:50:32
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Skojarzyłem dopiero, jak się ich pozbyłem - problem zniknął, a pamiętam,
    > że plamy pojawiły się najpierw na nich (też czarne były).

    Nie, nie rdzawe, ale siwe. Coś jakby rozpuszczona guma z uszczelek

  • 8. Data: 2010-04-15 08:57:36
    Od: czeremcha <c...@t...pl>

    Zmienić proszek do prania, "wyprać" pralkę - bez wsadu, program z
    gotowaniem.

    Ania

  • 9. Data: 2010-04-15 09:15:24
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "czeremcha" <c...@t...pl> wrote in message
    v.googlegroups.com...
    Zmienić proszek do prania, "wyprać" pralkę - bez wsadu, program z
    gotowaniem.

    Ania

    Witam!

    Założyłbym filtr z wkładem fosforanowym.

  • 10. Data: 2010-04-15 11:00:37
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    I jeszcze dodam, że ostatnio zastosowałem płyn do prania zamiast proszku (do
    czarnych rzeczy). I plamy były również.
    Niektórzy twierdzą, że "gryzą się" proszek (albo płyn) do prania z płynem do
    płukania. Ale czy to prawda?