  • 11. Data: 2018-03-16 14:35:52
    Temat: Re: elektrykę rozkładam
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-03-16 o 14:11, Adam Sz. pisze:

    > I nie zapomnieć o kablu do anteny radiowej :) Multiswitch też to ogarnia.
    > Analogowe radyjka jeszcze długo będą działać, a z anteną na dachu nie ma
    > żadnych szumów.

    Yyyy, nie kojarzę multiswitcha z osobnym wejściem radiowym.
    A jak będzie sensowna antena TV to i radio FM ogarnie.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2018-03-16 14:45:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-03-16 o 14:10, Janusz pisze:

    > Bo?----------------------------------^^

    Bo jak żona ogląda ligę mistrzów, to ja w tym czasie na kompie mogę
    obejrzeć ulubiony serial.
    Albo go nagrać.

    > Jak nie będzie miał osobnej nagrywarki to spokojnie 1 wystarcza na
    > odbiornik.

    Zrobi jak che. Ale jak położy jeden kabel, to z nim zostanie do emerytury.

    > Dodatkowo kabel
    > A multi switch droższy od kabli, zasilanie potrzebuje i żre energię cały
    > czas,
    > wiem bo mam, jak ponad 10lat temu robiłem to nie było jeszcze tanich
    > konwerterów
    > multi chanel.

    Ale za to nie ma spadku sygnału za każdym kolejnym gniazdkiem, jak w
    przypadku szeregu.

    > Taaa  a wyżej pisałeś że ja za dużo proponuję.

    Gdzie tak napisałem?

    > Też to nic nie daje, musi potem taki kabel zakończyć gniazdkiem
    > rozdzielającym które też kosztuje.

    od 30zł za 2*Sat + RTV. To dużo?

    --
    Pete

  • 13. Data: 2018-03-16 14:48:37
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2018-03-16 o 14:35, Pete pisze:

    > Yyyy, nie kojarzę multiswitcha z osobnym wejściem radiowym.
    > A jak będzie sensowna antena TV to i radio FM ogarnie.

    Potwierdzam. Mam multiswitch Terra MR-508 i radio bardzo ładnie działa
    tylko na antenie do tv naziemnej. Odległość od nadajnika ~40km.

    --
    Gregorius

  • 14. Data: 2018-03-16 16:17:06
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 08:34, Budyń pisze:
    > jestem na etapie przewodow, rozkładam przewody i warto by położyćwszystko trochę na
    zaś.
    > przewiduję:
    > (...)
    >
    > coś pominąłem? i w ogóle?

    Zasilanie awaryjne?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-03-16 16:44:28
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 16 marca 2018 16:17:10 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Zasilanie awaryjne?

    aaa, no tak. Będzie łącznie z przełacznikiem agregat-siec. A liściastyu mnie
    uswiadomil ze mam wielki agregat to kiedys sobie zrobie kogenerację :)

    b.

  • 16. Data: 2018-03-16 17:32:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 marca 2018 14:36:00 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Yyyy, nie kojarzę multiswitcha z osobnym wejściem radiowym.
    > A jak będzie sensowna antena TV to i radio FM ogarnie.

    Radio jak dobrze kojarzę mam chyba "połączone" z naziemną tuż przed
    multiswitchem (możliwe, że na przedwzmacniaczu). Jechałem na jakimś
    sprawdzonym schemacie z Dipola jak to montowałem wszystko :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2018-03-16 19:14:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 16 Mar 2018 00:34:07 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > -skrętka do komputerów: od centralnego punktu do każdego miejsca gdzie sie moze
    przydazyc komputer osobny kabel

    - Skrętka do domofonu
    - Sterowanie bramą i furtką (o ile planujesz automatykę)
    - Osobny obwód zasilający do komputerów z opcją podłączenia UPS-a
    - Skrętka i zasilanie w miejscach, gdzie będą punkty WiFi (jeden lub
    więcej)

    > -instalacja czujników temperatur - kazde pomieszczenie

    Nie ma sensu, chyba że lubisz sobie robić wykresy i na nie patrzeć.

    > -przewody do ewentualnych rolet (mimo ze ich nie ma i nie będzie) :-)

    Dobrze by było wiedzieć, jakich rolet nie będzie (sterowanie przy oknach /
    z pilota / z centralnego punktu). Bo jedynym wspólnym punktem jest przewód
    zasilający.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2018-03-16 20:19:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-03-16 o 08:34, Budyń pisze:

    > -skrętka do komputerów: od centralnego punktu do każdego miejsca
    > gdzie sie moze przydazyc komputer osobny kabel

    Patrz nie tylko gdzie może być potencjalny komputer ale TV, konsola,
    radio i co tam jeszcze w przyszłości będzie można ogarnąć skrętką.
    Kable nie są drogie a gniazdami zakończysz tylko te, których będziesz
    aktualnie potrzebował, reszta zabudowana zaślepkami.

    > -sygnał komputerowy skad moze przyjść? radio to kierunek dach,

    Ja sobie na taką okoliczność zamontowałem rurkę instalacyjną fi 50
    między piwnicą a strychem i nią mam zamiar wciągać odpowiednie kable.
    Na razie mam WiFi z dachu, ale jest szansa, że za pół roku będę miał
    światłowód pod domem. Wcześniej, przed zrobieniem bruku, zakopałem rurę
    karbowaną między domem a granicą działki, u minie wyszło to akurat jakiś
    metr od studzienki telekomunikacyjnej.

    > coś pominąłem? i w ogóle?

    Nie wiem czy już o tym myślałeś, ale od razu gdzie się da montuj kable
    pod włączniki/przełączniki schodowe, mogą się przydać do bramy
    garażowej, w korytarzach no i oczywiście na schodach. Potem wykorzystasz
    lub nie.

  • 19. Data: 2018-03-16 20:48:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2018 o 08:34 Budyń <b...@g...com> pisze:

    > coś pominąłem? i w ogóle?

    Jak najwięcej gniazd na zewnątrz budynku: przy bramie/furtce, przy garażu,
    na posesji.
    Woda do czerpania na zewnątrz w kilku miejscach (w technologi podlewania
    ogrodowego - odporna na zamarzanie). Jak masz samochód - przyłącze (woda i
    prąd do myjki) w miejscu gdzie mógłbyś go myć.

    W domu jak najwięcej peszli/szachtów kablowych, jak przyjdzie potrzeba to
    sobie włożysz odpowiedni kabel.
    Do anten dawaj peszle, teraz coraz więcej dekoderów obsługuje unicable,
    jak się pojawią tanie konwertery 4 x unicable to świat się zmieni :-)
    Ja mam od bramy do domu (pralnia/pomieszczenie techniczne) 21 m peszela z
    wodociągowej fi 32 i jak miałem potrzebę wciągnięcia lepszego kabla do
    internetu to bez problemu sobie włożyłem. Między kondygnacjami (od strychu
    do parteru) za peszel robi mi wolny kanał wentylacyjny 14cm x 14cm :-)
    Choć byś rok teraz myślał - za dwa lata będziesz chciał AP od WiFi w innym
    miejscu, jak masz "przejścia" w budynku to w 2h przerobisz instalację.

    Nie kładź tylko nigdzie tanich peszli karbowanych - są do niczego. Muszą
    być w środku gładkie, dedykowane peszle są drogie, taniej wychodzi rura do
    wody (niebieska) lub do podlewania ogrodowego (na niskie ciśnienie).

    TG

  • 20. Data: 2018-03-16 21:57:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > -oświetlenie bez specjalnych wygłupów
    ja bym się nad tym zastanowił. Zapomnijmy o oświetleniu podjazdu. co
    pierwsze "padnie" z elektryki w domu? źródło światła, świetlówka,
    żarówka, co tam dasz. Warto projektować całą resztę jako bezawaryjną, a
    żarówki zostawiać? Czy to nie wygląda jak usunięcie wszystkich zębów z
    wyjątkiem jednego, żeby nie zapomnieć co to ból zęba?
    Wiem ze to nie popularne, ale moze zrób sobie światło, zamiast 20W z 60
    diodek, 20w z 500dodek. (koszt mniej niż 20zł). zapomnisz o konieczności
    wymiany. no i nie wiem czy nie ważniejszy aspekt, będzie działało na
    12v, co łatwo połączyć z jakimś oświetleniem awaryjnym, w momencie
    zaniku napięcia sieciowego. Łatwo też sterować czujnikami ruchu,
    wzbogaconymi o rzeczywisty czas lub pomiar natężenia światła

    ToMasz