  • 11. Data: 2016-09-22 10:22:56
    Temat: Re: grzejecie?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-09-22 o 09:15, twistedme pisze:

    > Dzisiaj wstawałem przed 6 i włączyłem pierwszy raz grzejniki (gaz), a
    > przymierzałem się już od kilku dni. Dzieciaki, jak ubieram do szkoły
    > na 8, to przestały mówić "jeszcze pięć minut, chcę spać", a zaczęły
    > "zimno! zimno!" więc już chyba czas...
    >
    > Żałuję jesienią, że nie mam kominka, rano, to nie, bo wiadomo, każde
    > 30 sek. na wagę złota, ale wieczorami by się przydał.

    Nie masz czego żałować. Raczej powinieneś się cieszyć, że nie popełniłeś
    tego głupstwa :)

    Wydał byś kasę, a później męczył i skończył byś jak 90% tego
    społeczeństwa "trendy", czyli po 2-3 sezonach grzewczych nawet nie
    chciał byś już splunąć na kominek, a odpalał go tylko 3-4 razy w roku w
    święta oraz podczas imprez imieninowych dla szpanu.

    Jeżeli nie masz własnego drzewa i musiał byś je kupić to palenie
    kominkiem wcale nie jest tańsze od palenia węglem czy gazem. W moim
    przypadku w okresach przejściowych ogrzewanie gazem jest tańsze niż
    węglem w kotle retortowym. Po pierwsze kocioł węglowy musi bez przerwy
    utrzymać żar, a spalanie w takim trybie odbywa się z bardzo małą
    sprawnością, rzędu 20-30% Zazwyczaj ilość wygenerowanego ciepła w takim
    trybie pracy kotła wystarcza, aby utrzymać w domu temperaturę. Czyli tak
    naprawdę kocioł rzadko pracuje ze swoją najwyższą sprawnością, która w
    przypadku kotłów retortowych wynosi ok. 70-80% i kocioł ją uzyskuje
    podczas pracy palnika z mocą bliską mocy nominalnej kotła.

    Natomiast gazówka uruchamia się kiedy trzeba i w moim przypadku pracuje
    ze sprawnością dobrze ponad 100% Myślę, że nawet powyżej 105%, bo do
    podgrzania domu potrzebuję wody o temperaturze 30-35stC, czyli kocioł
    pracuje z dużą kondensacją. Trzeba wziąć też pod uwagę, że kotły
    kondensacyjne pracują z tym wyższą sprawnością im mniejszą mocą grzeją i
    mniejszą temperaturą wody.

    Gdybym chciał ogrzewać drewnem w sezonie grzewczym to kosztowałoby mnie
    to drożej niż węglem, a w zasadzie miałem w kotle retortowym, bo drewno
    musiałbym kupić, a ponadto kominki mają bardzo niską sprawność, rzędu
    30-50%. Przy tym ile więcej roboty przy takim kominku. Dlatego pierwsze
    co zrobiłem jak się wprowadziłem to powiesiłem duży telewizor w miejscu,
    gdzie miał być kominek. Tak na wszelki wypadek, żeby komuś do głowy nie
    przyszło, że tu w ogóle mógłby stać kominek :)

  • 12. Data: 2016-09-22 10:26:00
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-22 o 08:39, abn140 pisze:

    > ...- u nas zimny wychow -
    > 18 tylko przez moment w jednym pokoju.
    > wiec narazie nic.
    > 'zlezie' na 17 to sie pomysli....

    Mam podejrzenie, że ogrzewasz gazem :-)

  • 13. Data: 2016-09-22 10:37:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Sep 2016 10:17:46 +0200, quent

    > Ja tam mam reku więc jeszcze w ogóle nie odczuwam
    > tych nocnych spadków temp.

    Nie pisz takich herezji, reku to ZŁO
    i w ogóle masz przez to brzydki dom! :>

    U mnie jest klasa, całe ciepło wypieprza
    przez cudowną WG, mam świeże powietrze! :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2016-09-22 10:40:37
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > i dzieciom). Chyba dzisiaj odpalę kominek, bo na rozgrzewanie podłogówki za

    Wczoraj pierwszy raz napaliłem w kominku.

    Dzisiaj rano skrobałem szyby w aucie, mimo że mieszkam w teoretycznie
    jednym z cieplejszych rejonów Polski (pod Wrocławiem). Niby komputer
    pokazywał, że jest 5 stopni o 7 rano, ale jednak delikatnie ścięło. Może
    to dlatego, że przy domu rzeczka płynie i ciągnie trochę od niej.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 15. Data: 2016-09-22 11:58:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-22 o 10:37, Myjk pisze:
    > Thu, 22 Sep 2016 10:17:46 +0200, quent

    > Nie pisz takich herezji, reku to ZŁO
    > i w ogóle masz przez to brzydki dom! :>
    >
    > U mnie jest klasa, całe ciepło wypieprza
    > przez cudowną WG, mam świeże powietrze! :P

    Moja zona przed siodma rano szyby skrobie juz trzeci dzien a w domu 22C.
    Zmienilem tryb wentylacyjny z uchylonych okien na rozszczelnione.
    Strasznie wujowa ta wentylacja grawitacyjna. :-P

    TK

  • 16. Data: 2016-09-22 12:21:23
    Od: quent <x...@x...com>

    On 22.09.2016 10:37, Myjk wrote:
    > Thu, 22 Sep 2016 10:17:46 +0200, quent

    > Nie pisz takich herezji, reku to ZŁO
    > i w ogóle masz przez to brzydki dom! :>

    Cały dom jest zły przez to... taki "zły dom". Pewnie niedługo nakręcą u
    mnie jakiś horror ;-)

    > U mnie jest klasa, całe ciepło wypieprza
    > przez cudowną WG, mam świeże powietrze! :P

    Otóż to.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2016-09-22 12:21:29
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 września 2016 08:06:29 UTC+2 użytkownik scruffty napisał:
    > A jak u was sprawa wygląda?

    Jeszcze całkiem znośnie, słonko dogrzewa oknami.
    Żonka zaczyna się zastanawiać kiedy okartonuję sufit w górnej łazience bo pomału
    zaczyna ciągnąć chłodne ze stryszku.

    Gdybym włączył ogrzewanie, to by pewno zaczęło trochę dolewać ciepłej wody do
    podłogówki nocami. Muszę w końcu przerobić sterowniczek żeby brał pod uwagę średnią
    dobową temperaturę zewnętrzną, a nie chwilową.

  • 18. Data: 2016-09-22 12:24:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 września 2016 10:36:11 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > U mnie jest klasa, całe ciepło wypieprza
    > przez cudowną WG, mam świeże powietrze! :P
    To znaczy że WG działa.
    A skoro działa to skąd te pisanie o zaduchu i innych plagach?

  • 19. Data: 2016-09-22 12:26:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 22.09.2016 10:22, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > utrzymać żar, a spalanie w takim trybie odbywa się z bardzo małą
    > sprawnością, rzędu 20-30% Zazwyczaj ilość wygenerow

    Ja sobie nie mogę wyobrazić palenia otwartym ogniem w domu.
    Rozumiem domek sezonowy jakiś drewniany w górach...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2016-09-22 12:28:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 22.09.2016 12:24, Kris wrote:

    > To znaczy że WG działa.
    > A skoro działa to skąd te pisanie o zaduchu i innych plagach?

    Kris - czytasz wybióczo.
    Ja np. pisałem o zaduchu nie raz ale też o dmuchaniu zimnem od czasu do
    czasu.
    Po prostu WG działa często nie tak jakbyśmy chcieli.
    Wyjątkiem jest oczywiście Maniek.
    No ale to tylko potwierdza istnienie tej reguły ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info