  • 21. Data: 2016-09-22 12:42:27
    Temat: Re: grzejecie?
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 22.09.2016 10:17, quent wrote:
    > On 22.09.2016 08:06, scruffty wrote:
    > Ja tam mam reku więc jeszcze w ogóle nie odczuwam tych nocnych spadków
    > temp.
    > W dzień rolety w górę i łapię słońce.
    > Jest ciepło.

    To samo u mnie.

    W lato z REKU nie korzystam. Nie mam alergików zdiagnozowanych w domu
    więc oka porozwalane są. Ale obecnie pojawia się już pewna
    powściągliwość bo faktycznie zaczyna być chłodno. Od około 17:00 okna są
    zamykane szczelnie i REKU dalej wymienia powietrze. W ostateczności na
    wieczór miałem 23.2 *C z rana 22.5*C. Piec czeka, przegląd przeszedł.
    Już zaczyna mi wilgotność spadać w domu :/ Mam ~40% przy 23*C.

    --
    GreDi

  • 22. Data: 2016-09-22 12:58:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Sep 2016 12:28:57 +0200, quent

    > Kris - czytasz wybióczo.
    > Ja np. pisałem o zaduchu nie raz ale też
    > o dmuchaniu zimnem od czasu do czasu.
    > Po prostu WG działa często nie tak jakbyśmy chcieli.

    Działa tak, jak niektórzy tutaj czytają.
    Czyli jak jej się akurat podoba.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2016-09-22 13:09:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-22 o 12:28, quent pisze:

> [...]
    > Po prostu WG działa często nie tak jakbyśmy chcieli.
    > Wyjątkiem jest oczywiście Maniek.
    > No ale to tylko potwierdza istnienie tej reguły ;-)

    O przepraszam. Nie jestem zadnym wyjatkiem.
    W domach w ktorych bywam przy roznych okazjach, czesciej u sasiadow np.
    kiedy sobie biesiadujemy nie czuje ani zaduchu, ani wiania po nogach,
    nawet na poczatku imprezy. ;-) Mniejsza o mnie. Zwroc uwage, ze nawet
    ostatnie argumenty nie pokrywaja sie z dyskutowanymi w poprzednim watku.
    Tam mial byc zaduch w domu i smrod mieszkanca mokrym koniem. A okazuje
    sie, ze podobno wentylacja wywiewa cieplo. Proponuje zeby uzytkownicy WM
    uzgodnili zeznania, bo raz mieliscie zaduch a innym razem cieplo
    wywiewa. Mi sie zdaje, ze nie wywiewa tylko dom stary, ale co to za
    roznica. Zawsze mozna walnac wentylacja. :-) Bo jak inaczej pogodzic
    zaduch i spadek temperatury?

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2016-09-22 13:13:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-22 o 12:26, quent pisze:

    > Ja sobie nie mogę wyobrazić palenia otwartym ogniem w domu.
    > Rozumiem domek sezonowy jakiś drewniany w górach...

    Jaki on tam otwarty. Zamkniety drzwiczkami. Tak samo jak ten z gazu.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2016-09-22 13:15:30
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 22.09.2016 08:06, scruffty wrote:
    > Witam,
    >
    > W sumie to dopiero druga połowa września, ale u mnie temperatura w nocy
    > spada do 6 st. a w dzień dzisiaj ma być tylko 15. W domu utrzymuje się 21 i
    > niby nie powinno być źle, ale wyleźć spod prysznica ciężko (zwłaszcza żonie
    > i dzieciom). Chyba dzisiaj odpalę kominek, bo na rozgrzewanie podłogówki za
    > wcześnie. A jak u was sprawa wygląda?

    Jeszcze nie.

  • 26. Data: 2016-09-22 13:21:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 22.09.2016 13:09, Maniek4 wrote:
    > Proponuje zeby uzytkownicy WM
    > uzgodnili zeznania,

    Ale po co uzganiać?
    WG działa jak chce a nie jak chcemy.
    Czasem zaduch czasem wręcz przeciwnie - za dużo nawiewa.
    Tym się właśnie różni od WM.
    Nie miałeś w domu nigdy zaduchu?
    Nie wierzę.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 27. Data: 2016-09-22 13:43:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 września 2016 12:28:57 UTC+2 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > Po prostu WG działa często nie tak jakbyśmy chcieli.
    > Wyjątkiem jest oczywiście Maniek.
    > No ale to tylko potwierdza istnienie tej reguły ;-)

    Ja rozumiem że ktoś sobie went mech montuje. Każdemu wolno, ma ona niewątpliwie
    zalety a mi nic mi do tego.
    I tego wyboru nie neguję. Tylko piszemy tu co piszemy bo ktoś dopiero decyzje podjać
    zechce i lepiej żeby był świadom
    A zwolennnicy WM czasami jakby zaślepieni tą nowoczesnością jakby klapki na oczach
    mieli i mnóstwo różnych bzdur piszą które warto prostować
    Tak z ostatnich dyskusji:
    -Budyniowi wyszło że WM przynosi oszczedności ok 2200zł rocznie. Poo krótkiej
    dyskusji kwota spadła dziesięciokrotnie do ok 200zł. A to i tak chyba dla założenia
    że WM działa 24godz na dobe a z racji aktywnosci zawodowej domowników w mało którym
    domu takie ciągle wentylowanie jest potrzebne.
    -Myjk w jednym watko twierdzi że nie ma sensu brac PC o mocy wystarczającej dla temp
    -22stC bo to kilka dni w roku, jak temat zszedł na WM vs WG to nagle pisze że jednak
    te -22stC bywają i trzeba to uwzględnić w obliczeniach. Pomijając ze powiela bzdury
    jakoby pompa ciepła o mocy większej o 2kW jest dwa razy droższa. Jak przyjmie
    absurdalne założenia to i wyniki takie jak chce mu wychodzą
    -jak dyskusja dotyczy komfortu to zwolennicy WM piszą że smród zaduch itp bo WG nie
    działa, jednak jak dyskusja zejdzie na koszty ogrzewania to nagle wyliczają jakie to
    potężne straty WG generuje, albo jak Myjk ostatnio napisał ze mu ciepło z chaty
    wywiewa. Czyli zależy jak do wyniku pasuje takie założenia są przyjmowane.
    -jak jest temat o oszczędnościach na wentylacji to przy WG jakieś większe wartości
    wychodzą, jednak jak jest dyskusja o zapotrzebowaniu domu na ciepło to nagle tam
    wychodzi że przez wentylacje straty niewielkie co Kogutek ostatnio wypiętnował a nikt
    nie sprostował.
    -W domach z WG smród i zaduch, w domach gdzie WM pracuje na wydajności 4 razy
    mniejszej jak w normie smrodu i zaduchu nie ma.
    No i notoryczne nie branie pod uwagę w dyskusji kubatury i ilości mieszkańców
    I jeszcze kilka rzeczy by się znalazło

  • 28. Data: 2016-09-22 14:00:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 22.09.2016 13:43, Kris wrote:
    > -Budyniowi wyszło że WM przynosi oszczedności ok 2200zł rocznie.

    > -jak dyskusja dotyczy komfortu to zwolennicy WM piszą że smród zaduch itp bo WG nie
    działa,

    Ano tak to już jest, że czasem jest zaduch.
    Wiesz co to zaduch chyba?

    > dyskusja zejdzie na koszty ogrzewania to nagle wyliczają jakie to potężne

    Bo generuje. W tym wątku nawet można przeczytać

    > w domach gdzie WM pracuje na wydajności 4 razy mniejszej jak w normie smrodu i
    zaduchu nie ma.

    U mnie pracuje w 2x mniejszej jak w normie.
    Norma jest przesadzona.
    Jak potrzebuję przewietrzyć bo coś się przypaliło to robię 1:1

    > No i notoryczne nie branie pod uwagę w dyskusji kubatury i ilości mieszkańców

    To jakie Wy te pokoje macie w tych swoich domach?
    Chyba jakieś ściany działowe macie?
    A może cała kubatura jest tzw. open space?
    ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 29. Data: 2016-09-22 14:13:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje ze wentylacja grawitacyjna nie zawsze dziala jak bysmy chcieli. Jak jest
    cieplo przy grawitacyjnej otwiera sie okna i mozna sobie zrobic krotnosc 10, 30,
    przeciag. Czyli jak kto lubi. Im sie robi chlodniej na zewnatrz tym skuteczniej
    dziala wentylacja grawitacyjna. Jak sa mrozy moze byc za skuteczna. Kiedys byly na to
    proste metody polegajace na zaslonieciu czesci kratki. W XXI wieku problem rozwiazano
    i wymyslono kratki z regulatorem przeplywu. Mozna sobie w prosty sposob ustawic
    przeplyw. Bez baterii, bez kabli. Dla ortodoksow zrobiono kratki z regulacja
    przeplywu zalezna od wilgotnosci. Te maja wentylatorek i niestety sa na prad. W
    kosztach wentylacja grawitacyjna to ulamek ceny wentylacji mechanicznej, jest malo
    podatna na awarie, niezalezna od zasilania, nie wymaga w czasie calej eksploatacji
    budynku nakladow finansowych z wyjatkiem zmiany co jakis czas tanich kratek bo
    starych sie umyc nie chce, nie wymaga diesiatkow metrow specjalnych rur o duzej
    srednicy, nie generuje zadnych dzwiekow.

  • 30. Data: 2016-09-22 14:16:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 22.09.2016 14:13, Zenek Kapelinder wrote:
    >Mozna sobie w prosty sposob ustawic przeplyw.

    Biegając w środku nocy po wszystkich pokojach i przesuwając suwaczek w
    nawiewnikach?
    :-DDD

    W sumie trywialne

    --