  • 11. Data: 2014-08-21 23:26:32
    Temat: Re: jak najtaniej kupić/sprzedać mieszkanie
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 23:16:24 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:

    > dzięki, fajny kalkulator, ale jest inaczej niż napisałeś
    >
    > druga grupa pokrewieństwa - suma opłat - ponad 10tyś zł, to kupa kasy
    >
    > niestety
    >
    > ale jak wpisałem sprzedaż - wyskoczyło ok 2.5 tyś. rozumiem ze do tego
    >
    > trzeba doliczyć jeszcze 19% na podatku wykazywanego w PITcie? A co jeśli
    >
    > osoba sprzedająca jest obcokrajowcem?
    >

    > ToMasz

    Od obcokrajowca kupujesz?

  • 12. Data: 2014-08-21 23:52:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 23:10:38 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Z mojego doświadczenia wynika że biegli uczciwie wyceniają. US nie wie w jakim
    stanie jest to co się kupuje. Jeśli sąsiednie podobne działki były przez nich
    wycenione na 120 i nabywcy się zgodzili na taką kwotę to bierze te 120 za wartość. Ja
    nie widzę w tym nic niestosownego. Jeśli na sporo tańszej działce

    No ja rozumiem. W sumie nie mam sie do czego przyczepic bo po zlozeniu
    wyjasnien (ze dzialka duza ale polowa to nieuzytki z lasem, pozatym jest
    nierowna i tak naprawde na pol hektara da sie postawic jeden dom - reszta
    nadaje sie raczej tylko na ogrodek i tereny "zielone" :) zeszli ze swojej
    "wyceny tabelkowej" do duzo nizszej wartosci ktora bylem w stanie
    zaakceptowac :) I w sumie sie nie dziwie bo placilem 12 pln / m2 dzialki,
    gdzie sasiedzi kupowali po 30-40, a warte to juz wtedy bylo z dwa razy
    tyle :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2014-08-22 00:05:55
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 23:52:28 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > zaakceptowac :) I w sumie sie nie dziwie bo placilem 12 pln / m2 dzialki,
    >
    > gdzie sasiedzi kupowali po 30-40, a warte to juz wtedy bylo z dwa razy

    Większość informacji co do nieuczciwości US bierze się ze skurwysyństwa ludzi którzy
    chcą okraść swoje państwo. Jest kilka legalnych metod obniżenia zobowiązań
    podatkowych w przypadku kupna sprzedaży nieruchomości. Przy sprzedaży mieszkań jakie
    mieliśmy je stosowaliśmy. Ale że za informację zapłaciłem prawnikowi żywą gotówką nie
    zamierzam się nią dzielić. Każdy moze iść do prawnika i jak zapłaci to będzie
    wiedział. Darmowa porada dla tego co założył temat może być taka. Niech kupi 126p za
    120 tysięcy. Tyle ma być na umowie i od tego niech zapłaci podatek. I niech samochód
    zamieni na mieszkanie. Podatek zapłaci od różnicy :-)

  • 14. Data: 2014-08-22 00:31:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 sierpnia 2014 00:05:55 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    120 tysięcy. Tyle ma być na umowie i od tego niech zapłaci podatek. I niech samochód
    zamieni na mieszkanie. Podatek zapłaci od różnicy :-)

    Niezle :) Do niedawna zeby uniknac zaplacenia PCC od umowy kupna-sprzedazy
    samochodu wystarczylo umowe podpisac poza granicami naszego kraju. Bylo
    o tym glosno i chyba zmienili juz przepisy. Chodzilo o to ze ten podatek
    obowiazywal tylko i wylacznie od umow zawieranych w naszym kraju ;)

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/682422,pcc_p
    odpisuj_umowe_o_sprzedazy_auta_za_granica_a_uniknies
    z_podatku.html

    Chociaz - moze dalej to dziala - nie wiem, choc mam 15km do Czech :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2014-08-22 08:24:26
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-08-21 23:16, Tomasz pisze:

> [...]
    > ale jak wpisałem sprzedaż - wyskoczyło ok 2.5 tyś. rozumiem ze do tego
    > trzeba doliczyć jeszcze 19% na podatku wykazywanego w PITcie? A co jeśli

    O czym Ty piszesz?

    Jak kupujesz mieszkanie, to płacisz 2% podatku od czynności
    cywilnoprawnych plus taksa notarialna. Żadnych innych kosztów nie
    ponosisz. Skąd Ty wymyśliłeś te 19%? Przecież nie dostajesz mieszkania w
    darowiźnie, ani w spadku.

    Podatek od spadków i darowizn to ewentualnie będzie musiał zapłacić Twój
    kuzyn, jeśli sprzedaje mieszkanie przed upływem 5 lat od nabycia spadku.
    Ale i to, zdaje się, można obejść, jeśli zadeklaruje że pieniądze, które
    otrzyma ze sprzedaży przeznaczy na cele mieszkaniowe. Tak przynajmniej
    było kilka lat temu i pewnie w tej materii się niewiele zmieniło.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2014-08-22 09:23:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    > I tyle samo podatków PCC.
    > Od każdej darowizny (transakcji) 2%.

    Przy bliższym stopniu pokrewieństwa nie płaci się podatku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2014-08-22 09:43:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 14:49:17 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:
    > Czy można by jakoś legalnie uniknąć tego podatku? Darowizna w
    > tak odległej rodzinie też jest obłożona podatkiem. Są jakieś inne sposoby?

    Podejdż do lokalnego notariusza on tobie wyjąśni co i jak.
    Przynajmniej u nas notariusze za takie porady kasy nie biorą.

  • 18. Data: 2014-08-22 16:24:40
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    > O czym Ty piszesz?

    osoba która sprzedaje mieszkanie ma podwójne obywatelstwo, na satłe
    mieszka w usa

> [...]
    >
    > Podatek od spadków i darowizn to ewentualnie będzie musiał zapłacić Twój
    > kuzyn, jeśli sprzedaje mieszkanie przed upływem 5 lat od nabycia spadku.

    tak, wiem. ale sytuacja jest posrana. od dawna było wiadomo że to
    mieszkanie będzie sprzedawane, bo nikt z usa nie będzie w nim mieszkał.
    teraz jest juz "po ptokach" spadek dostali spadkobiercy którzy mieszkają
    w usa i chcą się tego mieszkania pozbyć. w pierwszej kolejności, całkiem
    uprzejmie zapytali rodzinę czy ktoś nie chce. więc jestem chętny, ale ze
    względu na brak cwaniactwa wspólnie dwie rodziny będą zmuszone za friko
    odprowadzić 15-20 tyś złotych w postaci podatku....

    > Ale i to, zdaje się, można obejść, jeśli zadeklaruje że pieniądze, które
    > otrzyma ze sprzedaży przeznaczy na cele mieszkaniowe. Tak przynajmniej
    > było kilka lat temu i pewnie w tej materii się niewiele zmieniło.

    w kaliforni może być?

    :)

    ToMasz

  • 19. Data: 2014-08-24 22:11:00
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    > Przy bliższym stopniu pokrewieństwa nie płaci się podatku.
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Zgoda, ale jest też limit kwoty od której nie płaci się podatku
    i ten limit jest na 5 lat.

  • 20. Data: 2014-08-24 22:21:34
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]

    Podejdż do lokalnego notariusza on tobie wyjąśni co i jak.
    Przynajmniej u nas notariusze za takie porady kasy nie biorą.

    Przy okazji możesz zrobić pełnomocnictwo dla osoby która
    przeprowadzi w twoim imieniu transakcję w USA.

    Ale czy to będzie w USA taniej?

    KC dla takich transakcji zastrzega formę aktu notarialnego.
    g.