  • 21. Data: 2016-11-25 11:37:23
    Temat: Re: jakie pętle podłogówki?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 11:07:08 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Rozważam jeszcze by rurki dać bezpośrednio na płyte i zalać wylewką (bez
    > izolacji) - zależy mi na akumulacji bo bede grzał prądem w 2 taryfie
    >(jeszcze nie wiem czy PC PW = 35tyś, czy bufor + ok 20m2 fotowoltaiki na dach
    > 12+3+15=30tyś).

    Coś droga ta pompa chyba? Moja gruntówka z odwiertami i kolektorem
    tyle wyszła...

    L.

  • 22. Data: 2016-11-25 11:37:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2016 01:35:39 -0800 (PST), uciu

    > radziłem się kilku osób i każdy mówił by pod meblami głównie chodzi o
    > kuchnie, wnęki na szafy suwane nie robić ogrzewania. W poradnikach też
    > czytałem podobnie.

    O ile rozumiem żeby nie grzać szafy z butami czy z ubraniami,
    tak nie wiem czemu nie grzać pod szafkami w kuchni. Wyjaśnienie?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2016-11-25 11:39:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2016 01:32:00 -0800 (PST), uciu

    > konstruktor płyty (projektuje je od lat) nie ma żadnych zastrzeżeń i mam
    > na papierze, że dopuszczalne jest ogrzewanie w płycie.

    To ten pierwszy czy drugi? Może trzeciego trzeba wziąć. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2016-11-25 11:40:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Fri, 25 Nov 2016 01:35:39 -0800 (PST), uciu

    > O ile rozumiem żeby nie grzać szafy z butami czy z ubraniami,
    > tak nie wiem czemu nie grzać pod szafkami w kuchni. Wyjaśnienie?

    a jaki jest sens podgrzewania szafek od spodu?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2016-11-25 11:44:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2016 02:37:23 -0800 (PST), Lisciasty

    > Coś droga ta pompa chyba? Moja gruntówka z odwiertami i kolektorem
    > tyle wyszła...

    Mnie na 30k podliczyli PC 10kW z kolektorem poziomym. Więc zdecydowanie
    drogo. PW, a jeszcze do takiego domu jak ma uciu, to powinno się spiąć w
    25.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2016-11-25 11:49:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 25 Nov 2016 01:32:00 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > konstruktor płyty (projektuje je od lat) nie ma żadnych zastrzeżeń i mam na
    papierze, że dopuszczalne jest ogrzewanie w płycie.

    Jest dopuszczalne, ale papier przyjmie wszystko ;)

    Ja bym tak nie zrobił, jednak więcej zalet ma ogrzewanie w wylewce.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2016-11-25 11:54:21
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-11-25 o 11:40, masti pisze:

    > a jaki jest sens podgrzewania szafek od spodu?

    Żeby nie pleśniały od wilgoci.

  • 28. Data: 2016-11-25 12:18:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    t-1 wrote:

    > Żeby nie pleśniały od wilgoci.

    to Ty je wodą podlewasz?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 29. Data: 2016-11-25 12:45:03
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 25.11.2016 o 12:18, masti pisze:

    > to Ty je wodą podlewasz?

    Wytłumaczcie mi jak to jest z wilgocią. ma dom (rudera) po dziadkach, w
    którym ze 20 lat nikt nie ogrzewał. zero wilgoci. miałem mieszkanie
    które miało kaloryfery, więc podłoga pod szafą nie była ogrzewana - zero
    wilgoci i grzyba. mam mieszkanie w którym są kaloryfery i podłogówka ale
    nie pod meblami. mam tam na zimę wstawić suszarkę do włosów? Zawsze
    myślałem że grzyb, wilgoć, itd pojawi się tylko jak woda zacznie się
    skraplać, a ja do punktu rosy mam bardzo bardzo daleko. choć na szybach
    w oknach mi się skrapla

    ToMasz

  • 30. Data: 2016-11-25 13:38:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2016 11:54:21 +0100, t-1

    > Żeby nie pleśniały od wilgoci.

    To raczej akurat mało możliwe. Ale skoro mam kuchnię 20m2 z czego 1/3
    pokrywają szafki z blatem i to stoi przy 10m ścian szczytowych, to coś mi
    zaczyna brakować ciepła. Szafki będą podgrzane, ale oddadzą ciepło -- więc
    co szkodzi, że szafki będą podgrzane?

    --
    Pozdor
    Myjk