  • 41. Data: 2016-11-25 16:50:25
    Temat: Re: jakie pętle podłogówki?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2016 06:52:23 -0800 (PST), r...@g...com

    > Zrób tak, żeby pod szafkami grzało tak na 5-10 cm wgłąb szafek. W
    > przeciwnym wypadku, stając boso przed zlewem poczujesz zimną podłogę ;)

    Ja planowałem dać pod całością, tylko trochę rzadziej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2016-11-25 18:17:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 25 Nov 2016 04:59:16 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > innej zalety niż to ze można naprawić jakby co to nie widze, a jeszcze
    > dolicz styro i wylewke czyli +ok 10000zł.

    Dość drogo liczysz. Ale odlicz koszt dodatkowych ~15cm podbudowy i problem
    z prowadzeniem instalacji (koszt kucia w ścianach lub zabudowy pod
    sufitem). Wylewki poziomujące zrobić i tak musisz, płyta nie będzie
    idealna, to też kosztuje.

    > Jak grzejesz prądem w 2taryfie to akumulacja jest wskazana. Jakbym miał
    > grzać gazem to byłaby wylewka na pewno.

    Konstrukcja i tak jest akumulatorem ciepła.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 43. Data: 2016-11-25 19:42:31
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 14:05:03 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    ja grzeje gdy potrzebuje, gdy nie, wyłączam. teraz
    > jestem w pracy, piec został wyłączony ok 8 rano, odpali ok 16stej.

    OK, masz racje ale piszesz o gazie, przy prądzie i grzaniu w 2 taryfie jest inaczej,
    tu liczy się akumulacja, wiec ustawiema te 22 stopnie i tak jest przez cały sezon
    grzewczy.

    uciu

  • 44. Data: 2016-11-25 19:46:19
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 18:17:09 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Wylewki poziomujące zrobić i tak musisz, płyta nie będzie
    > idealna, to też kosztuje.

    da sie wylac płyte tak by była idealna, widać to po wątkach na FM i ja też tak się
    bede starał :-)

    uciu

  • 45. Data: 2016-11-25 21:41:29
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.11.2016 08:42, Lisciasty wrote:

    > Obaj się znacie jak ja na balecie mongolskim. Każdy komunały prawi,
    > ale kalkulatora się brzydzi. 100m2 płyty grubości 0,3m potrzebuje
    > 40kWh żeby podnieść temperaturę o 2 stopnie. Wystarczy pogrzać 4 godziny
    > pompą 10kW. Gdzie tam macie 1 czy 2 dni?

    Jeszcze muszą się nagrzać ściany, stropy, sufity i meble i to że płyta
    osiąga ileś stopni to nie znaczy, że jest ciepło od razu.
    Po włączeniu podłogówki potrzeba 2 dni zanim się temperatury ustabilizują.

  • 46. Data: 2016-11-25 22:01:47
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.11.2016 16:20, Budyń wrote:

    > koszt rurek pod meblami jest pomijalny, ale ich układ w pomieszczeniu moze sie
    zmienic. W sumie raczej bym pod meblami ogrzewanie zrobił.

    Dokładnie. Choćby z tego powodu też bym zrobił pod meblami. Na
    nieszczęście nie mam podłogówki pod meblami w kuchni i ściana na styku z
    podłogą jest bardzo zimna przez co całe pomieszczenie jest chłodniejsze.

  • 47. Data: 2016-11-26 11:02:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2016 21:41:29 +0100, KIKI

    > Jeszcze muszą się nagrzać ściany, stropy, sufity i meble i to że płyta
    > osiąga ileś stopni to nie znaczy, że jest ciepło od razu.
    > Po włączeniu podłogówki potrzeba 2 dni zanim się temperatury ustabilizują.

    No dobrze, tylko nikt tutaj nie zakłada grzania z dwudniowymi (lub
    większymi) przerwami, właśnie z tego powodu. Zwyczajnie w domu
    akumulacyjnym przerywanie grzania się nie opłaca, o spadku komfortu nie
    wspomnę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2016-11-26 11:07:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2016 22:01:47 +0100, KIKI

    > Dokładnie. Choćby z tego powodu też bym zrobił pod meblami.

    Będę miał (w zasadzie o już mam) zaplanowany dokładnie rozkład w kuchni,
    wiec pod lodówką czy szafką ze śmieciami nie będzie grzania (a i szafka
    będzie zrobiona szczelna), ale pod resztą chcę tak czy siak dać grzanie. I
    nadal nie dostałem argumentu dlaczego NIE POWINNO się tego robić.

    > Na nieszczęście nie mam podłogówki pod meblami w kuchni
    > i ściana na styku z podłogą jest bardzo zimna przez co
    > całe pomieszczenie jest chłodniejsze.

    Otóż to. Jak mi wypadnie 1/3 rurek z kuchni, to będzie tam po prostu
    zimniej niż powinno być. Dwie ściany, w sumie 10m, zaczną wciągać ciepło
    zamiast je oddawać. Wg mnie będzie więcej zalet z położenia grzania pod
    szafkami niż szkody.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 49. Data: 2016-11-26 17:04:15
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.11.2016 11:07, Myjk wrote:

> [...]
    > zimniej niż powinno być. Dwie ściany, w sumie 10m, zaczną wciągać ciepło
    > zamiast je oddawać. Wg mnie będzie więcej zalet z położenia grzania pod

    Zrób szafki w kuchni na nóżkach żeby był opływ powietrza do tyłu za
    meble. Jak coś ci się za mocno będzie grzało to weźmiesz styropian do
    podłogówek, 2cm taki z folią Alu i go przykleisz do góry nogami pod
    szafkę żeby odbijać podczerwień.

    Mnie pajace tak namówili żeby pod meblami nie robić, a ściany te bez
    podłogówki są lodowate.

  • 50. Data: 2016-11-26 17:23:19
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu sobota, 26 listopada 2016 11:06:47 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > I nadal nie dostałem argumentu dlaczego NIE POWINNO się tego robić.

    Też nie wiem, u siebie zrobiłem wszędzie.