  • 11. Data: 2010-12-30 09:06:49
    Temat: Re: kable grzewcze do rynien
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-12-2010 o 17:43:58 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Zastanow sie ile osob znasz z domami, ktore maja rynny. Pomysl, ile z
    > nich moze miec zainstalowane kable grzejne ? :-) Ja znam dziesiatki
    > takich osob i nikt nie ma kabli grzewczych (bo 90% z nich to domy
    > budowane w latach kiedy takich wynalazkow wogole nie bylo). Jakos
    > nagminnie nie slyszy sie o urywajacych sie z tego powodu rynnach
    Popatrz dokładnie, obwiśnięte rynny to standard, nie urywaja się tylko
    dlatego że są metalowe i mocno zrobione, ale to tylko kwestia czasu.
    Poza tym w tamtych latach królowała kostka czyli płaski lub prawie płaski
    dach, on daje małe obciążenie dla rynien, teraz przy stromych dachach
    sytuacja rynien się diametralnie zmieniła, są obciązone śniegiem i lodem
    który spływa po każdym słonecznym dniu. Mam to samo i też muszę kupić
    kable aby odciążyć rynny.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2010-12-30 20:37:24
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 10:06, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > sytuacja rynien się diametralnie zmieniła, są obciązone śniegiem i lodem
    > który spływa po każdym słonecznym dniu. Mam to samo i też muszę kupić

    Przeciez zsuwajacy sie snieg powinien rynny omijac! Snieg powinien
    spadac w dol, a deszcz powinien splywac do rynny. Jak to jest
    spelnione, to wszystko musi byc OK! Bez przesady - domow ze
    spadzistymi dachami i plastikowymi rynnami nie buduje sie od
    niedawna :) Moje rynny w kazdym razie wytrzymuja wlasnie trzeci sezon
    i nigdzie nie widac zeby byly obwisniete, czy mialy pekac. Moze to
    kwestia tego, ze to marley, a nie jakiestam dziadostwo! (zarcik a'la
    hardkorowy koksu, jak ktos ogladal ha ha ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2010-12-31 09:07:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-12-2010 o 21:37:24 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Przeciez zsuwajacy sie snieg powinien rynny omijac!
    Ominie jak jedzie, ale jak się zsuwa powoli bo dach mam mały spadek
    to zatrzymuje się w rynnie.

    --
    Pozdr
    JanuszK