  • 11. Data: 2018-05-23 23:20:54
    Temat: Re: kociol na pellet i drewno klasa 5
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Tyle, że trzeba
    > grzejniki wymienić na płytowe
    i w tym momencie moje aluminiowe grzejniki ryknęły śmiechem

    ToMasz

    PS nie tłumacz mi że jestem głupi. poprostu odpuść sobie

  • 12. Data: 2018-05-23 23:29:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Wybacz ale dla mnie w 3/4 nawijasz makaron na uszy. Nie twierdze ze nieprawda
    karmisz innych. Uwazam ze nie pomyslisz i cos napiszesz. A potem starasz sie
    wyslizgac. Tak jak w tym temacie z pompa ciepla. Pompa ciepla fajna ale ona tylko do
    zastosowania przy podlogowce ma sens. Najwieksza wada pomp ciepla jest zasilanie.
    Jako jedyne zrodlo ciepla moze byc uzywana tylko tam gdzie dostawa pradu jest w 101%
    pewna. Najwieksze awarie pradu sa z reguly zima. Pan Telewizor mowi ze np 100 tysiecy
    ludzi nie ma pradu i ze naprawy moga potrwac do tygodnia. Jak jest gaz, wegiel,
    pellet, olej opalowy to do dzialania ogrzewania wystarczy kilowatowy agregat za 300
    zlotych. Bedzie z niego jeszcze swiatlo, lodowka bedzie pracowala, telewizor gral.
    Praktycznie tygodniowej awarii pradu mozna nie zauwazyc a jedynie odczuc bo ze 25
    zlotych dziennie dodatkowo na benzyne trzeba wydac. Przy pompie ciepla w miejscach
    gdzie awarie pradu sie pojawiaja trzeba miec dodatkowe zrodlo ciepla. Patrzylem
    niedawno na ceny pelletu. Po sezonie tanieje jak co roku. Mozna kupic od 600 za tone.
    Daje to koszt kilowatogodziny na poziomie kilkunastu groszy ale ponizej pietnastu,
    czyli tyle co z pompy ciepla. Pompa ciepla ma sen tam gdzie nie ma sensu i mozliwosci
    ja zastosowac czyli w miastach do grzania w kamienicach. Tam gdzie sa linie
    napowietrzne ze wzgledu na wlasna dupe pompa ciepla jest niepewnym zrodlem ciepla.
    Takie jest moje zdanie i bede go bronil jak niepodleglosci.

    O kundelek znów ujada bez ładu, składu i bez sensu :)

    Pokaż głupi kundelku w którym miejscu napisałem, że montując pompę
    ciepła nie wolno zamontować dodatkowego ogrzewania?

    Ty jak zwykle coś tam sobie zmyślisz, trochę do tego dopowiesz,
    podkoloryzujesz, a później swoje chore i błędne wyobrażenia próbujesz
    przypisać innym.

    Dla ciebie nie do pojęcia jest, że można mieć pompę ciepła jako główne
    źródło ciepła lub klimatyzatory wspomagane piecem elektrycznym, a do
    tego kominek lub nawet kozę czy piecyk na pellet jako alternatywę na
    takie ewentualności, które może się wydarzą, a może się nie wydarzą i do
    tego łącznie 5 dni przez najbliższe 100 lat.

    Na taką ewentualność można mieć kupiony piecyk gazowy na LPG lub olej
    opałowy lub naftę tzw. katalityczny, albo kocioł gazowy zasilany z LPG
    choćby nawet  11kg - 2szt na wymianę. Jeżeli chodzi o piecyki
    katalityczne to można je kupić nawet w razie problemów dopiero wtedy,
    kiedy one wystąpią. Czyli prawdopodobnie nigdy. Choć przy obecnej
    popier..... polityce lepiej jest taki piecyk mieć.

    Zadaniem pompy jest przede wszystkim zapewnić tanie i wygodne
    ogrzewanie. Nierozsądnym byłby ktoś, kto mając pompę ciepła i
    problematyczną sieć zasilającą nie miał żadnego, alternatywnego
    ogrzewania. Ale nie musi to od razu być kocioł na ekogroszek czy pellet
    za 10 tys. zł, bo nikt nie będzie tego używał stale, ale tylko i
    wyłącznie w razie problemów z prądem.

    Poza tym twoje zakładanie, że wszyscy mają problemy z prądem jest co
    najmniej niepoważne.

    Ja dla przykładu mam problemy z prądem. Mam dość często zaniki, ale
    większość nie trwała dłużej jak 3-4 godziny. Przez ostatnie 5 lat
    zdarzyły mi się 2 dłuższe przerwy. Jedna trwała 2 dni, a druga niecałe 4
    dni i to jeszcze z przerwami tzn. w ciągu tych 4 dni prąd się pojawiał
    kilka razy w ciągu dniówki po 2-3 godziny.

    Pozbyłem się kotła na ekogroszek i grzeję gazem z sieci, ale oprócz tego
    mały kociołek typu śmieciuch jest tak na wszelki wypadek i cała
    kotłownia zawalona drewnem. W zapasie jest też ok. 1 tony węgla.
    Instalację mam starego typu z grubymi rurami i nie ma najmniejszego
    problemu grzać dom i ciepłą wodę bez użycia prądu.

    Pozbyłem się ekogroszkowca, bo choć miał ruszt awaryjny do palenia
    drewnem i węglem to jak sama nazwa mówi był tylko awaryjny, czyli
    napalić i zagrzać wody do kąpieli, bo palenie na takich rusztach w
    kotłach podajnikowych jest upośledzone. Nie da się palić normalnie tzn.
    utrzymując stabilny proces spalania.

    Do tego mam UPS-a z dużym akumulatorem samochodowym, który jest w stanie
    podtrzymać pracę kotła gazowego przez 2,5 dnia, a akumulator ładuję w
    samochodzie. On właśnie zapewnia mi nieprzerwaną pracę tego kotła
    podczas zaników prądu.

    Piecyki katalityczne też są, bo czasami ogrzewam garaż zimą jak chcę coś
    podłubać. Sąsiad za płotem wymieni mi butle z gazem o każdej porze dnia
    i nocy.

    W przyszłości planuję montaż klimatyzatorów, aby mieć komfort latem i
    tańsze ciepło zimą, a jak dokonam porządnej termomodernizacji domu to
    zamontuję powietrzną pompę ciepła jako główne ogrzewanie. Ogrzewanie
    gazowe oczywiście pozostanie jako alternatywne, a kociołek "na wszystko"
    jako ogrzewanie awaryjne.

  • 13. Data: 2018-05-23 23:35:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 23:20, ToMasz pisze:
    > i w tym momencie moje aluminiowe grzejniki ryknęły śmiechem
    >

    > ToMasz
    >
    > PS nie tłumacz mi że jestem głupi. poprostu odpuść sobie

    Jesteś głupi, bo nic nie pisałem o aluminiowych.

    Nie znam też powodu dlaczego nie miałyby być aluminiowe, choć chyba nie
    zaprzeczysz, że panelowe lepiej się nadają do współpracy z PC.

    Pisałem natomiast o modernizacji, czyli przeróbce starych, żeliwnych
    grzejników, które kiedyś były dobierane do wysokich temperatur wody w
    CO, rzędu 70-80'C.

    Twierdzisz, że te żeliwne lepiej się sprawdzą od panelowych?

  • 14. Data: 2018-05-23 23:46:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.05.2018 o 23:35, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > CO, rzędu 70-80'C.
    >
    > Twierdzisz, że te żeliwne lepiej się sprawdzą od panelowych?

    twierdzę JEDYNIE że moje kaloryfery ryknęły śmiechem i NIC więcej. No i
    prosiłem żebyś sobie odpuścił komentarz. Ty masz swoje tabelki i Twoja
    wiedza i doświadczenie musi wystarczyć Twoim klientom. Mnie to nie
    wystarcza. Ja mam prawo wątpić i sprawdzać. sprawdziłem. Potwierdzają to
    moje rachunki.

    ToMasz

  • 15. Data: 2018-05-23 23:56:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Do tego mam UPS-a z dużym akumulatorem samochodowym,
    gdzie byłeś ja mnie chcieli ukamienować za stosowanie rozruchowego w upsach?

    > W przyszłości planuję montaż klimatyzatorów, aby mieć komfort latem i
    > tańsze ciepło zimą,
    dupa. zimą prawdziwą zimą nie będziesz miał taniej.
    > a jak dokonam porządnej termomodernizacji domu

    ło matko. ja myślałem że Ty jesteś super fachura jakiś, wszystko jak w
    aptece, przegląd piecyka 2 razy w roku. a tu ocieplenie dopiero w
    planach :)
    > zamontuję powietrzną pompę ciepła jako główne ogrzewanie.
    tyle że jak masz gaz, to się pompa nigdy nie zwróci. no chyba ze masz
    teraz kaloryfery panelowe.... to może się pompa ciepła zwrócić :)

    ToMasz

  • 16. Data: 2018-05-24 03:40:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    On nie ma zadnej wiedzy a tym bardziej doswiadczenia. Na biezaco doszkala sie w
    necie. I na biezaco daje dupy jak z upsem i duzym akumulatorem samochodowym co na 2,5
    dnia da pradu do pieca w ktorym jest pompka 50-100W. Teoretcznie sobie policzyl
    pojemnosc i pobor pradu i mu wyszlo 2,5 dnia. Ale za malo wie o akumulatorach
    samochodowych i jak wystarczy pradu na dobe to bedzie sukces. Chyba ze ma z 300Ah
    wtedy ok. Tylko kto mu 300Ah do samochodu doniesie i jak go tam laduje. Pewno napisze
    ze ma specjalnie doprowadzony do bagaznika przewod 20 kwadrat. On taki ekspert jakich
    na roznych portalach pelno. Przychodzi nowy, przywita sie 150 razy i mu program tytul
    eksperta nadaje bo ma 150 wpisow.

  • 17. Data: 2018-05-24 03:50:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niedawno malo sie nie zesrales jak pisalem o kotle na pellet, ze inwestycja zajebista
    bo kominy za 25 tysiecy, miejsce ktore kosztuje zabiera i trzeba miec sklad opalu. A
    tutaj ze i pompa ciepla i dwa rozne kotly to i dwa kominy po 25 tysiecy. Ty mozesz
    miec zaniki pamieci, ja jeszcze nie mam. Zwyczajnie Ci nie wierze. Zmyslasz. Kazdy
    kto mial kontakt z katalitycznym piecykiem na butle wie ze on dziala jak sa drzwi
    albo okno otwarte i ze sie nie da nim grzac w zamknietym pomieszczeniu bo gasnie jak
    bedzie za malo tlenu. O wilgoci i napierdalaniu lba z grzecznosci nie wspomne.

  • 18. Data: 2018-05-24 08:51:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 maja 2018 19:36:05 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zapomniales dopisac ze jak robiles w ogrzewaniu to nadzorowales wiele takich
    modernizacji.

    Czego się czepiasz
    Dobrze przecież radzi
    Znaczy dobrze dla niego
    Bo jak będzie wstawiał do starego budynku pompę ciepła+ zmiana grzejników + inne
    czary mary to rachunek za robociznę wystawi konkretny.
    Na materiałach i urządzeniach tez z 10-20% przytnie jak trafi klienta frajera co
    zleci zakup materiałów wykjonawcy
    Czyli kasę konkretna zawinie a rachunki za grzanie starej chałupy pompą ciepła
    przecież nie on będzie płacił
    Dobrze radzi wiec. Ale dobrze dla siebie

  • 19. Data: 2018-05-24 09:16:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 23:56, ToMasz pisze:

    > gdzie byłeś ja mnie chcieli ukamienować za stosowanie rozruchowego w
    > upsach?

    Z całą pewnością nie jest to najlepsze rozwiązanie, bo akumulatory
    rozruchowe średnio nadają się do takich celów. Tutaj zdecydowanie lepsze
    są żelowe, przeznaczone do pracy buforowej. Zwłaszcza jak akumulator
    miałby zasilić coś więcej niż tylko sam kocioł.

    > dupa. zimą prawdziwą zimą nie będziesz miał taniej.

    Prawdziwą zimą to będzie grzał kocioł gazowy. Klimatyzatory na okresy
    przejściowe.

    > ło matko. ja myślałem że Ty jesteś super fachura jakiś, wszystko jak w
    > aptece, przegląd piecyka 2 razy w roku.  a tu ocieplenie dopiero w
    > planach :)

    Wiesz jak to jest z szewcem, który boso chodzi? ;)
    Trochę źle zrozumiałeś tą moją termomodernizację. Dom jest ocieplony,
    ale za słabo jak pod pompę ciepła. Ocieplenie to nie spełnia
    obowiązujących standardów.
    Gdybym budował to by było jak w aptece, ale ja po prostu chałupę kupiłem
    gotową i wykończoną, ale stopniowo poprawiam to co zostało spitolone.
    Niestety były ważniejsze rzeczy do zrobienia i po prostu brakuje czasu,
    a jest jeszcze trochę do zrobienia. To nie jest byle domek mieszkalny,
    ale 3 budynki na prawie pół hektarowej działce. Kupiłem to z myślą o
    prowadzeniu DG.

    > tyle że jak masz gaz, to się pompa nigdy nie zwróci. no chyba ze masz
    > teraz kaloryfery panelowe.... to może się pompa ciepła zwrócić :)
    >
    > ToMasz

    Bardziej traktuję to jako poligon doświadczalny no i na starość, żeby
    mieć spokój i wygodę, a przy tym grzać oszczędnie. Nie wiadomo czy ta
    polityka nie doprowadzi do sytuacji, że nie będzie emerytur. Dlatego
    chyba warto pomyśleć póki ma się stałe dochody? :)

  • 20. Data: 2018-05-24 09:50:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    opalu. A tutaj ze i pompa ciepla i dwa rozne kotly to i dwa kominy po 25 tysiecy.

    Znów wyłazi twoja tępota. Pisałem o budowaniu nowych domów i
    niepotrzebnym inwestowaniu w kotłownie i kominy, aby dom ogrzewać.
    Ja swoje domy kupiłem, a w każdym z nich były wybudowane kominy, a jako
    ogrzewanie kocioł miałowy, który wymieniłem na ekogroszek. Żałuję, że od
    razu nie inwestowałem w ogrzewanie gazowe. To co teraz niby mam zburzyć
    je i stawiać na nowo bez kominów? Skoro są to można wykorzystać jako
    ogrzewanie awaryjne wstawiając śmieciucha, a w moim przypadku śmieciuchy
    to mam za darmo, bo ludzie się proszą, aby wywieźć na złom. Nierzadko
    trafiają się takie, które przepracowały tylko jeden czy dwa sezony.
    W przypadku nowych domów bezsensem jest budowanie kominów. Lepiej jest
    zainwestować choćby w piecyki pelletowe, które mogą mieć zgodnie z
    prawem wyprowadzenia spalin bezpośrednio przez ścianę, ale jeszcze
    lepszym rozwiązaniem jest mieć podłogówki, dzięki którym można przetrwać
    nawet kilka dni bez ogrzewania w razie awarii.
    Wielu ludzi montuje też kominki i to też jest dobre rozwiązanie jako
    ogrzewanie awaryjne.
    Przy modernizacji domu można pozostawić stary kocioł jako awaryjny, a
    dom normalnie ogrzewać pompą ciepła, klimatyzatorami czy kotłem gazowym.
    Chyba, że ktoś liczy na dotacje to musi śmieciucha zezłomować.

    Tak więc chłopie przestań konfabulować i koloryzować.

> [...]
    bo gasnie jak bedzie za malo tlenu. O wilgoci i napierdalaniu lba z grzecznosci nie

    Ale w razie takiej awarii zdają egzamin. "Ewentualność" to nie "zawsze"
    ale bliższe jest "nigdy".