  • 71. Data: 2017-12-30 13:31:00
    Temat: Re: mieszkania nie trzeba posiadać na własność
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    > Proces bedzie rozlozony na lata. Na dodatek slusznie zaczeli od tych co najwiecej
    maja. Nikt sie o nich nie upomni. Od nowego roku podatek katastralny od nadwyzki
    ponad 10 milionow i nie od wszystkich. Kolejny krok to ponad 10 milionow od
    wszystkich. Potem ponad 10 milionow od wszystkich i ponad 5 milionow nie od
    wszystkich itd. Jesli mialy by byc masowe protesty to powinny byc pol roku temu.
    Dzisiaj mozna zgadywac nie czy bedziesz placil podatek katastralny tylko kiedy i ile.
    Kolega napisal ze powolne gotowanie zaby sie zaczelo. To za ile lat bedziesz placil
    podatek katastralny?

    Cieszysz sie z potencjalnego podatku bo mozesz postraszyc posiadaczy
    domow? Jak podatek wejdzie to generalnie wszyscy mamy do doopy. A poki
    co nie wchodzi, wiec gadanie do sciany.
    Podatek od powierzchni handlowych wg. tworcow ma jednak cos innego na
    celu. Nie udalo sie opodatkowac sieci w inny sposob to probuja w ten.
    Oficjalnie rzecz jasna. A podatek katastralny to najbardziej zlodziejski
    podatek jaki mogl powstac.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 72. Data: 2017-12-30 14:52:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 grudnia 2017 13:30:59 UTC+1 użytkownik maniek4 napisał:

    > Oficjalnie rzecz jasna. A podatek katastralny to najbardziej zlodziejski
    > podatek jaki mogl powstac.

    Absolutnie nie - to jeden z lepszych podatków. Pod warunkiem, że jest jedyny
    - tj. likwidujemy np. podatek dochodowy i tysiąc innych pobocznych :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2017-12-30 14:56:06
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-12-30 o 14:52, Adam Sz. pisze:

    > Absolutnie nie - to jeden z lepszych podatków. Pod warunkiem, że jest jedyny
    > - tj. likwidujemy np. podatek dochodowy i tysiąc innych pobocznych :)

    Podatek katastralny opodatkowuje de facto drugi raz pieniadze juz
    opodatkowane. Nikt Ci tego domu nie dal, tylko musiales sobie go w jakis
    sposob kupic za pieniadze od ktorych zaplaciles juz podatek. Panstwo
    dotalo z tego dzialke i nic mu do tego co z tymi pieniedzmi robisz.
    Gdybys za milion zyli kupil sobie lodowek to nikt Ci ich drugi raz nie
    opodatkuje. Dla czego istnieje potencjalne przyzwolenie na
    opodatkowywanie domow i mieszkan?

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 74. Data: 2017-12-30 15:57:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale ja nie o PRL tylko o dzisiejszej Francji, Anglii, Niemcach itd. Z punktu widzenia
    tamtych u nas powinno byc lepiej bo nie ma podatku katastralnego.

  • 75. Data: 2017-12-30 16:09:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 grudnia 2017 14:56:04 UTC+1 użytkownik maniek4 napisał:

    > Podatek katastralny opodatkowuje de facto drugi raz pieniadze juz
    > opodatkowane. Nikt Ci tego domu nie dal, tylko musiales sobie go w jakis

    Dlatego napisałem, że on jest fajny pod warunkiem, że likwidujemy wszystkie
    inne podatki. Czyli płacimy tylko podatek katastralny. Jesteś bezdomnym
    - nie płacisz żadnych podatków, bo nic nie masz. Masz rezydencje za
    pięć baniek - płacisz duży podatek, bo jesteś bogaty. Sprawiedliwie
    (nawet, tfu, społecznie!) i stosunkowo prosto :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2017-12-30 16:47:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pokaz mi panstwo w ktorym jest tylko podatek katastralny bo zlikwidowali w nim
    dochodowy i inne podatki. Zeby wprowadzic podatek katastralny musza byc spelnione
    minimum dwa warunki. Pierwszy to uporzadkowane i aktualne ksiegi wieczyste w ktorych
    jest prawie 100% wszystkich nieruchomosci. Drugi to ze wplywy z podatku katastralnego
    beda wieksze niz wszystkie wplywy z podatkow zwiazanych z nieruchomosciami. I z tym
    moze byc w Polsce problem bo kilkanascie milionow mieszkan zostalo sprzedanych za
    bardzo niskie ceny i nie da sie podwazyc tych cen bo sprzedawca bylo panstwo, gminy,
    spoldzielnie mieszkaniowe, PGRy itp. Jak ludek ludkowi sprzeda nieruchomosc i w
    umowie napisza ze cena dwadziescia tysiecy to US moze ja kupic na zasadach pierwokupu
    jesli wartosc rynkowa jest wieksza i nie ma zadnych przeszkod typu dziadek sprzedal
    wnuczkowi. Albo urzednik wyciaga jakas urzedowa wycene i mowi ze podatek od czterystu
    tysiecy. Jak panstwo sprzedawalo za dwadziescia tysiecy mieszkanie warte czterysta to
    podatek byl od dwudziestu tysiecy. I teraz trzeba czekac az dostatecznie duzo
    nieruchomosci nabierze wartosci bo zostana sprzedane na wolnym rynku za ceny
    wolnorynkowe.

  • 77. Data: 2017-12-30 17:48:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 30 grudnia 2017 16:09:58 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Dlatego napisałem, że on jest fajny pod warunkiem, że likwidujemy wszystkie
    > inne podatki. Czyli płacimy tylko podatek katastralny.

    słabo to widze - nie uwzględnia zmian w dochodach, raz lepiej raz gorzej a wartosc
    podatku ta sama

    b.

  • 78. Data: 2017-12-30 22:49:42
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    > Ale ja nie o PRL tylko o dzisiejszej Francji, Anglii, Niemcach itd. Z punktu
    widzenia tamtych u nas powinno byc lepiej bo nie ma podatku katastralnego.

    OK, w takim razie oni zmierzaja odwrotnie do nas. Chca PRL to niech maja.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 79. Data: 2017-12-30 23:05:25
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-12-30 o 16:09, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > pięć baniek - płacisz duży podatek, bo jesteś bogaty. Sprawiedliwie
    > (nawet, tfu, społecznie!) i stosunkowo prosto :)

    Klucz to raz juz zaplacilem podatek od tych pieniedzy. Dlaczego mam
    placic drugi raz od tych samych? Bo nie jestem bezdomny? Bo byc moze
    mialem wiecej szczescia niz bezdomni? Jak na starosc bede mial mniej to
    tez mam byc bezdomny, bo nie bedzie mnie stac na mieszkanie? Zaplacilem
    dochodowy, VAT od materialow i tyle. Abonament za dom, czy mieszkanie to
    najwieksza paranoja jaka moga wymyslec rzadzacy. Wozy Drzymaly w
    historii juz przerabialismy. Inne kraje maja wyzsza wolna kwote, lepszy
    sociaj i co sobie chca. Nie interesuje mnie paranoja innych panstw i ich
    retoryka. Panstwo ma prawo do moich pieniedzy jak je zarabiam. Jak juz
    oddam dzialke to jestesmy rozliczeni.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 80. Data: 2017-12-30 23:18:43
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

> [...]
    nieruchomosci nabierze wartosci bo zostana sprzedane na wolnym rynku za ceny

    Z ta roznica, ze sprzedawali PRL, czy spoldzielnie. A te z grubsza rzecz
    ujmujac byly ludu, czyli nasze, albo ich w zaleznosci od wieku
    kupujacego. Jak dzis kupisz za swoje to sprawy wygladaja nieco inaczej.
    Pamietasz zapewne ksiazeczki mieszkaniowe, czy talony na samochody.
    Ludzie wplacali po pol wyplaty, by po zmianach koncowki lat 80 wyplacic
    jakies smieszne pieniadze z PKO, za ktore mogles kupic dwa lody wloskie
    i paczke czipsow. W owych czasach panstwo okradlo obywateli, wiec nic
    dziwnego, ze rozdawalo mieszkania za ktore wzielo pieniadze. Inna
    sprawa, ze rozdawalo nie koniecznie tym, ktorzy na nie sie skladali. Ale
    to juz inna sprawa. Dzis nie ma zadnego wytlumaczenia, by panstwo
    siegalo po pieniadze za nieruchomosc, ktora czesto sobie sam postawiles,
    odmawiajac przy okazji dziwek i libacji, spedzajac przy tym noce na
    budowie by cos miec, nie chcac nic od panstwa. To niech teraz to panstwo
    zajmie sie tym czym powinno, trzymajac lapy z dala od tego na co sobie
    ludzie sami zapracowali.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.