  • 21. Data: 2016-10-19 07:50:02
    Temat: Re: najemca nie płaci jak go wykurzyć
    Od: wolim <n...@p...tu>

    > Nie uderza w tych co wynajmuja mieszkania na zasadach najmu okazjonalnego bo nie ma
    obowiazku wynajmowania mieszkan. Pomoc panstwa nie moze w przypadku osob
    wynajmujacych mieszkania polegac na dawaniu im przywilejow. I tak maja lepiej od
    kamienicznikow bo nie dotyczy ich maksymalna stawka czynszu okreslona odgornie.

    Ty chyba coś brałeś? Od tego jest Państwo, żeby chronić uczciwego
    obywatela przed oszustami. Jest prawo chroniące sklepikarza przed
    złodziejem, to i powinno być prawo chroniące wynajmującego przed
    najemcą-oszustem. Bo najemca, który wynajmuje mieszkanie z zamiarem
    niepłacenia to zwykły złodziej. Pomijam przypadki losowe - jak się komuś
    noga powinie, straci pracę, itp. - wtedy można się dogadać, rozłożyć
    jeden, czy dwa czynsze na raty. Ale jak ktoś z premedytacją nie płaci,
    to to zwykłe przestępstwo gospodarcze, bo niczym się nie różni od
    chociażby wyłudzania kredytów.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 22. Data: 2016-10-19 09:08:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-19 07:50, wolim wrote:
> [...]
    > złodziejem, to i powinno być prawo chroniące wynajmującego przed
    > najemcą-oszustem. Bo najemca, który wynajmuje mieszkanie z zamiarem

    Jest takie prawo. Nazywa się kodeks karny.

    Tyle tylko, że udowodnienie oszustwa (najął z myślą niepłacenia) jest
    delikatnie mówiąc trudne ...

    Piotrek

  • 23. Data: 2016-10-19 09:32:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 19 października 2016 09:08:35 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Jest takie prawo. Nazywa się kodeks karny.
    >
    > Tyle tylko, że udowodnienie oszustwa (najął z myślą niepłacenia) jest
    > delikatnie mówiąc trudne ...

    i to niekoniecznie musi być prawda. Najął z dobrymi intencjami, ale potem cos nie
    poszło i przestał płacic - a wykorzystuje chroniące go prawo.

    Zresztą tu nie chodzi o to by mu cokolwiek udowodnic tylko zeby sie go pozbyc
    -legalnie lub nie.

    b.

  • 24. Data: 2016-10-19 09:40:38
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-10-19 o 09:08, Piotrek pisze:

    > Jest takie prawo. Nazywa się kodeks karny.
    >
    > Tyle tylko, że udowodnienie oszustwa (najął z myślą niepłacenia) jest
    > delikatnie mówiąc trudne ...

    Owszem, stąd potrzeba dodatkowego zabezpieczenia prawnego właściciela
    (wynajmującego). I po to powstała instytucja najmu okazjonalnego.
    Najemca sam wskazuje lokal zastępczy na wypadek ustania stosunku najmu i
    oświadcza, że w zakresie opuszczenia lokalu poddaje się egzekucji w myśl
    art. 777 par. 1 pkt 4 kpc.

    Takie oświadczenie w formie aktu notarialnego stanowi tytuł egzekucyjny.
    Nie trzeba tu sądu do jego wydania.

    Gość nie płaci, rozwiązujesz umowę najmu, wyrzucasz go z lokalu. Jednym
    słowem przerywasz proceder oszustwa. Umyślnego lub nie. Kwestia
    wyegzekwowania niezapłaconego czynszu to już inna sprawa. Można się
    zabezpieczyć np. karą umowną, która może być potrącona z kaucji.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 25. Data: 2016-10-19 12:13:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 Oct 2016 07:54:54 -0700 (PDT), w
    <e...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > A potem ma sie sprawe w sadzie i placi odszkodowaanie.

    Jakiś konkretny przykład czy "tak słyszałem, że to tak powinno działać"?

  • 26. Data: 2016-10-19 12:15:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 Oct 2016 10:10:42 -0700 (PDT), w
    <d...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Za zmiane zamkow i wyniesienie rzeczy.

    "Zmieniłem zamki, bo najemca się wyniósł po wypowiedzeniu umowy. Nawet nie
    raczył zabrać wszystkich swoich rzeczy, O proszę zobaczyć, jeszcze są na
    korytarzu koło windy."

  • 27. Data: 2016-10-19 12:23:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrob to jesli masz wynajete na lewo. Podejrzewam ze dosc powszechna sytuacja jest
    wpisywanie do umowy najmu zanizonego czynszu. Przyklad z linku jaki ktos dal. Stu
    metrowy apartament w centrum Krakowa 1600 zlotych na miesiac. Najemca przestaje
    placic co mialo byc bez podatku. To trzeba sie go pozbyc. I sie nie daje.

  • 28. Data: 2016-10-19 12:25:01
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-10-19 o 12:15, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 18 Oct 2016 10:10:42 -0700 (PDT), w
    > <d...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder

    > "Zmieniłem zamki, bo najemca się wyniósł po wypowiedzeniu umowy. Nawet nie
    > raczył zabrać wszystkich swoich rzeczy, O proszę zobaczyć, jeszcze są na
    > korytarzu koło windy."

    A Ty myślisz, że sędzia jest taki naiwny i wierzy w każde słowo strony?
    Wystarczy, że poprosi, żebyś okazał protokół przekazania mieszkania. Na
    wszystko trzeba mieć papier albo przynajmniej świadków.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 29. Data: 2016-10-19 12:36:51
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    placic co mialo byc bez podatku. To trzeba sie go pozbyc. I sie nie daje.

    Nie wiem co robią ludzie, którzy mają wynajęte na lewo. Ja mam wynajęte
    na prawo. I piszemy tu o rozwiązaniach zgodnych z prawem. Wolę płacić
    podatki, niż potem 75% domiaru za nieujawniony dochód. A i w przypadku
    problemów z najemcą mam narzędzia, żeby się go pozbyć.

    W życiu nie zgodziłbym się na zaniżony czynsz w umowie, bo to proszenie
    się o problemy. Jakbym sam wynajmował od kogoś mieszkanie i ten
    zaproponowałby mi na umowie zaniżony czynsz, to od razu by mi się lampka
    zaświeciła, żeby mu płacić tyle co w umowie. Wiesz, to jest trochę takie
    okradanie złodzieja - przestępstwo akceptowalne społecznie :)

    A ten podatek od najmu wcale nie jest jakiś kosmiczny. W ryczałcie
    wychodzi 8,5%. Niewielka cena za spokojny sen.

    Zaś koszt podpisania aktu notarialnego to 500 zł.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 30. Data: 2016-10-19 12:46:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak powinien dzialac. I pewno tak dziala bo niby dlaczego mialby nie dzialac. Tylko
    to trwa bo podobno sady oblozone i na rozprawe trzeba czekac. Czekanie wpisane jest w
    ryzyko prowadzenia dzialalnosci gospodarczej.