  • 111. Data: 2015-08-04 09:28:06
    Temat: Re: po ok. 4 latach rozebrałem reku Brink Renovent
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 sierpnia 2015 23:40:52 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Co byś nie napisał to więcej kilogramów powietrza wypuszcza niż wpuszcza i stąd
    złudzenie wysokiej sprawności. Masa się liczy a nie objętość.

    jasne ze masa. Przestan sie kompromitowac i policz sobie w excelu o ile masa sie
    zmienia, przy zmianie temperatury. Bo teoretycznie masz racje, praktycznie ta zmiana
    jest na ktoryms miejscu po przecinku i na dokladnosc nie wplywa a do wzoru mozesz
    podstawic temperatury - te ktore adam podal.

    b.

    Umiesz zmierzyć masę kazdego ze strumieni w czasie a nie fikcyjnie ją policzyć z
    przeplywu. Nie umiesz. A jak byś umiał to nie masz czym zmierzyć. I na tym polega
    bajanie sprzedawców jakie rekuperatory są cudowne bo nikt nie ma mozliwości
    weryfikacji. Ty masz wszystko opomiarowane na odatek grzejesz prądem. Na dodatek tego
    prądu mało zużywasz. Jak się zrobi zima to sprawdź ile jednego dnia zużyłeś prądu jak
    był włączony rekuperator a innego dnia kiedy będą podobne a najlepiej takie same
    temperatury włącz rekuperator żeby działal jak wentylacja mechaniczna bez odzysku.
    Sprawdzisz ile ciepła odzyskał i ile Tobie złotówek z tego powodu zostało w kieszeni.
    To do zimy.