  • 1. Data: 2009-10-12 08:15:42
    Temat: profil do bramy przesuwnej
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Przymierzam się do wykonania bramy przesuwnej. Długość profilu ok 5 metrów,
    swiatło bramy ok 4 metrów. Konstrukcja bramy raczej lekka. wypełnienie
    drewnem
    Jaki profil i jakie wózki radzicie zastosować.
    W sprzedaży są profile 60x60, 70x70 i 80x80mm
    Są również odpowiednie zestawy wózków itp do tych profili.
    Czy konieczny jest profil 80x80 czy można zrobić np z 70*70
    Mniejsze profile są tańsze i tańsze sa do nich wózki oczywiscie.
    Ale chciałbym aby to było zrobione optymalnie(różnice w cenach nie są
    powalajace)
    Proszę o rady ew jakies sugestie.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-10-12 16:56:42
    Temat: Re: profil do bramy przesuwnej
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    kris pisze:
> [...]
    > Mniejsze profile są tańsze i tańsze sa do nich wózki oczywiscie.
    > Ale chciałbym aby to było zrobione optymalnie(różnice w cenach nie są

    Na wiosne sam bede spawal brame przesuwaną ,
    zastanawiałem się tak jak Ty ,
    osobiscie nie lubie kompromisów bo uwazam ze oszczedzic pare groszy nie
    warto - jesli chodzi o np profil prowadzacy ktory jest tak naprawde
    kręgosłupem tej bramy dlatego wybrałem gruba 80x80 , wózki owszem też
    beda troszke drozsze ale akceptowalnie - za to zysk taki ze wypełnienie
    "dzisiaj" zrobie z desek , a jak mi sie za 5 lat zbrzydnie to
    wypelnienie zrobie chocby 2 x ciezsze i tez bedzie gralo .
    Do tego grubosc profila ktory jest jednak narazony na korozje- lepiej
    zeby byl grubszy .

    MAYKY

  • 3. Data: 2009-10-12 18:57:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypelnienie zrobie chocby 2 x ciezsze i tez bedzie gralo .
    > Do tego grubosc profila ktory jest jednak narazony na korozje- lepiej zeby

    Nie chodzi o kompromisy tylko chodzi o to aby niepotrzebnie nie przesdzać.
    Lubię robić optymalnie.
    Profil 80x80 to koszt 180zł za 6 metrów
    Komplet wózków, rolek i najazdow do tego to ok230zł.
    To samo dla 70x70 jest tańsze ok 100zł
    Różnica wiec kwotowo niewielka.
    Moja brama z wypelnieniem(deski poziome) będzie ważyć sporo ponizej 200kg.
    I tak sobie myslę ze dawanie tu osprzetu 80 to przesada.
    Funkcja zapory przeciwczolgowej mi niepotrzebna.
    Ale to moje przemyślenia więc czekam na opinie fachowców z tej branży- myślę
    że tu takich znajdę

    Kris

  • 4. Data: 2009-10-12 19:04:35
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    > Moja brama z wypelnieniem(deski poziome) będzie ważyć sporo ponizej 200kg.

    hehehhehehh
    no to widze ze bedziemy miec baaardzo podobne bramy :)

    > I tak sobie myslę ze dawanie tu osprzetu 80 to przesada.
    > Funkcja zapory przeciwczolgowej mi niepotrzebna.

    mówimy tylko o dolnym profilu wizualnie malo kto rozróżni
    czy to 70 czy 80
    cała górę jak najbardziej preferuje lekka

    > Ale to moje przemyślenia więc czekam na opinie fachowców z tej branży-
    > myślę że tu takich znajdę

    ja z miesiac temu pytałem właśnie o wozki i profil
    i nikt nie odpowiedzial.

    Ostatnio w OBI czy Praktikerze
    mieli jakas akcje od bram bo byla demonstracyjna pokazana
    podpatrywałem co i jak tam maja zrobione
    nawet mieli dane techniczne, i rysunki ( mam zdjecie jakbyś chcial)

    No ale sledze watek moze faktycznie ktos cos napisze ciekawego

    MAYKY

  • 5. Data: 2009-10-12 19:25:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    ,> Ostatnio w OBI czy Praktikerze
    > mieli jakas akcje od bram bo byla demonstracyjna pokazana
    > podpatrywałem co i jak tam maja zrobione
    > nawet mieli dane techniczne, i rysunki ( mam zdjecie jakbyś chcial)

    Jak możesz to wrzuc fotki. Sporo można na ten temat na elektrodzie i forum
    muratora znależc tylko jakoś czytanie for jest dla mnie niewygodne.
    Ale druknełem kilkadziesiąt kartek i odsiewam ziarno od plew;)

    Pozdrawiam

    Kris

  • 6. Data: 2009-10-13 06:54:41
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 12 Paź, 10:15, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Mniejsze profile są tańsze i tańsze sa do nich wózki oczywiscie.
    > Ale chciałbym aby to było zrobione optymalnie(różnice w cenach nie są

    Mi bramę robił znajomy ślusarz (dobry znajomy).
    Jak mu wspomniałem, że możeby zaoszczędzić i dać profil 60 lub 70, to
    nawet nie chciał słuchać.
    Powiedział, że jak mam oszczędzać, to lepiej kupić chińszczyznę z
    supermarketu. Tym bardziej, że oszczędność tutaj prawie żadna.

    Bramę mam z profili zamkniętych 15x15 (pionowo) + płaskowniki
    (poziomo). Podejrzewam, ze nie jest cięższa niż z wypełnieniem
    drewnianym, a wręcz przeciwnie (ile ważą 2 profile, a ile deska
    długości 1,5 m i szerokości 20 cm?)

  • 7. Data: 2009-10-13 07:10:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]

    >Powiedział, że jak mam oszczędzać, to lepiej kupić chińszczyznę z
    >supermarketu. Tym bardziej, że oszczędność tutaj prawie żadna.

    Fakt. Pogadałem z okolicznymi slusarzami i twierdzą podobnie.
    Więc robie z 80tki.
    Jakie wózki kupić. Z kółkami metalowymi czy plastykowymi. Takie z 5
    rokllkami czy z 3 rolkami?

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-10-13 08:14:57
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 13 Paź, 09:10, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Więc robie z 80tki.
    > Jakie wózki kupić. Z kółkami metalowymi czy plastykowymi. Takie z 5

    Ja mam z pięcioma rolkami - 4 w pionie metalowe, jedno w poziomie
    plastikowe.
    Metalowe służą do przesuwania bramy, plastikowe robi za stabilizator -
    żeby nie było "luzów poprzecznych".
    Natomiast na górze bramy są dwie rolki plastikowe.

    Pozdrawiam,
    MW