  • 41. Data: 2012-03-24 15:38:23
    Temat: Re: prysznic i kamien w wylewce
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2012 14:00:01 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Ikselka" y...@4...net

    > Ten filtr to raczej do toksyn -- węgiel aktywny.
    > Inne brudy ponoć też zbiera, ale IMO przede wszystkim do ciał stałych i toksyn.

    Zmiękzca wodę - odwapnia. Stosuję już lata, to wiem - dobra herbata i
    twarda (zawapniona) woda to dwie wykluczajace się rzeczy.

    > Gdzieś czytałem, że wapń jest potrzebny do budowy kości. ;)

    Owszem, ale nie załatwia tego jedzenie kredy ani gipsu :->

    > Trzeba jednak dorzucać witaminę D3.

    > W pralce są proszki/żele zmiękczające?

    Nie rozumiem.

    > Możesz nie chlapać lub natychmiast wycierać.

    Jasne - nie używać i sprzątać przed użyciem 333-)
    --

    XL
    D.Tuskowi: "Nie możemy kupić swojego bezpieczeństwa, wolności i braku

  • 42. Data: 2012-03-25 00:58:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 1...@4...net

    > Nie rozumiem.

    U mnie w pralce po 5 latach zbiera się sporo, ale
    i bez czyszczenia mogłaby pralka pracować z 15 lat.
    Pierze się w proszkach i żelach -- i raczej to one
    mają wpływ na różne kamienie.

    > Jasne - nie używać i sprzątać przed użyciem 333-)

    Po użyciu. :) Chyba żaden to problem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2012-03-25 14:53:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2012 00:58:07 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Ikselka" 1...@4...net

    > U mnie w pralce po 5 latach zbiera się sporo, ale
    > i bez czyszczenia mogłaby pralka pracować z 15 lat.

    To znaczy, ze masz miękką wodę. A juz na pewno w porównaniu z moją.

    > Pierze się w proszkach i żelach -- i raczej to one
    > mają wpływ na różne kamienie.

    Tzn jaki mają "wpływ na kamienie"?

    > Po użyciu. :) Chyba żaden to problem.

    Problem jest, poniewaz "używam" 5000 razy dziennie i jakoś nie wyobrażam
    sobie wycierania za każdym razem całego zlewozmywaka i baterii, kiedy
    choćby tylko opłukałam pomidor 3333-)

  • 44. Data: 2012-03-26 14:12:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 1o76331c84z4$....@4...net

    > Tzn jaki mają "wpływ na kamienie"?

    Chyba zmiękczają wodę. :)

    > Problem jest, poniewaz "używam" 5000 razy dziennie i jakoś nie wyobrażam
    > sobie wycierania za każdym razem całego zlewozmywaka i baterii, kiedy
    > choćby tylko opłukałam pomidor 3333-)

    To problem Twojej wyobraźni. MSPANPS

    Gdybyś miała blaty z wiórowych płyt, wiedziałabyś, że brak
    natychmiastowego ich wycierania (zwłaszcza przy krawędziach)
    może poskutkować puchnięciem.

    A gdybyś miała wapienne (marmurowe) -- wiedziałabyś, jak łatwo
    je uszkodzić różnymi czyścikami.

    Moja wyobraźnia nie strajkuje od spuszczania wody w sedesie,
    wycierania zlewu, podłogi itd...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2012-03-26 14:15:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> jk2kg6$pvr$...@i...gazeta.pl

    > Jak za szambonurka robisz, albo gospodarz za oknem gnojowicą pole nawozi. To
    > żaden smród Ci nie straszny. Miastowy i delikatny jestem i smród gorącego octu
    > jest dla mnie nie do przyjęcia.

    Dla mnie też. Podobnie z siarkowodorem wydzielającym
    się w czasie czyszczenia posrebrzanych sztućców.

    I desperat. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2012-03-26 22:01:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 14:12:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Gdybyś miała blaty z wiórowych płyt, wiedziałabyś, że brak
    > natychmiastowego ich wycierania (zwłaszcza przy krawędziach)
    > może poskutkować puchnięciem.

    Nie mam.

    > A gdybyś miała wapienne (marmurowe) -- wiedziałabyś, jak łatwo
    > je uszkodzić różnymi czyścikami.

    Mam granitowe - twarde i zupełnie niewrażliwe na zarysowania i chemię. Nie
    wiem, kto madry robi sobie w kuchni blaty z marmuru, w którym nawet sok z
    nadgryzionego jabłka potrafi wyżreć dziurę.
    --

    XL wiosenna

  • 47. Data: 2012-03-26 22:02:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 14:15:05 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Dla mnie też. Podobnie z siarkowodorem wydzielającym
    > się w czasie czyszczenia posrebrzanych sztućców.

    A kto mądry czyści srebro octem :->
    --

    XL wiosenna

  • 48. Data: 2012-03-26 22:13:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    > I desperat. ;)

    Ocet ma tę zaletę, ze jest zwykle pod ręką. Ponadto ma wielorakie
    zastosowanie - lubię to w nim :-)

    http://www.ekorodzice.pl/jak-czyscic-srebrne-sztucce
    ,51,92,531.html
    "
    Czyszczenie kryształów i porcelany

    Kruche szkło i porcelanę radzimy myć w plastikowej miednicy lub w zlewie,
    którego dno jest wyłożone miękkim ręcznikiem. By mieć pewność, że szkło nie
    popęka w gorącej wodzie, warto pamiętać, aby wkładać naczynia bokiem, a nie
    od dołu! Jeśli chcesz, aby szklane przedmioty wyglądały jak nowe przez
    długi czas, myj je w roztworze wody i proszku do pieczenia. Jeśli natomiast
    na kieliszkach zauważysz tłuste ślady, dodaj trochę octu do płukania, który
    z pewnością sobie z nimi poradzi.
    {nazwa}
    Naturalny odświeżacz powietrza

    Często wyjeżdżasz, a po powrocie do domu wita Cię przykry zapach? Nie musi
    tak być! Wystarczy postawić małe naczynie z octem w dowolnym pokoju, a
    wszystkie pomieszczenia wypełnią się zapachem świeżości. Jeśli posiadasz
    nawilżacz powietrza, możesz dolać do niego niewielką ilość octu i ustawiać
    zamiast miski w dowolnym pomieszczeniu. Rozwiązanie to sprawdza się
    również, gdy zapraszasz do domu palących gości. Dzięki octowemu
    odświeżaczowi zapach dymu tytoniowego nie wsiąka tak w dywany i miękkie
    obicia mebli. "

    A propos czyszcezenia sreber (również z powyższego linka):
    "Wrzuć brudne sztućce do miski z wrzątkiem, której dno wyłożone jest folią
    aluminiową, i dodaj 3. łyżki stołowe sody do pieczenia. Srebra należy
    moczyć przez minimum 10 min. "
    --

    XL wiosenna

  • 49. Data: 2012-03-27 02:31:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" zovz32xilu32.jqhmkonzvp9b$....@4...net

    > A kto mądry czyści srebro octem :->

    Nie czyszczę octem. Wkładam do szklanego naczynia folię aluminiową,
    wsypuję na nią garść soli drogowej (bo jest tańsza od spożywczej)
    i wlewam do tego naczynia ciepłą wodę, po czym wyrzucam to wszystko
    gdzieś daleko od siebie, wrzucam tam odtłuszczone sztućce i uciekam.
    Po kilku minutach wracam i zabieram to wszystko...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2012-03-27 18:55:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2012 02:31:38 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > gdzieś daleko od siebie, wrzucam tam odtłuszczone sztućce i uciekam.
    > Po kilku minutach wracam i zabieram to wszystko...

    Ja tak robię (właśnie nawet wczoraj) - ale sodę wsypuję.
    --

    XL wiosenna