  • 11. Data: 2018-10-25 13:42:46
    Temat: Re: przechowywanie elektronarzędzi na mrozie - przeciwwskazania
    Od: quent <x...@x...com>

    On 25.10.2018 13:37, Kris wrote:
> [...]
    lavorze to jakaś pomyłka. Żeby zwinąć trzeba było odpinać wąż od myjki przy rozwija

    > Bodajże Adam Sz pisał że ma to ciekawie rozwiązane
    > Myjka stoi na stałe w garażu a na ścianie ma dedykowany zwijacz z długim wężem
    > I odwija sam wąż ile tam potrzebuje. Coś pisał ze 50 metrów ma węża jeśli dobrze
    zapamiętałem
    > Odszukaj ten post albo Adam się odezwie
    > Rozwiązanie o tyle ciekawe że można podłączyć dowolną myjke- kwestia odpowiednich
    przejściówek. i nie kombinujesz z podłączeniem odłączaniem myjki do wody i wnoszeniem
    i wynoszeniem jej z garażu.

    Pamiętam. Czytałem to kiedyś.
    Ja jednak nie mam garażu :-)
    Mam warsztat nieogrzewany więc u mnie to nie podejdzie.
    Kupię sobie kiedyś lepszą myjkę po prostu.
    Dodatkowo ten mój lavor jest trochę za słaby. Słabo myje kostkę brukową.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2018-10-25 13:46:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 13:37:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Rozwiązanie o tyle ciekawe że można podłączyć dowolną myjke- kwestia odpowiednich
    przejściówek. i nie kombinujesz z podłączeniem odłączaniem myjki do wody i wnoszeniem
    i wynoszeniem jej z garażu.

    Swego czasu odziedziczyłem myjkę hds760
    https://www.olx.pl/oferta/uzywana-myjka-cisnieniowa-
    karcher-hds-760-myjki-info-pl-CID628-IDpVE39.html
    Była sprawna oprócz tego ze miała uszkodzony podgrzewacz od wody- znaczy
    przerdzewiały wymiennik. Ponieważ cała myjka to duży klamot a dodatkowo nowy
    wymiennik blisko tysiaka kosztował to sprzedałem ją za chyba 1500zł
    Różniej żałowałem bo trzeba było wmontować pompę, silnik i osprzęt(a jest to na
    osobnej płycie, nie za dozę i łatwe do demontażu), ustawić gdzieś w garażu na
    stałe(nawet na półce na ścianie i zrobić tak jak Adam. Miejsca by to zajmowało tyle
    co nic a pompa jakby nie patrzeć to z tych profesjonalnych.

  • 13. Data: 2018-10-25 20:25:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.10.2018 o 12:35, quent pisze:
    > Są jakieś?
    > Pewnie zależy jakie elektronarzędzia.

    Zależy od tego, czy to zamknięty budynek, czy tylko zadaszony.
    Przez rok miałem w altanie szlifierkę stołową i skorodowała tak, jakby
    jej przybyło 20 lat. W nocy się wychładza i potem na zimnych elementach
    kondensuje się woda i korozja gotowa.
    Natomiast elektronarzędzia trzymane w nieogrzewanym ale szczelnie
    zamkniętym garażu wyglądają normalnie. Karchera przed zimą przepłukuje
    płynem do chłodnic i mróz mu nie straszny.
    No i przed użyciem narzędzie trzeba by zabrać na kilka godzin do
    ciepłego. Jeżeli chodzi o narzędzia akumulatorowe, to (nie sprawdzałem)
    podobno, jak akumulator jest naładowany, to mu mróz nie szkodzi.
    Jacek

  • 14. Data: 2018-10-25 20:38:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 25.10.2018 o 20:25, Jacek pisze:
    > Jeżeli chodzi o narzędzia akumulatorowe, to (nie sprawdzałem) podobno,
    > jak akumulator jest naładowany, to mu mróz nie szkodzi.

    Akumulatorom nie szkodzi *chłód*, a nie *mróz*. Zasada jest ta sama co
    ze stawianiem gorących naczyń bezpośrednio na blacie - nie robi się tego
    i już.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2018-10-25 20:41:58
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > OK ale np. sprężarka ma w baniaku zawsze trochę wody, wystarczy ją
    > pewnie spuścić.
    mojemu nic nie zaszkodziło a chlupie w środku (urwałem zawór:P)
    > A co z myjką ciśnieniową?

    tą obligatoryjnie schowaj do domu/pomieszczenia z +temperaturą.
    Mnie nie(bo chowam), ale bratu szlag trafił pompę.

  • 16. Data: 2018-11-02 14:49:35
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2018-10-25 o 12:35, quent pisze:
    > Są jakieś?
    > Pewnie zależy jakie elektronarzędzia.

    Ja zauważyłem zwiększoną degradację plastiku w narzędziach i materiałach
    ogrodowych zostawionych na mrozie na zimę. Nie wiem czy to też dotyczy
    elektronarzędzi - nie testowałem.

    CezaryT