  • 1. Data: 2009-10-28 02:23:14
    Temat: przesunięcie gazomierza
    Od: "Juddi" <j...@o...pl>

    na ścianie w kuchni (na wys.170 cm) mam umieszczony gazomierz, który nie za
    bardzo mi pasuje do zabudowy planowanymi szafkami. czy istnieje mozliwość
    przesunięcia gazomierza wyżej lub niżej, w prawo w lewo? na pewno wiązałoby
    się to z "dosztukowaniem" rur, aby zmienić jego położenie. i kto to robi?
    pracownicy gazowni, administracji?

    thx
    psdr.
    Judi

  • 2. Data: 2009-10-28 08:13:12
    Temat: Re: przesunięcie gazomierza
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Juddi wrote:
> [...]
    > lewo? na pewno wiązałoby się to z "dosztukowaniem" rur, aby zmienić
    > jego położenie. i kto to robi? pracownicy gazowni, administracji?

    projekt, uzgodniony z gazownią, pozwolenie na budowę.

  • 3. Data: 2009-10-28 08:27:30
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Juddi" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]
    wiązałoby
    > się to z "dosztukowaniem" rur, aby zmienić jego położenie. i kto to robi?

    Pogadaj z monterazmi z gazowni - może wystarczą dwie "fajki", sam tego nie
    zrobisz bo trzeba założyć plomby od nowa.

  • 4. Data: 2009-10-28 10:50:22
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pogadaj z monterazmi z gazowni - może wystarczą dwie "fajki", sam tego nie
    > zrobisz bo trzeba założyć plomby od nowa.

    jednak to trochę trudniejsze niż przesunąć licznik prądu
    trzeba zapewnić szczelność, a z gazem nie ma żartów

    czy to naprawdę tak dużo miejsca zajmuje? mam gaz butlowy

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 5. Data: 2009-10-28 10:57:48
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > trzeba zapewnić szczelność, a z gazem nie ma żartów
    >
    > czy to naprawdę tak dużo miejsca zajmuje? mam gaz butlowy

    Łatwiejsze niż elektryczny. Pod tablicą licznika elektrycznego masz krótkie
    wyprowadzenia kabli, przy gazie nie masz takich ograniczeń - dokręcasz
    kolejne kształtki i prowadzisz tam gdzie trzeba, budując "zawiasy", aby
    naprężenia rurociągów nie przenosiły się na gazomierz.

  • 6. Data: 2009-10-28 11:34:54
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > kolejne kształtki i prowadzisz tam gdzie trzeba, budując "zawiasy", aby
    > naprężenia rurociągów nie przenosiły się na gazomierz.

    gazownikowi trudniej się brać za prąd
    a mi elektrykowi trudniej za gaz ;p

    tak na chłopski rozum, gaz to niewidoczny zamachowiec, daj mu trochę luzu i cię
    udupi, im mniej połączeń tym lepiej

    poniekąd w prądzie podobnie, ale jak dobrze połączyć i zaizolujesz... poprostu mam
    duże obawy co do niewidocznego zamachowca

  • 7. Data: 2009-10-28 11:58:00
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > poniekąd w prądzie podobnie, ale jak dobrze połączyć i zaizolujesz...
    poprostu mam duże obawy co do niewidocznego zamachowca

    W zasadzie na pionie nie może być sztukówek, czyli ze skrzynki na pionie
    do licznika trzeba położyć nowe kable, a do tego trzeba rozplombować
    licznik, to samo z odbiorem.
    Wykonanie prawidłowych połączeń rurowych gwarantuje szczelność, która
    może być sprawdzona czujnikiem elektronicznym (gazownicy mają takie).

  • 8. Data: 2009-10-28 12:10:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Prawusek wrote:
> [...]
    > Wykonanie prawidłowych połączeń rurowych gwarantuje szczelność,
    > która może być sprawdzona czujnikiem elektronicznym (gazownicy mają

    zasady przebudowy instalacji gazowej są dość ścieśle określone w prawie.

  • 9. Data: 2009-10-28 20:53:04
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > W zasadzie na pionie nie może być sztukówek, czyli ze skrzynki na pionie
    > do licznika trzeba położyć nowe kable, a do tego trzeba rozplombować
    > licznik, to samo z odbiorem.
    puszka połączeniowa i dodatkowa plomba na niej

    > Wykonanie prawidłowych połączeń rurowych gwarantuje szczelność, która
    > może być sprawdzona czujnikiem elektronicznym (gazownicy mają takie).

    nadal uważam że gaz to o wiele większa trudność/niebezpieczeństwo i lepiej nie
    kombinować

  • 10. Data: 2009-10-28 21:10:43
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > nadal uważam że gaz to o wiele większa trudność/niebezpieczeństwo i lepiej nie
    kombinować

    e tam, trujesz :)

    g.