  • 101. Data: 2018-05-23 07:07:21
    Temat: Re: licznik ENERGA
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 maja 2018 23:07:20 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Oczywiście. Dlatego starają się robić wszystko, aby uniemożliwić.

    W jaki sposób?

  • 102. Data: 2018-05-23 07:11:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 maja 2018 23:25:41 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Mamcie dwa zupełnie odmienne zdania z Liściastym :-P

    Tylko że użytkownik nie chce podać dlaczego a zapewne ma i w tej dziedzinie dużą
    fachową wiedzę i doświadczenie

  • 103. Data: 2018-05-23 08:30:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 maja 2018 23:25:41 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Ale na chłopski rozum, jak do czegoś używa się kija to dla osiołka
    > pewnie średni interes.

    Jak każdy monopolista i do tego urzędas, tzw. "energetyka" jest przyzwyczajona
    do klienta, który płaci latami, nie pyskuje i do konkurencji nie
    ucieka bo nie ma dokąd. Stąd jak nagle muszą zmienić umowę, wysłać
    ludków do wymiany licznika i w ogóle zauważyć, że jakiś tam Kowalski
    się uaktywnił i zakłóca spokój, to jest to w jakiś sposób przykre
    dla danego urzędasa. I to chyba tyle, bo fotowoltaika w Polsce
    z mocą zainstalowaną która stanowi 0,5% krajowej mocy wytwórczej to
    żadna konkurencja dla nich.

    L.

  • 104. Data: 2018-05-23 08:52:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 maja 2018 00:47:45 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > A to odrobinę to ile, bo ostatnimi czasy mam w okolicy wyższe niż
    > normalnie napięcia, może to przez sąsiadów z panelami?

    Hm chyba palnąłem głupotę, to się odnosi do jakiś staroci, teraz
    falowniki na sieć trzymają napięcie zgodnie z siecią a moc pchają
    na zasadzie źródła prądowego, tu też muszę doczytać czy aby znowu
    nie bredzę ale chyba to tak będzie. Tak czy siak patrząc nawet teraz
    na swój klamot mam napięcia 237,8V 239,0V i 237,2V na poszczególnych
    fazach.
    To że masz wyższe może wynikać z przestawienia zaczepu na trafoku
    zasilającym Twoją część sieci albo jak to miało miejsce u kolegi
    gdzieś na zadupiu, energetyka robiła remont i zasilała wioskę
    z jakiegoś generatora zapasowego i napięcie im skakało do 250V.

    L.

  • 105. Data: 2018-05-23 09:14:15
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 22 May 2018 23:37:30 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Może, nie znam się dobrze na upiorach. Natomiast tego, że wody podziemne
    > mają średnioroczną temperaturę danego miejsca, uczą w szkole na
    > geografii.

    W tej placówce bywałem rzadko więc nie wiem, ale zarówno w Dubaju jak i
    Abu Zabi woda z niebieskiego kurka była zdecydowanie zimna. Czy to było
    10 st czy 15 nie powiem, nie mierzyłem. Zakładając nawet 20 st, to czy
    taka temperatura "zimnej" wody może mieć zauważalny wpływ na pranie?
    Przydałby się tu chemik który mógłby podać/wytłumaczyć jaki wpływ ma
    temperatura roztworu na mydlenie, płukanie, rozpuszczanie tłuszczy itd.
    Tomasz podaje że pierze/płucze w ponad 40 i nie zauważył przykrych
    skutków ubocznych.

    > We wodociągu prowadzonym na powierzchni może to być nawet aktualna
    > temperatura gorącego lata, albo jeszcze więcej, jak słońce przygrzeje.

    Oczywiście. Ale czy tak araby faktycznie ciągną rury? Po powierzchni? Nie
    pytałem ich, ale nie sądzę by ktoś tak wymyślił. Szczególnie że u nich
    kopać nie jest trudno - wystarczy łopatka plażowa i wiaderko :)

    Mateusz

  • 106. Data: 2018-05-23 17:19:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > temperatura roztworu na mydlenie, płukanie, rozpuszczanie tłuszczy itd.
    > Tomasz podaje że pierze/płucze w ponad 40 i nie zauważył przykrych

    10 na pewno nie. 15 też nie, bo tyle już bywa w południowej Eropie czy
    też innej Kalifornii. Co zresztą uniemożliwia im robienie tego, co
    u nas -- klimatyzacji na wodę studzienną. Nawet 20 musi być wartością
    razdką, bo do tylu trzeba wszystko chłodzić klimą. A o wyższych
    temperaturach już nie powiem "zdecydowanie zimna".

    > Oczywiście. Ale czy tak araby faktycznie ciągną rury? Po powierzchni? Nie
    > pytałem ich, ale nie sądzę by ktoś tak wymyślił. Szczególnie że u nich
    > kopać nie jest trudno - wystarczy łopatka plażowa i wiaderko :)

    Znajomy pracował w Kuwejcie jeszcze przed wojną w Zatoce. Wtedy wszystko
    tam było nowe, a rury na powierzchni zwracały uwagę. Inny znajomy z kolei
    właśnie w Emiratach robił jako spec od rurociągów. Ale od takich grubszych,
    do ropy. Te od wody muszą być chude, by przepływ w nich był szybki, inaczej
    łatwo wzbogacają się o życie wewnętrzne. Taka rurka zakopana łopatką plażową
    w pisaku na pewno nie będzie miała w sobie wody "zdecydowanie zimnej".

    --
    Jarek

  • 107. Data: 2018-05-23 19:02:02
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Oczywiście. Dlatego starają się robić wszystko, aby uniemożliwić.

    uniemożliwić to może nie, ale życie uprzykrzyć to na pewno

    ruszyła moja instalacja, wczoraj zamontowana ale słońca na testy już nie
    było, dzisiaj rano włączyłem i to tej pory wg wskazania falownika
    zrobiła prawie 35kwh :)

    niestety muszę ją dzis wyłączyć, bo mam już kilka opinii od paru osób,
    że ENERGA pod tym wzglądem jest strasznie czepialska i grozi nawet
    niemałymi karami za wpuszczanie w sieć bez podpisanej umowy, muszę zatem
    te 2-3 tygodnie poczekać :(

    na plus jest jednak to, że zakładają liczniki z bilansowaniem bez
    mrugnięcia okiem, zobaczymy

  • 108. Data: 2018-05-23 19:12:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 maja 2018 19:02:00 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
> [...]
    > że ENERGA pod tym wzglądem jest strasznie czepialska i grozi nawet
    > niemałymi karami za wpuszczanie w sieć bez podpisanej umowy, muszę zatem

    Mnie też skręcało żeby już puścić, dasz radę :] A pewnie nawet
    pójdzie szybciej, u mnie się w 2 tygodnie chyba uwinęli ze wszystkim.

    > na plus jest jednak to, że zakładają liczniki z bilansowaniem bez
    > mrugnięcia okiem, zobaczymy

    A to jak jeszcze nie masz licznika zmienionego to tym bardziej nie ma
    co odpalać tałatajstwa :]

    L.

  • 109. Data: 2018-05-23 21:24:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-05-23 o 08:52, Lisciasty pisze:

> [...]
    > gdzieś na zadupiu, energetyka robiła remont i zasilała wioskę
    > z jakiegoś generatora zapasowego i napięcie im skakało do 250V.

    To raczej nie odczep transformatora, bo w nocy mam "stabilne"
    229,8-230,3V a w dzień lata sobie od 233V do 238V. A że dwa domy dalej
    mam sąsiada co ma dach panelami obłożony, to Twoja sugestia, że wpuszcza
    podwyższone napięcie mogłaby się zgadzać.

  • 110. Data: 2018-05-23 22:18:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 maja 2018 21:24:00 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    > mam sąsiada co ma dach panelami obłożony, to Twoja sugestia, że wpuszcza
    > podwyższone napięcie mogłaby się zgadzać.

    Aż sprawdzę jutro rano jak to wygląda przed odpaleniem paneli i po.
    W sumie to nawet zaraz się przejdę z miernikiem ;)
    A wiele tych paneli gostek tam hoduje?

    Co do napięcia, to tak w zasadzie z tego co pamiętam w sieci może być
    +-10% od nominału 230V (poprawta mnie jak błądzę), to teoretycznie
    nie powinieneś smędzić, jeżeli jesteś w zakresie 207-253V.

    L.