  • 91. Data: 2018-05-22 22:33:32
    Temat: Re: licznik ENERGA
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 maja 2018 22:30:34 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > To faktycznie energetyka ma interes. Coś zakładam że do tego podziału
    > 80% to są prawnie zobowiązani :-)

    No oczywiście, ustawowo.

    L.

  • 92. Data: 2018-05-22 22:52:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 22:33, Lisciasty pisze:
    > No oczywiście, ustawowo.

    Czyli energetyce samej z siebie, się to pewnie słabo opłaca? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 93. Data: 2018-05-22 23:03:16
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Piszę o wodzie które wychodzi ze zmiękczacza na sole w 20kg workach.
    > Ustawia się tam w stopniach ile ma zmiękczać i ustawiłem tyle stopni
    > ile test pokazał na wodzie przed zmiękczaczem.
    >
    > Nie wiem jak działają sole, ale zakładam że minerały przez nie, nie
    > wyskakują z wody tylko że się nie odkładają na hydraulice - czyli woda
    > nadal je zawiera.

    Sole nie są po to, żeby zatrzymywać cokolwiek, ani też zmiękczać. One
    służą tylko i wyłącznie do regeneracji (czyszczenia) specjalnego filtra
    polimerowego.

    Filtr ten zatrzymuje sporą część związków żelaza i manganu oraz węglanu
    wapnia, który odpowiada za twardość wody. Ale nie usuwa wszystkiego.
    Ponadto, kiedy trwa regeneracja filtra to woda przepływa automatycznym
    bypassem. Mówiąc kolokwialnie podczas regeneracji filtra, woda
    zapiernicza bez filtracji i bez zmiękczania. Kiedy filtr ma pracować, a
    kiedy ma być regenerowany, decyduje o tym sterownik.

  • 94. Data: 2018-05-22 23:05:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 maja 2018 22:52:16 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Czyli energetyce samej z siebie, się to pewnie słabo opłaca? :-)

    Ciężko stwierdzić na pewno ale mi się wydaje że się opłaca i to mocno.
    Koszt ponoszą w zasadzie tylko licznika, który jest wart w hurcie pewnie
    poniżej 2 stówek. A mają nie dość że 20% tego co ludzie wyprodukują,
    to w dodatku cała energia oddawana do sieci jest zżerana przez najbliższe
    otoczenie "dawcy", czyli nie lata po kraju od elektrowni przez linie
    wte i wewte. Nie ma strat na przesyle, bo nie ma w ogóle przesyłu.
    Co nie przeszkadza oczywiście operatorowi kasować szmalu od sąsiadów
    za usługę przesyłu, czyli dostają dodatkową kasę która się im nie należy.
    Poza tym fotowoltaika to produkcja siłą rzeczy w dzień czyli w szczycie
    i w miesiące ciepłe kiedy jest niedobór energii, więc nie dość że trochę
    mają stabilniej w zasilaniu to jeszcze mogą tą energię opchnąć za wyższą
    cenę niż sobie potem prosument odkupi zimą.
    Tak że oni na tym wychodzą pewnie nawet lepiej jak prosumenci.

    L.

  • 95. Data: 2018-05-22 23:07:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Czyli energetyce samej z siebie, się to pewnie słabo opłaca? :-)

    Oczywiście. Dlatego starają się robić wszystko, aby uniemożliwić.

  • 96. Data: 2018-05-22 23:08:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 maja 2018 23:03:29 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > zapiernicza bez filtracji i bez zmiękczania. Kiedy filtr ma pracować, a
    > kiedy ma być regenerowany, decyduje o tym sterownik.

    Ta, u mnie jakoś to jest ustawione na 3 w nocy czy jakoś tak.
    Nawet po pijaku nie zdarzało mi się puszczać pralki tak późno :]

    L.

  • 97. Data: 2018-05-22 23:21:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 23:03, Uzytkownik pisze:
    > Sole nie są po to, żeby zatrzymywać cokolwiek, ani też zmiękczać. One
    > służą tylko i wyłącznie do regeneracji (czyszczenia) specjalnego filtra
    > polimerowego.

    A mimo regeneracji ten filtr się w jakiś widoczny sposób zużywa? Czy tak
    na czują po 10-15 latach (tyle sprzedawca podał) się go po prostu wymienia?

> [...]
    > zapiernicza bez filtracji i bez zmiękczania. Kiedy filtr ma pracować, a
    > kiedy ma być regenerowany, decyduje o tym sterownik.

    W instrukcji też to jest napisane. Godzinę regeneracji się ustawia na
    sterowniku (domyślnie 2 w nocy).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 98. Data: 2018-05-22 23:25:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 23:07, Uzytkownik pisze:
    > Oczywiście. Dlatego starają się robić wszystko, aby uniemożliwić.

    Mamcie dwa zupełnie odmienne zdania z Liściastym :-P

    Ale na chłopski rozum, jak do czegoś używa się kija to dla osiołka
    pewnie średni interes.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 99. Data: 2018-05-22 23:37:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > To chyba jakaś propaganda :) Byłem, i w kranie zdecydowanie woda była
    > zimna. No chyba że znajoma jest beduinem, ale ci chyba pralek jeszcze nie.
    >
    > Może po prostu poci się jak lama, przez to b. często pierze, i przez to
    > ubranie się wycierają? Albo jakiś żrący proszek do prania tam używają,
    > żeby te swoje nienagannie białe chusty móc doprać.

    Co jest propaganda? Szybkie zużycie gaci przy płukaniu w ciepłej wodzie?
    Może, nie znam się dobrze na upiorach. Natomiast tego, że wody podziemne
    mają średnioroczną temperaturę danego miejsca, uczą w szkole na geografii.
    We wodociągu prowadzonym na powierzchni może to być nawet aktualna
    temperatura gorącego lata, albo jeszcze więcej, jak słońce przygrzeje.

    W Emiratach nie byłem, ale w krajach o miniej ekstemalnie gorącym klimacie
    dobrze wyczuwam brak zimnej wody. Zimnej w naszym pojęciu, to znaczy 8-10
    stopni, tyle ile jest w Polsce. Bo gdy wokół gorąc, to nawet woda 20 stopni
    zdaje się zimna. A tyle może mieć po dłuższym pobycie w zbiorniku
    umieszczonym w klimatyzowanym budynku.

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2018-05-23 00:47:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-05-22 o 07:26, Lisciasty pisze:

    > Odrobinę wyższym niż to w sieci bo inaczej by nie poszło :>

    A to odrobinę to ile, bo ostatnimi czasy mam w okolicy wyższe niż
    normalnie napięcia, może to przez sąsiadów z panelami?