  • 21. Data: 2009-02-11 23:03:22
    Temat: Re: rachunek za ogrzewanie
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    news:gmvkdj$qec$1@news.interia.pl...
    > uruchomienia ogrzewania i w budzecie tak to przyjmuje. Gdybym nie mial gazu to
    > pewnie tez zdecydowal bym sie na PC, ale raczej na powietrzna, bo kolektor
    > poziomy niestety ni chuchu.

    ja tak po drugim sezonie myśle, że producenci powinni robić popmpy
    powietrzno-gruntowe - jak na zewnątrz temperatura powiedzmy >8 chodzi część
    naziemna a jak zimniej to podziemna - szczególnie takie coś byłoby ekonomiczne
    pod koniec sezonu jak grunt już jest wychłodzony a na zewnątrz cieplej jak pod
    ziemią

  • 22. Data: 2009-02-11 23:23:54
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    gasper napisał(a):

    > bardzo dobrze

    A jakie masz wykonczenie podlogi w tej sypialni? Plytki, drewno, cos innego?

    > pewnie ponad połowa zasłonięta

    Ale zaslonieta powierzchnia jest rowniez z wezownica?

  • 23. Data: 2009-02-11 23:25:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ekonomiczne pod koniec sezonu jak grunt już jest wychłodzony a na zewnątrz

    Tak rozmawiam czasem ze znajomym instalatorem PC i mowi, ze na tego rodzaju
    urzadzenia jest teraz ogromny popyt w Polsce. Ludziska czekaja juz ponad dwa
    miesiace na instalacje. Ceny robocizny tez spadly, bo kolektory pionowe
    wierca juz bez laski po 85 zl/m. Mysle, ze jezeli zainteresowanie nie
    spadnie to pewnie mozna spodziewac szybszego rozwoju. Inny moj znajomy
    zajmujacy sie zawodowo chlodnictwem uruchomil nie dawno u siebie pompe
    gruntowa wlasnej roboty. Ma mozliwosc pocudowania z towarem, bo wybor tego
    ma u siebie w firmie. Kombinowal cos ze sprezarkami i zrobil za jakies
    powiedzmy grosze w porownaniu do cen oficjalnych. Wywiercil dwa otwory
    glebokosci ok. 50 m i pompuje wode z ziemii pompa glebinowa do PC, a druga
    studnia odprowadza wode. Nie wiem czy ubiegal sie o pozwolenie na to, ale
    chodzi to dosc malym nakladem finansowym. Coraz nowsze rozwiazania daja
    wiecej mozliwosci i mysle, ze tych urzadzen bedzie monowac sie coraz wiecej.
    Oby tylko jeszcze ceny znormalnialy na rynku, zeby mialo to jakis
    ekonomiczny sens, bo odnosze wrazenie, ze wielu zbyt dobrze sobie z tego
    zyje.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-02-11 23:26:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > bardzo dobrze

    > pewnie ponad połowa zasłonięta

    Tym bardziej, ze w sypialni i tak zwykle potrzebujemy nizszej temperatury.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-02-12 08:37:20
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
    wiadomości news:gmvmlu$mg7$2@news.onet.pl...
    > Ale zaslonieta powierzchnia jest rowniez z wezownica?

    a jak inaczej? a jak za 2 lata coś przemebluje?

  • 26. Data: 2009-02-12 09:56:32
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
    wiadomości news:gmvmlu$mg7$2@news.onet.pl...
    > A jakie masz wykonczenie podlogi w tej sypialni? Plytki, drewno, cos innego?

    panele

  • 27. Data: 2009-02-12 09:57:23
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Tym bardziej, ze w sypialni i tak zwykle potrzebujemy nizszej temperatury.

    w całym domu (prócz łazienki i wiatrołapu) mam taką samą temperature
    w łazience cieplej w wiatrołapie chłodniej

  • 28. Data: 2009-02-12 14:06:19
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > w całym domu (prócz łazienki i wiatrołapu) mam taką samą temperature
    > w łazience cieplej w wiatrołapie chłodniej
    a czemu w wiatrołąpie chłodniej ?

    michal

  • 29. Data: 2009-02-12 16:26:30
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a czemu w wiatrołąpie chłodniej ?

    bo tam sie wiatr łapie :) i drzwi nie są idealne i sie często wychodzi

  • 30. Data: 2009-02-12 17:31:03
    Od: "j_k_k" <j...@i...fm>

    > witam,
    > dziś przyszedł smutny Pan dokonać odczytu licznika i wystawił fakture od
    > 11.12.2008 do 11.02.2009 - koszt samego ogrzewania 500zł - całkiem nieźle
    > jak na takie mrozy, święta itd. Temparatura w domu 22 stopnie na 180 m2

    Sam gaz, czy wszystkie opłaty ?
    Czyli woda i gotowanie na czym innym ?
    Stosujesz obniżanie temperatury - do ilu stopni i na ile godzin ?

    Pzdr

    JKK