  • 51. Data: 2018-01-14 21:51:11
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 21:48:31 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
    > Przez pierwsze 10 minut lub 10 godzin, w zależności od wielkości
    > przepływu, otwierając na oścież lub tylko rozszczelniając okna osiąga
    > się to samo.

    Że hę? Znaczy jak otworzę okno i na zewnątrz jest 34 to do chaty wleci mi 24?
    Czary i dziwy jakieś panie.

    > Klimą tak, przy podłogówce może się wykraplać woda.

    Nic się nie wykrapla, testowałem w zeszłym roku i w tym nadal zamierzam :>

    L.

  • 52. Data: 2018-01-14 22:00:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Myślę że Myjkelowi raczej chodziło o to że przy reku, powietrze wciągane
    > do domu będzie chłodniejsze niż gdyby brać je bezpośrednio z zewnątrz (że
    > niby schłodzi się dzięki temu że powietrze w domu, a więc to wydalane,
    > jest chłodne). Coś w tym pewno jest, ale efekty w praktyce są raczej...
    > czysto marketingowe. No chyba że w domu jest (w środku lata) mega
    > lodówka, a na zewnątrz tropiki.

    Znajomy ma dom, którego parter zbudowano z granitu. Nie jakies popierdółki
    na pięćdziesiąt centymetrów, tylko półtora metra solidnej ściany. Jak do
    niego kiedyś przyjachałem na początku wyjątkowo upalnego maja, to hajcował
    na całego w piecu żeby to ogrzać. Ale to dość wyjątkowa sytuacja.
    Całe stare budownictwo Śródziemnomorza oparto o chłodnictwo akumulacyjne.
    W nocy otwira się okna na najniższej i najwyższej kondygnacji, cugi latają
    aż miło. Na dzień zamyka się wszystko. W kamieniu z powodzeniem da się żyć
    bez klimy.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2018-01-14 22:04:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 21:48:55 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Rzecz względna.

    Nie względna tylko bezwzględna. Przy fixie masz po prostu oszkloną ramę.
    Przy oknie zamykanym masz tę samą ramę ale dochodzi jeszcze skrzydło z
    dodatkową ramą, która zajmuje miejsce.

    Nie wiem co miałeś za okna ale może specjalnie poszerzyli to i owo żeby
    dwa okna obok siebie wyglądały podobnie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2018-01-14 22:11:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Nie względna tylko bezwzględna. Przy fixie masz po prostu oszkloną ramę.
    > Przy oknie zamykanym masz tę samą ramę ale dochodzi jeszcze skrzydło z
    > dodatkową ramą, która zajmuje miejsce.

    Nie miałem, tylko mam. Mam bezsensownie szeroką ramę w fiksie i filigranową
    rameczkę skrzydła drzwi balkonowych oraz cienkę ramkę ich ościerznicy.

    > Nie wiem co miałeś za okna ale może specjalnie poszerzyli to i owo żeby
    > dwa okna obok siebie wyglądały podobnie.

    Ale ja wiem co mam (wciąż jeszcze, choć niektórym się wydaje, że domy
    należy burzyć po dwudziestu latach). Ramka fiksów (niewielkich) jest
    szersza od ramki skrzydła otwieranego (dużego).

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2018-01-14 22:19:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 22:12:04 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Ale ja wiem co mam (wciąż jeszcze, choć niektórym się wydaje, że domy
    > należy burzyć po dwudziestu latach). Ramka fiksów (niewielkich) jest
    > szersza od ramki skrzydła otwieranego (dużego).

    To dziwne masz. Bo normalnie fiks to po prostu cienka, oszklona ramka.
    Znacznie cieńsza od ramki + ramy skrzydła.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2018-01-14 22:21:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    napisał:

    > Ale ja wiem co mam (wciąż jeszcze, choć niektórym się wydaje, że domy
    > należy burzyć po dwudziestu latach). Ramka fiksów (niewielkich) jest
    > szersza od ramki skrzydła otwieranego (dużego).

    Tu masz takie dziwaczne okno które obrazuje różnice:

    http://www.oknagalio.pl/images/phocagallery/realizac
    je/energetic_86_antacyt_1/thumbs/phoca_thumb_l_10-ok
    no-otwierane-i-fix.JPG

    Po lewej skrzydlo, po prawej fix.
    Normalnie fiks jeszcze nie ma dolnej ramy takiej grubej.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2018-01-14 22:24:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > To dziwne masz.

    Rzecz względna (zastrzegłem to na samym początku).

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2018-01-14 22:24:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 22:19:35 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To dziwne masz. Bo normalnie fiks to po prostu cienka, oszklona ramka.
    > Znacznie cieńsza od ramki + ramy skrzydła.

    potwierdzam, mam dwa fixy, to są szyby osadzone w zewnętrznej ramie. Jasniej jest
    własnie o tyle ze brak tej ramy otwieranej.

    b.

  • 59. Data: 2018-01-14 22:26:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

> [...]
    no-otwierane-i-fix.JPG

    > Po lewej skrzydlo, po prawej fix.
    > Normalnie fiks jeszcze nie ma dolnej ramy takiej grubej.

    Co w tym oknie dziwnego?! To typowy przypadek, przeważnie tak to wygląda.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2018-01-14 22:31:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A skad wiesz ze na zewnatrz sa 34 stopnie? Bo termometr pokazuje? Termometr nie
    pokazuje temperatury otoczenia a temperature czujnika. Dlatego w sloneczny dzien
    temperatury na termometrach za oknem sporo roznia sie od temperatur podawanych przez
    stacje meteorologiczne. Powietrze ciezko sie sloncem grzeje bo jest przezroczyste i
    jest caly czas w ruchu. Do pieca hartowniczego w ktorym wylaczone jest grzanie i w
    ktorym termometr pokazuje 450 stopni da sie na chwile reke wlozyc i sie nie usmazy od
    goracego powietrza, ale jak potrzymac dluzej to emitowana przez piec podczerwien
    poparzy. To jest typowo szkolne zagadnienie czy da siew pelnym sloncu rozgrzac szybe
    do wysokiej temperatury? Nie da sie bo jest przezroczysta. Ale czarna blache za ta
    szyba do sie rozgrzac do bardzo wysokiej temperatury. Cieplo ze slonca jest tylko w
    formie promieniowania.