  • 61. Data: 2018-01-14 22:37:16
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 22:27:03 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Co w tym oknie dziwnego?! To typowy przypadek, przeważnie tak to wygląda.

    Pokazuje różnicę między typowym fixem (zobacz szklenie prawego okna
    - prawy i górny ramiak), a zwykłym skrzydłem. Nie widzisz różnicy?

    https://scr.pgr.pl/2018/01/2018-01-14_22-36-43-50817
    .png

    Rama fixa jest ze 3 x węższa.
    I tak to normalnie wygląda (różnica między fiksem, a skrzydłem).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2018-01-14 22:43:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 22:31:57 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > A skad wiesz ze na zewnatrz sa 34 stopnie?

    Sie rozpisałeś zamiast poczytać jak się mierzy. Powinno się mierzyć
    2m od gruntu, strona północna. Moja czerpnia powietrza właśnie jest w takim miejscu.
    Dodatkowo mój pomiar na rekuperatorze
    jest realizowany po przejściu powietrza przez 0,5m długości rurę, co eliminuje
    wpływ promieniowania, nawet odbitego.

    L.

  • 63. Data: 2018-01-14 23:31:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Akurat Ty powinienes uczyc sie ode mnie bo skonczylem automatyke i aparature
    kontrolno pomiarowa. I wbrew temu co ludzie mysla pomiary temperatury sa jednymi z
    trudniejszych pomiarow.

  • 64. Data: 2018-01-14 23:48:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-14 o 21:51, Lisciasty pisze:

    > Że hę? Znaczy jak otworzę okno i na zewnątrz jest 34 to do chaty wleci mi 24?
    > Czary i dziwy jakieś panie.

    A gdzie ja napisałem, że wleci 24 stopnie przez okno?

    > Nic się nie wykrapla, testowałem w zeszłym roku i w tym nadal zamierzam :>

    A to OK. Jaką masz temperaturę tej podłogówki gdy chłodzi?

  • 65. Data: 2018-01-15 05:03:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 23:48:56 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
    > A gdzie ja napisałem, że wleci 24 stopnie przez okno?

    "otwierając na oścież lub tylko rozszczelniając okna osiąga
    się to samo" odnosząc się do moich 34 i 24 stopni.

    > A to OK. Jaką masz temperaturę tej podłogówki gdy chłodzi?

    Średnio to tak spod ziemi leciało +16 (glikol), po wymienniku na podłogówkę
    wchodziło +18, podłoga mierzona w chałupie miała najmniej +20.

    L.

  • 66. Data: 2018-01-15 05:03:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 23:31:10 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Akurat Ty powinienes uczyc sie ode mnie bo skonczylem automatyke i aparature
    > kontrolno pomiarowa. I wbrew temu co ludzie mysla pomiary temperatury sa jednymi
    > z trudniejszych pomiarow.

    Ten pomiar jest bardzo łatwy, sam się mierzy :>

    L.

  • 67. Data: 2018-01-15 08:13:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Jan 2018 20:42:39 +0100, nadir

    > Jakieś herezje piszesz.
    > Przy temperaturze wyższej na zewnątrz niż w środku nie da się tylko
    > rekuperatorem ochłodzić powietrza nawiewanego.

    Oczywiście że się da, tak samo jak da się nawiewane powietrze ocieplić gdy
    w środku jest wyższa temperatura niż na zewnątrz. Pewnie miałeś na myśli,
    że nie da się w ten sposób DOMU ochłodzić, to zgoda.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 68. Data: 2018-01-15 09:02:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Jan 2018 11:51:22 -0800 (PST), Lisciasty

    > Chłodzić to dużo powiedziane, przy reku jak na zewnątrz jest np.
    > 34 a w chałupie 22 to nawiew będzie na poziomie 24-25, zawsze to coś.

    Dodatkowo jak się wydatek obniży...

    > A chłodzić trzeba podłogówką, lub jak ktoś woli klimą,

    Albo z pomocą GWC, tylko chłodnica musi być za reku. :P

    Jeśli zaś chodzi o wybór chłodzenia pomiędzy podłogówką a powietrzem, to
    tu, tak samo jak w przypadku zimy, wątpliwości nie ma. Tak jak w zimie
    lepiej grzać podłogówką, tak w lato lepiej chłodzi się powietrze. Tak po
    prawdzie to chodzi głównie o osuszanie, które to jest znacznie ważniejsze
    niż samo obniżanie temperatury.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 69. Data: 2018-01-15 09:45:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 09:02:11 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > prawdzie to chodzi głównie o osuszanie, które to jest znacznie ważniejsze

    No ja raczej wątpliwości mam, bo za cholerę nie widzę, żeby strumień
    wentylacyjny nawet 400m3/h schłodził chałupę. Musiałby mieć temperaturę
    koło zera, a wtedy komfort siedzenia w takiej chacie byłby wątpliwy.

    L.

  • 70. Data: 2018-01-15 09:57:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Jan 2018 00:45:24 -0800 (PST), Lisciasty

    > No ja raczej wątpliwości mam, bo za cholerę nie widzę, żeby strumień
    > wentylacyjny nawet 400m3/h schłodził chałupę. Musiałby mieć temperaturę
    > koło zera, a wtedy komfort siedzenia w takiej chacie byłby wątpliwy.

    Nie mówię o chłodzeniu powietrza klasyczną WM zaprojektowaną do wentylacji
    domu, tylko o zwykłej klimie opartej na chłodnicy powietrza. Niemniej
    jednak taka chłodnica w WM może obniżyć wilgotność nawiewanego powietrza i
    bez znacznego dewastowania komfortu poprawić warunki "klimatyczne" w
    pomieszczeniach.

    Przy podłogówce natomiast tylko chłodzisz powietrze -- ale wilgoć pozostaje
    w domu.

    --
    Pozdor
    Myjk