  • 81. Data: 2018-01-18 23:01:29
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > To samo okno fix, bez skrzydeł i słupka będzie tańsze.
    > Dodatkowo pakiet jest zazwyczaj cieplejszy od ramy, to
    > i zwiększając powierzchnię szyby a zmniejszając ramy,
    > okno wynikowo będzie cieplejsze.
    >
    > Przykład - na 1400zł, 130zł różnicy na korzyść fixa.
    > Przy U=0,82 dla okna ze skrzydłami, U-0,7 dla fixa.

    Czyli, co wiadomo było od samego początku, są to różnice
    zupełnie nieistotne. Poczynając od tej, że "będzie trochę
    jaśniej". Jakbym chciał trochę jasniej, to bym kazał sobie
    trochę większe dziury na te okna w ścianach zostawić. Przy
    tym bym trochę na murach przyoszczędził. Kilka procent
    różnicy w cenie nie wpływa na decyzję zakupu -- większe
    różnice tych samych (bardzo podobnych) okien są u różnych
    dostawców. Wybiorę otwierane (kto inny wybierze fiksa),
    bo takie chcę mieć, a nie bo trochę taniej czy drożej.
    O "cieplej" już w ogóle nie ma co gadać -- tego samego
    rzędu różnice w rachunkach za ogrzewanie można zaobserwować
    po przestawiniu regału z książkami ze ściany zewnętrznej
    pod ścianę działową.

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2018-01-19 11:03:01
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > rzędu różnice w rachunkach za ogrzewanie można zaobserwować
    > po przestawiniu regału z książkami ze ściany zewnętrznej

    Na korzyść fixa dochodzi jeszcze brak elementów ruchomych (nie ma się co
    zepsuć/rozregulować) + brak problemów z nieszczelnościami (przy oknie
    otwieranym zawsze coś tam przy uszczelkach będzie gorzej).

    --
    Pete

  • 83. Data: 2018-01-19 11:44:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete pisze:

    > Na korzyść fixa dochodzi jeszcze brak elementów ruchomych
    > (nie ma się co zepsuć/rozregulować) + brak problemów
    > z nieszczelnościami (przy oknie otwieranym zawsze coś tam
    > przy uszczelkach będzie gorzej).

    To bardzo interesujący argument, wart rozwinięcia. Lita ściana
    jest lepsza od drzwi, bo brak w niej elementów ruchomych. Brak
    też problemów z nieszczelnościami, mysz się nie prześliźnie.
    Poza tym jest cieplej, nie wieje przez szpary. Nie wszystkich
    to przekonuje -- ludzie wciąż montują drzwi. Podobnie z oknami.
    Montują otwierane -- żeby były otwierane. Należy mieć nadzieję,
    że producenci (najbardziej liczę na dział marketingu) stworzą
    takie fiksy, które przy wszystkich swoich niewątpliwych
    przewagach będą dały się otwierać. To jest warte każdych
    pieniędzy.

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2018-01-19 17:15:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > takie fiksy, które przy wszystkich swoich niewątpliwych
    > przewagach będą dały się otwierać. To jest warte każdych

    Ironia zupełnie nie na miejscu.

    Mam fixa nad blatem w kuchni. Długie niskie okno, żeby weszło pod szafki
    kuchenne. Każdy centymetr miał znaczenie a różnica w powierzchni
    przeszklonej była znacząca - chyba ze 12 cm. Przy wysokości okna 60 cm -
    kolosalna różnica.

    Do tego było taniej i to prawie o 50%. Same zalety w tej konkretnej
    sytuacji. Byłbym zły, gdybym musiał tu zamontować okno otwierane.
    Którego i tak bym nie otwierał, bo przeszkadza zlew i sprzęty stojące na
    blacie, a jeszcze miałbym zapewne jakąś przegrodę pionową lub dwie.

    --
    MN

  • 85. Data: 2018-01-19 18:26:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    > Ironia zupełnie nie na miejscu.

    Całkiem na miejscu. To najzdrowsza reakcja na to, gdy ktoś próbuję
    dorobić do czegoś ideologię, szuka najdziwniejszych argumentów "za",
    uważa, że jest tylko jedna słuszna droga, a wszystko inne ode złego
    pochodzi. Zamiast zwyczajnie powiedzieć "mam tak, bo tak lubię, nic
    wam do tego, tak jest ani lepiej ani gorzej".

> [...]
    > Którego i tak bym nie otwierał, bo przeszkadza zlew i sprzęty stojące
    > na blacie, a jeszcze miałbym zapewne jakąś przegrodę pionową lub dwie.

    Czyli przypadek szczególny. Ale ja to przebijam -- mam aż dwa fiksy,
    o których pisałem wcześniej. Też z tego powodu, że takie mi pasowały.

    --
    Jarek

  • 86. Data: 2018-01-19 20:46:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > pochodzi. Zamiast zwyczajnie powiedzieć "mam tak, bo tak lubię, nic
    > wam do tego, tak jest ani lepiej ani gorzej".

    Ale jedynym tupiącym nogami tutaj, jesteś Ty :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 87. Data: 2018-01-19 20:49:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Ale jedynym tupiącym nogami tutaj, jesteś Ty :-P

    O, i to mi się podoba! Jasno przedstawić swoje zdanie, wyrazić osobiste
    odczucia.

    --
    Jarek

  • 88. Data: 2018-01-19 21:47:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 20:46:02 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ale jedynym tupiącym nogami tutaj, jesteś Ty :-P
    Ale trudno inaczej Za fixami w domu żadne rozsądne argumenty nie przemawiają
    Oszczędności finansowe, tak symboliczne że pomijalne, użytkowo- argumentów rozsądnych
    brak. Myć to trzeba jak zwykłe okna. My myjemy okna raz w miesiącu- jak ktoś myje raz
    na dwa lata to niedogodności fixów w tym temacie może pominąć
    Tak sobie teraz myślę że normalnie mieszkając 8 lat w domu w kontekście fixów to
    jedno okno może by u mnie mialo sens.
    Ale raz w na miesiąc i tak myte jest więc symboliczna doplata za niefixa w tym
    miejscu kompensuje niedogodności biegania wokół domu żeby je z zewnątrz umyć
    A może ktoś policzy ile więcej pln za ogrzewanie zapłacę nie majć fixów vs majć fixy?
    Myślę że dla wygody mycia warto mieć nie fixy

  • 89. Data: 2018-01-19 22:31:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 21:47:33 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > rozsądnych brak. Myć to trzeba jak zwykłe okna. My myjemy okna raz w miesiącu-

    Łoooot!? Japierniczę, a ja ponoć mieszkam w smogu :P
    Myję 3 x do roku. Raz w miesiącu? Oszalał pan? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2018-01-20 09:15:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 22:31:25 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Łoooot!? Japierniczę, a ja ponoć mieszkam w smogu :P
    > Myję 3 x do roku. Raz w miesiącu? Oszalał pan? :)

    tak jest, ten pan przestał być wiarygodny a posta żonom nie pokażemy :)

    b.