  • 31. Data: 2018-09-11 21:20:18
    Temat: Re: szybkie ciecie rozpałki.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-09-11 o 10:33, Maniek4 pisze:

    > Nie wiem jakie miałaś łańcuchy, więc na ich temat nie będę się
    > wypowiadał. Jeśli chodzi o łańcuchy Stihl w rozmiarze 3/8 1,3 to
    > też nie jest to wzór do naśladowania. Czasem mam wrażenie, że jak
    > się trafi. Nie popieram też Twojego entuzjazmu tanimi łańcuchami.
    > Jak do tej pory wszystkie jakie widziałem to syf. Wyciągają się
    > jak guma, zrywaja i niszczą zębatki. Przy ostrzeniu też są
    > problemy. Najniższą półką godną uwagi w przyzwoitej cenie jest
    > łańcuch yato. Wszystko co poniżej na dziś omijalbym szerokim
    > łukiem.
    Tak przy okazji tematu zapytam.
    Mam piłę elektryczną i tnę suche drzewo i strasznie szybko łańcuch się tępi,
    i strzępi drzewo a robię zadaszenie tarasu i zależy mi na dobrym cięciu,
    daję do ostrzenia łańcuch ale to na chwilę pomaga, tak się zastanawiam
    nad lepszym łańcuchem, zwykłym czy widiowym, co myślisz o tym?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 32. Data: 2018-09-11 21:26:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-11 o 17:07, collie pisze:

    > Nie, nie - to nie są Mateuszowe dwie widły! ;)
    > Wiem, że nie rozumiesz o co chodzi. Trochę smutne.

    Myślałem, że chodzi o grę słów, a nie błędną składnię. Ale chyba nadal
    błądzę :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2018-09-11 21:31:16
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 11 Sep 2018 21:20:18 +0200, Janusz wrote:
> [...]
    > daję do ostrzenia łańcuch ale to na chwilę pomaga, tak się zastanawiam
    > nad lepszym łańcuchem, zwykłym czy widiowym, co myślisz o tym?

    Piła łańcuchowa służy do rżnięcia. Do precyzyjnego i "ładnego" cięcia
    absolutnie się nie nadaje. Jak przy owczarni lub stodole coś robię, to
    deski wycinam spalinówką - bo szybciej, wygodniej. Ale jak ma być ładnie
    i dokładnie to wyciągam to: https://imgpile.com/images/neyFdG.jpg
    (nie mam pojęcia jak to się po polsku nazywa).

    Mateusz

  • 34. Data: 2018-09-11 23:38:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > i dokładnie to wyciągam to: https://imgpile.com/images/neyFdG.jpg
    > (nie mam pojęcia jak to się po polsku nazywa).

    Pilarka tarczowa.

    Tarcze są różne. Do świeżego drewna mogą być grube i odsadzone, a im
    drewno starsze i suchsze, tym mniejsze i gęstsze zęby a odsadzenie mniejsze.
    Podobna zasada dla frezów i dla łańcuchów.
    Węglik spiekany albo inne tego typu wynalazki umożliwiają wielokrotnie
    dłuższą pracę do ponownego ostrzenia w porównaniu do zwykłej stali
    szybkotnącej. Z drugiej jednak strony, jako materiał z definicji
    twardszy, szybciej może ulec uszkodzeniu - np. gwóźdź albo kamień w drewnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2018-09-12 08:46:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    11 Sep 2018 18:26:11 GMT, Mateusz Viste

    > Kotłowanie paliwem stałym to nie tylko aspekt ekonomiczny. To trochę jak
    > ludzie którzy w 2018 r. jeżdżą Syrenką i ładują w nią rok po roku ciężkie
    > pieniądze. Ktoś mógłby pomyśleć - po co tak się gnębią, zamiast kupić
    > nówkę Punto?

    Analogia byłaby trafiona gdyby nie skala. Owszem, procent takich co jeździ
    syrenką jest może mniejszy niż palących dla przyjemności, ale obok tego są
    tysiace palących uważających że się po prostu opłaca.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2018-09-12 09:07:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 11 Sep 2018 20:40:19 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Nie wszyscy jednak potrafią to zrozumieć.

    Są w stanie zrozumieć jeśli mówimy o marginesie, a nie o ogóle.

    > Ci sami ludzie również nie rozumieją, dlaczego
    > gazeta jest lepsza od wiadomości w Internecie.

    Rozumiem że jest lepsza, bo można ją potem użyć do rozpalania kotła na
    paliwo stałe. Czyli jest równie przedpotopowa. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2018-09-12 09:11:30
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 12 Sep 2018 08:46:15 +0200, Myjk wrote:
    > Analogia byłaby trafiona gdyby nie skala. Owszem, procent takich co
    > jeździ syrenką jest może mniejszy niż palących dla przyjemności, ale
    > obok tego są tysiace palących uważających że się po prostu opłaca.

    A to swoją drogą. Opłaca się też. Przyjemne z pożytecznym.

    Mateusz

  • 38. Data: 2018-09-12 09:16:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 września 2018 08:46:18 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Analogia byłaby trafiona gdyby nie skala. Owszem, procent takich co jeździ
    > syrenką jest może mniejszy niż palących dla przyjemności, ale obok tego są
    > tysiace palących uważających że się po prostu opłaca.

    Bo się często opłaca

    Mam lokatorów w mieszkaniu 38m2 ogrzewanym jednym piecem kaflowym. Piec jest w
    ścianie miedzy dwoma pokojami grzeje więc te pokoje i otwarta kuchnię. łazience jest
    grzejnik elektryczny ale praktycznie nie włączają bo jest tam bojler elektryczny i on
    nagrzewa łazienkę.
    Na zimę spalają 3-4m3 drewna. Na dzisiaj to 500zł
    Mój teść w mieszkaniu 42m2 ma podobny układ i podobne zużycie drewna

    Czy klimatyzatorem by wyszło taniej to dyskusyjne
    Chciałem tam założyć ogrzewanie gazowe jak tylko zacząłem wynajmować to mieszkanie.
    Przez 10lat mam tam 2 ekipę lokatorów i w obu przypadkach przenieśli się do mnie bo
    wcześniej mieszkali w podobnych mieszkaniach grzanych gazem i rachunki były dla nich
    zbyt wysokie.
    Koleżanka żony grzeje gazem mieszkanie w bloku i ok 2tys na sezon ją wychodzi.
    Mieszkanie co prawda większe jak moje 38m2
    W obu przypadkach mieszkania w budynkach/blokach poniemieckich
    Wiem oczywiście ze 3tys to wychodzi ogrzanie gazem domu 200m2 ale na mieszkania w
    blokach w znanych mi przypadkach to się nie przekłada
    inny przykład- dom mojej mamy- z 200m2, grzejniki grzane śmieciuchem. Palone od lat
    drewnem, w zeszłym roku pierwszy raz kupiłem węgiel/.
    Gazu z rury nie ma i raczej nie będzie
    W życiu klimatyzatorem byś tego taniej nie ogrzał. Zresztą jak to zrobić technicznie-
    w każdym pomieszczeniu jeden klimatyzator? Dwie kondygnacje. łącznie z 8 pomieszczeń
    użytkowych+ korytarze
    Tak więc ta Twoja walka z paliwami stałymi po trosze pewnie jest i słuszna ale
    wielkie głupoty piszesz radząc ludziom stare mieszkania czy domy ogrzewać prądem

  • 39. Data: 2018-09-12 09:27:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    12 Sep 2018 07:11:30 GMT, Mateusz Viste

    > A to swoją drogą. Opłaca się też. Przyjemne z pożytecznym.

    Pożytecznym i przyjemnym nazywasz trucie siebie i rodziny wyziewami z
    komina tuż nad głową? Ciekawe. I nie opłaca się to przez mizerną sprawność
    kotłó na paliwo stałe (szczególnie tych ręcznie obsługiwanyhc) -- nawet jak
    się ma własne drewno, to lepiej je sprzedać takim co może nie chcą, ale
    jednak MUSZĄ, a siebie grzać w cywilizowany sposób.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2018-09-12 09:49:07
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 12 Sep 2018 09:27:51 +0200, Myjk wrote:
    > Pożytecznym i przyjemnym nazywasz trucie siebie i rodziny wyziewami z
    > komina tuż nad głową?

    Komin mamy na kilkunastu metrach. Aż tak wysocy nie jesteśmy.

    > Ciekawe. I nie opłaca się to przez mizerną
    > sprawność kotłó na paliwo stałe (szczególnie tych ręcznie obsługiwanyhc)
    > -- nawet jak się ma własne drewno, to lepiej je sprzedać

    Widać mamy całkiem inne postrzeganie opłacalności. Aby sprzedać drewno
    musiałbym się napracować tyle samo - a nawet więcej. Do tego założyć DG.
    Opłacić składki. Księgowego. Ew. odprowadzać VAT. Zapewnić transport.
    Następnie kupić ten "cywilizowany" sposób ogrzewania i kupować pelet,
    znów opłacając robociznę, składki, VAT i transport. Do tego modlić się
    zimą by prąd nie wyszedł - a potrafi czasem wyjść na kilka dni. Bez
    ciepłej wody w kranie da się bez problemu przeżyć kilka dni w roku. Bez
    ogrzewania przy -20 st. na zewnątrz dużo ciężej.

    No i ominęłaby mnie cała przyjemność tej zabawy - czyli palenie własnymi
    szczapami.

    Mateusz