  • 1. Data: 2016-12-29 08:35:54
    Temat: utwardzone miejsce parkingowe - samodzielne wykonanie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    teraz jest ziemia, zamieniająca się w bagno po opadach. samochody stają
    tam od 50 lat, więc jest twardo. chciałbym na to połozyć "płyty ażurowe"
    i zasiać trawę.
    Niestety nie mam szans na profesjonlane wykonanie tego. za mało
    funduszy. kombinuje więc, aby poustawiać stare cegły co 40 i 60 cm, tak
    aby wypadły w rogach płyt ażurowych. dzięki temu łatwiej będzie mi
    zachować poziom, a płyty nie będą indywidualnie ruszały sie góra dół.
    Potem to zasypię piachem, ziemią i zasieje trawę. Zastanawiam się jednak
    czy nie popękają gdy samochód na nie wjedzie? Wyrównanie całej
    powierzchni i ubicie nie wchodzi w grę. czy są jeszcze jakieś inne
    płyty, albo metody na zrobienie małego parkingu?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-12-29 09:06:16
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 grudnia 2016 08:35:55 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    >Wyrównanie całej
    > powierzchni i ubicie nie wchodzi w grę.

    no to kiepsko, pomysł z cegłami średni. Kombinuj jak to wyrównac mechanicznie, jakis
    koparko-ładowarka na godzine byłaby lepsza. Moze sie cos w okolicy bedzie dzialo to
    łatwiej bedzie o sprzet.

    czy są jeszcze jakieś inne
    > płyty, albo metody na zrobienie małego parkingu?

    moze i są ale zawsze wstępem jest równy grunt

    b.

  • 3. Data: 2016-12-29 09:46:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-29 o 08:35, ToMasz pisze:
> [...]
    > powierzchni i ubicie nie wchodzi w grę. czy są jeszcze jakieś inne
    > płyty, albo metody na zrobienie małego parkingu?

    Może ecoraster?

    --
    Pete

  • 4. Data: 2016-12-29 15:58:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.12.2016 o 08:35, ToMasz pisze:
> [...]
    > aby wypadły w rogach płyt ażurowych. dzięki temu łatwiej będzie mi
    > zachować poziom, a płyty nie będą indywidualnie ruszały sie góra dół.
    Jak już Kolega pisał - średni pomysł. Płyty podparte na rogach zaraz
    pękną. Ja miałem całe lata tak zrobiony podjazd, że wybrałem 6 cm ziemi
    i położyłem płyty na wyrównanej ziemi, a pustki wypełniłem częścią tego,
    co wcześniej wybierałem.
    Wybierz po prostu trochę, wyrównaj według poziomnicy i deski, połóż
    płyty, zasyp pustki i gotowe. Nawet, jak płyty siądą nierównomiernie, to
    1-2 cm nie zrobi różnicy.
    Ekoraster mam w ogrodzie na kawałku ścieżki i IMO jest to za delikatne
    pod samochody. No chyba, że są wersje bardziej pancerne od mojej.
    Jacek

  • 5. Data: 2016-12-29 17:11:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-29 o 15:58, Jacek pisze:
    > Ekoraster mam w ogrodzie na kawałku ścieżki i IMO jest to za delikatne
    > pod samochody. No chyba, że są wersje bardziej pancerne od mojej.
    Zależy pod jakie samochody. Pod 18t pewnie się nie nadają, ale na 3,5t
    dostawczaki spoko wystarczy.
    Tylko trzeba rozłożyć geowłókninę pod kratkę, żeby się nie zapadała.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2016-12-29 18:34:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.12.2016 o 17:11, Pete pisze:
    > Zależy pod jakie samochody. Pod 18t pewnie się nie nadają, ale na 3,5t
    > dostawczaki spoko wystarczy.
    > Tylko trzeba rozłożyć geowłókninę pod kratkę, żeby się nie zapadała.

    picasso, kangoo, fiesta.
    ale kaman, 70zł za metr kwadratowy plastiku, który wymaga wypełnienia?
    to juz naprawdę wolę płyty ażurowe za 7x4zł za metr

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-12-29 18:45:17
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.12.2016 08:35, ToMasz wrote:

    > Niestety nie mam szans na profesjonlane wykonanie tego. za mało
    > funduszy. kombinuje więc, aby poustawiać stare cegły co 40 i 60 cm, tak
    > aby wypadły w rogach płyt ażurowych.

    Cegłę ceramiczną w ziemi trafi szlag. Musisz zastosować cegły betonowe/

  • 8. Data: 2016-12-30 00:11:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-29 o 18:34, ToMasz pisze:

    > picasso, kangoo, fiesta.
    > ale kaman, 70zł za metr kwadratowy plastiku, który wymaga wypełnienia?
    > to juz naprawdę wolę płyty ażurowe za 7x4zł za metr

    Niektórzy wolą multiplę albo ....
    nie stać ich na ładniejsze więc dorabiają ideologię ;)

    Ja wolę zielony parking nawet za parę zł więcej od betonowego tego czegoś.

    Zwłaszcza, że nie ma potrzeby zrobienia 200m2 z ekorastru, bo zwykle
    wystarczy 10 - 20 m2

    --
    Pete

  • 9. Data: 2016-12-30 08:17:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 grudnia 2016 00:11:08 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Niektórzy wolą multiplę

    Masz coś do Multipli?;)

  • 10. Data: 2016-12-30 09:27:00
    Od: Pete <n...@n...com>